16 mei 2024, 23:33:11

jonge valk zwarte diaree

Gestart door winston, 2 november 2006, 08:16:01

« vorige - volgende »

winston


hallo even een vraagje

we hebben een jonge bonte valk in huis ( vrijdagmorgen uit het blok gekomen en zondagavond uit de voliere gehaald) we voeren hem nutribird a21 omdat i zelf nog niet genoeg eet...nu komen we vanmorgen beneden en hij poept pikzwarte diaree...verder zit i al vanaf gisteravond al veel onderin de kooi

graag hulp!!!

Riny

2 november 2006, 09:23:44 #1 Last Edit: 2 november 2006, 09:38:28 by Riny
Hoy Winston
Bruine tot zwarte ontlastingis nooit goed.
Dit kan wijzen op darmbloedingen ( gestold bloed in de ontlasting).
Een valkje wat niet genoed voeding binnen krijgt, vertoont ook vaak uitdrogingsverschijnselen en de huid wordt roder van kleur.
Ik raad je aan om snel een vogelarts te consulteren.
Groetjes Riny :D

Karin

Is er een rede dat je het met de hand voert, voerde de ouders niet goed ? Anders zou het een optie zijn om het weer bij de ouders terug te zetten in de hoop dat die gaan voeren. Zwarte ontlasting kan inderdaad betekenen dat het te weinig voeding krijgt, maar ik zou het voor de zekerheid wel laten onderzoeken.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

winston

ik ben al bij de vogelarts geweest..hij zat helemaal vol met bacterien en wormen...heeft injecties gehad maar is helaas 5 minuten geleden overleden :'( :'(...nu heb ik al contact gehad met dekennis waar ik deze vogel van heb,,nu blijkt dat alle bonte varianten uit dat nest dood gegaan zijn en de wildkleur varianten zijn prima in orde en gecontroleerd op wormen en ziektes en die zijn kern gezond..het nest bestond uit 8 eitjes gelegd door 2 popjes...3 wildkleur wie prima zijn en 5 bonte varianten wie allemaal overleden zijn..ik heb hem gevraagd of het niet aan de moedervogel kan liggen...hij is er nu mee naar de vogelarts en wat daaruit komt laat ik jullie weten

groetjes sander

Rianne

Wat een toestand, hopelijk kan het ouderkoppel nog gered worden, en zijn er geen andere vogels besmet.
Veel sterkte met het verlies van jullie kleintje.

Mariska

Ach jeetje wat naar allemaal :(

Toch goed van je dat je zo snel gehandeld hebt.
Al heeft het helaas niet meer mogen baten.

Veel sterkte Sander!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

winston

mn kennis is met het koppel naar de da geweest en de pop mankeert helemaal niks..de man mankeerd ook helemaal niks..nu word morgen de andere pop onderzocht ( we vermoeden dat de vandaag onderzochte pop de moeder is van de 5 overleden bonte varianten) maar omdat cker te weten toch nog even de andere pop een onderzoek te geven...we hebben pebbles net begraven,op haar grafje brand nu een kaarsje en we missen dr nu al :'(

groetjes sander en linda

Valerie

Wat naar zeg! Arme Pebbles!  :'(
Heel veel sterkte!



Mara

Hey Winston,

Wat erg van je Pebbles, hoop dat er duidelijkheid komt waar de bacteriën en de wormen vandaan komen.

Groetjes

Mara

winston

ja ben zelf ook erg benieuwd naar de oorzaak van dit hele gebeuren...als het goed is zie ik mn kennis morgen en hoop ik meer te horen over het ouder koppel van de dode jongen...zodra ik iets weet zal ik het hier melden


groetjes sander en linda

winston-chica-scoop-spikkel-diesel- van sander

bart-chica-spike-robbie-koko-pebbles van linda