20 juli 2025, 12:13:09

Nina, Kiko, Ricky, Wuppie en Sparky

Gestart door ziralioness, 11 augustus 2003, 23:09:51

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

volgens mij zag nina jouw gewoon als concurrent. maar gelukkig dat het nu wat over is

mooie fotos trouwens

SDC:D

ziralioness

Wahahahahah wat een lekkere sukkeltjes ook he!  :D :D :D

Vandaag kwam mam binnen, die een appel aan het eten was. Ze probeerde een stukje aan Ricky te geven, maar die bliefde het niet. Dus probeerde ze het bij Wuppie, misschien had die het immers vroeger wel gehad? En ja hoor! Zij kende het wél en wilde het ook wel eten!
Die andere drie dom kijken... ''Is dat écht eetbaar dan?''

En ja hoor... Nina ff proeven met het tongetje... Smek smek... toch best wel lekker...

Nu zitten ze allemaal vrij stom te kijken en af en toe es te proberen of ze het lusten!  :D

Het is zo maf... toen Ricky kwam wilde Nina zich ineens ook laten krauwelen toen hij had gezien dat dat lekker was, en nu met Wup leren ze fruit eten... HAHAHAH!  :D

Verder had ik laatst een schoenendoos met een gat erin in de kooi gezet, net zoals Paul met Stan had. Gewoon om te zien wat ze zouden doen. Nou, in het begin vonden ze het maar een eng ding. Eroverheen lopen, okay, maar erin? No way! Zelfs niet voor gierst!

Dus heb ik de deksel eraf gehaald. Toen was het ineens mooi speelgoed! Kiko ging alles meteen aan kant maken en niemand mocht in ''haar'' doos komen!  :D
Nina werd er meteen uit gejaagd!  :D :D :D

Kortom het is weer lollig hier met het viertal fluitekruid!!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

24 februari 2004, 17:41:04 #272 Last Edit: 24 februari 2004, 17:42:46 by ziralioness
Nou, vandaag was eigenlijk erg positief!
Onze kater Panter wilde de hele tijd aandacht, maar ik moest naar mijn kamer voor huiswerk... waar de valkjes zitten.
Ik besloot, gezien de valkjes in hun voliere zitten, Panter eens mee te nemen om te zien wat hij zou doen. Immers, ik zit met mijn bureaustoel direct naast de voliere dus zie het meteen als hij ook maar aanstalte zou maken de vogeltjes te willen pakken.

Hij doorkruisde snuffelend de kamer, wierp eens een paar blikken op de voliere, maar had weinig interesse. De vogels zaten hem te bestuderen met vrolijk gekwetter.

Na een minuutje of 10 wilde Panter toch weer naar beneden dus heb ik hem opgepakt. Ik ben met hem voor de voliere gaan staan (veilige afstand natuurlijk) en hij vond het leuk om naar te kijken, maar de echte interesse was er al af. Hij wilde liever geaaid! Absoluut geen neiging de vogeltjes te willen pakken en de vogeltjes niet bang!
Schitterend toch?

Toch wel gezellig, want Panter miste het duidelijk om af en toe eens bij me op de kamer te zijn. Dit mocht al alleen als ik erbij was, maar sinds de vogeltjes mocht het niet meer. Ik heb dus ondervonden dat als ik erbij ben (en het in de gaten kan houden) het best af en toe kan.
Nu hoef ik hem niet steeds meer te beperken. :)

Ik ga de test echter niet wagen met de vogeltjes los!!!  :D

Kat blij, Birdies blij, ikke blijst! ;)

Groetjes
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

ziralioness

26 februari 2004, 00:12:03 #273 Last Edit: 26 februari 2004, 00:13:04 by ziralioness
En daar lag ineens vanavond een EI!  :o

Jawel... een EI..!!!

Wie hem gelegd heeft? Geen idee... maar ik zag wel meteen dat er een ei lag die er 's middag nog niet had gelegen.

Mevrouw Wuppie was wel wat suf vandaag en zat ook wat dikker, misschien is zij de ''moeder?''
Hoewel... Kiko's cloaca lijkt een beetje uitgezet en haar veertjes eromheen staan ook helemaal uitelkaar...
Hoe dan ook... er ligt een ei. Heb geen broedblok, dus heb een mandje neergezet. Het eitje ligt er nu in, hopelijk willen ze het bebroeden...

Wat een verrassing!!! :)

annemiek botter

Hoi Diane

Gefeliciteerd!! Wel spannend wie er nu de moeder is en wie de vader! En of het eitje is bevrucht en of ze nu willen gaan broeden.
Vaak kun je aan het achterlijfje zien als dat wat dikker is dan normaal als er eieren in zitten. Is wel redelijk duidelijk te zien vond ik.

Groetjes Annemiek

ziralioness

26 februari 2004, 21:17:46 #275 Last Edit: 26 februari 2004, 21:20:17 by ziralioness
Ik ben erachter. Het is Kiko... en de eitjes zullen dan 99% zeker NIET bevrucht zijn, want Ricky weigerde haar te dekken en ook Nina wilde niet op haar advances ingaan... :(

Hier issie dan...

ziralioness

19 maart 2004, 16:51:59 #276 Last Edit: 19 maart 2004, 16:53:14 by ziralioness
Hallo allemaal,

Nou, hier gaat het eigenlijk niet zo goed...

Sinds Wuppie's komst is de band tussen Nina en mij echt helemaal kapot. Wuppie lijkt mijn plaats in Nina's hart volledig te hebben ingenomen. Juist mijn favoriete vogel wil niets meer van me weten op bepaalde momenten. Andere momenten gedraagt hij zich vrij ''normaal'' en wil hij zelf wel eens een kroeltje komen halen, maar zo lief en vrij als hij was is hij niet meer geworden. Kusjes geven is volledig weg, tegen me zingen ook. In plaats daarvan bijten en op me af rennen/fladderen om me te bijten. Opnieuw, ik heb nog nooit meegemaakt dat de vogels hier doorbeten, maar het doet wel zeer!!!
Gisteren viel hij me weer aan. Ik heb er niet op gereageerd en ben ook absoluut niet bang voor hem en heb hem resoluut terug in zijn kooi gezet. Vandaag gedraagt hij zich weer vrij normaal, maar wil niet benaderd worden. En zo gaat het nu dus al sinds Wup's komst...

Alleen op deze manier is het hebben van valkparkieten geen lol aan voor MIJ. Dus, ik heb erover gedacht Wup weg te doen. Echter, omdat Wup en Nina volgens mij een echt koppel zijn denk ik dat ik dit Nina niet aan kan doen... ik zit dus met een dillema en laat voorlopig het belang van de vogeltjes VER voor mijn eigen gaan.

Dus wie hier tips heeft... graag...

Ricky heeft ook ineens onplezierig gedrag ontwikkeld; de andere drie wild door de voliere jagen! En hij bijt ze dan ook!
Dit resulteerd in geschreeuw, gefladder, paniek... en dus een vervelende situatie. Ik kijk dit nog eventjes aan, maar als dit zo blijft gaat Ricky voor de rest van zijn leven apart.... want dit is een onhoudbare situatie, en ik ga niet wachten tot er ongelukken gebeuren!!
Tegen mensen is Ricky gelukkig wel een schatje, al houd hij niet van mannen...

Vooral die arme Kiko moet het ontgelden, die word regelmatig opgejaagd en gepest door de anderen. Ook hiermee ben ik niet blij, ik gun haar zo ontzettend veel beter dan dit! Ik weet dan ook nog niet wat ik hiermee doen ga... Ik heb wel bedacht dat het voor haar misschien beter is een huisje te zoeken waar ze ALLEEN zou zijn, of met alleen een mannetje een kweekkoppeltje... maar ik durf mijn vogels niet zomaar weg te doen!!

ALS hier een wegmoet wil ik het BESTE thuis voor hem of haar!!! Dus voel ik me momenteel heel erg verdrietig... Ik zou ze het liefste allemaal wel willen houden, maar Nina's verschrikkelijke gedrag en Kiko's situatie zijn erg zorgwekkend voor me...

ziralioness

PS... elke keer als ik eraan denken een valkje of meer weg te moeten doen klinkt in mijn hoofd het ''een dier heb je voor het leven, niet voor even...'' en voel ik me meteen schuldig. Ik houd heel veel van mijn dieren. Ik weet alleen niet goed hoe ik met Nina's overdreven gedrag moet omgaan... en wat voor Kiko het beste is... Ik zou haar ZO missen.  :'(

Oh ja... nog even wat de eitjes van Kiko betreft.... in totaal zijn er 4 gelegd. De eerste is intact gebleven, de andere 3 zijn kapot gevallen en door de valkjes zelf kapot gemaakt. Geen enkele was bevrucht. Kiko had absoluut geen broedneigingen dus inmiddels is het eitje uit de kooi gehaald. Ze legt sindsdien nog niet weer.

annemiek botter

Hoi Diane

Wel erg vervelend allemaal! je wilt natuurlijk het liefst dat je vogels jou en elkaar geweldig vinden. Ik heb een tweede vogel genomen omdat ik het zo zielig vond dat Elvis zo alleen was en na een jaar vond hij PB dan eindelijk ook leuk. Eerst ging hij ook naar haar bijten en wou hij niks van haar weten, maar uiteindelijk kwam het best goed. Nu vind ie haar erg leuk. Zo leuk dat ie niet meer gekroeld wil worden door mij maar alleen door PB. Maar daar ben ik wel blij mee. Hij is nog steeds super tam, maar soms ook wel eens agressief. Maar ik ben blij dat ie nu ook wat aan PB heeft. Liever dat ze elkaar leuk vinden dan mij!!!

Wat Ricky doet kan ook tijdelijk zijn. Maar wel vreemd dat ie zich op Kiko richt en niet op het andere mannetje Nina. Kijk het nog even aan, vaak zijn de dingen ook tijdelijk. Als er geen gewonden vallen moeten ze gewoon wennen aan een nieuwe situatie.

Is de kooi trouwens wel groot genoeg voor 4 vogels? Want een te kleine kooi kan ook agressie opwekken.

Ik zou niet gelijk de vogels gaan scheiden of verkopen als ik jou was. Kijk het nog een tijdje aan. Zolang ze elkaar niet tot bloedens toe bijten of de veren plukken kan het ook wel weer over gaan.

Heel veel succes ermee en ben benieuwd wat je gaat doen.

Groetjes Annemiek

Stijn dc

hoi

wat een rotvervelende situatie zeg. Jammer dat nina zo vervelend tegen je doet. Als je hem niet weg wil doen, en hetbetert niet ga je toch een beslissing moeten nemen denk ik. HOe moeilijk ze ook zijn. ???

SDC

ziralioness

25 maart 2004, 15:57:45 #280 Last Edit: 25 maart 2004, 16:27:11 by ziralioness
Hoi Allebei!

Geen zorgen Annemiek, de vogeltjes worden hier echt niet zomaar de deur uitgezet! Ik vind het allemaal ook erg moeilijk... Ik zou ze teveel missen! Maar ik heb een valkparkiet genomen als ''maatje'' voor mij op de kamer. Nina wás dit wel, maar sinds Wup...

De kooi is groot genoeg voor 4 valken, gelukkig. Af en toe moet ik echt ingrijpen als Ricky andere vogels lastigvalt, maar gewonden vallen er niet gelukkig. Ik wil alleen ook niet dat die arme Kiko constant word opgejaagd... immers, dat verdiend die arme schat niet.

Ik ben ondertussen eens wat gaan trainen met Nina. Gisteren was zijn gedrag ''redelijk'' te noemen. Het kriebelen kwam een klein beetje, maar heel mondjesmaat, maar belangrijkste; hij viel niet meer zo aan. Af en toe in zijn boosheid gaf hij nog wel eens een pik, maar na een aantal dagen heel intensief contact was het wel iets beter.

Tot vandaag! Ik wilde Nina uit mijn Lion King verzameling halen... en hij werd RAZEND! Hij vloog me wild aan en beet me flink gemeen. Vervolgens landde hij op mijn schouder en reageerde zich af in mijn haar. Dus ik hem van mijn schouder afgehaald met een stokje (want met de hand was hij NIET te benaderen), en hij vloog op de lamp. Toen ik hem daaraf wilde halen beet hij opnieuw venijnig, dus kreeg hij een spuit water over zich heen. Nog een venijnige uitval. Nog een spuit water. En nog eens. Daarna koos hij eieren voor zijn geld en stapte keurig op. Echter, op de hand beet hij opnieuw! Ik heb hem toen resoluut teruggezet in de kooi

Ik blijf oefenen met de vogeltjes... Wuppie was ook al van de week over te halen (met wat gierst) om mijn hand te laten naderen, Kiko zelfde verhaal. Ricky en Nina zijn beide al wel volledig handtam.

En yep Stijn... als dit door BLIJFT gaan zal ik uiteindelijk een zware beslissing moeten nemen... maar ik hoop voor de vogeltjes (en ook voor mijzelf) dat het zover niet komen zal... maar soms....!!!

Verder gaat het eigenlijk wel goed met de ''Kakatoetini's''. Ze zitten nu gezellig met zijn 4tjes aan een stengel gierst te knabbelen op hun voliere.

ziralioness

Nou, het was echt heel moeilijk, maar ik heb Wuppie even in een andere kooi apart gezet. Ze staat nu zolang de kamer naast de mijne. Ze kunnen elkaar daar niet horen en zien.
Nu zien of Nina veranderd... maar dit doet me echt pijn.

Als dit niet werkt verkoop ik Nina en Wuppie samen als kweekkoppeltje denk ik, maar dat zal me heel erg aan het hart gaan....

Stijn dc

hoi

ooh, wat erg weer zeg. DIt is echt rotvervelend. Ik hoop voor jou dat je ze niet weg gaat moeten doen, endat het toch nog betert. Mss als ze ooit samen een nestje hebben gehad, betert het mss wel, ik weet het niet. Ik hoop van wel.

SDC:D

annemiek botter

Hoi Diane

Tjonge wat een vervelende situatie. Ik hoop echt dat je nina en wuppie niet weg hoeft te doen. Ik weet hoe gehecht je aan nina bent. maar Elvis deed bij mij precies hetzelfde toen ik een nestkastje in de kooi hing, en nu zijn we weer beste maatjes. Dus misschien heeft Stijn wel gelijk en moet je gewoon eens een nestkastje bij die twee hangen. Tja en voor Kiko is het ook erg jammer natuurlijk. Maar ik weet dat je het beste voor haar zult doen. Ricky is misschien geen andere valken om zich heen gewend, misschien kun je hem beter apart zetten, voelt hij zich prettiger met alleen maar mensen om zich heen?

Heel veel sterkte met de moeilijke beslissingen en ik hoop dat alles toch nog goed komt.

Groetjes Annemiek

ziralioness

Hm... opmerkelijk!!!

Als Wuppie uit de kamer word gezet is Nina helemaal de oude... weer net zo lief als altijd! Maar zodra Wup binnen is vliegt hij me weer aan. Hij blijft haar verdedigen!  :o
Zonder elkaar zitten lijkt hen vrij weinig te doen... eerst roepen ze naar elkaar, maar Wuppie stopt na een tijdje met antwoorden. Nina schreeuwt dan nog even door maar geeft dan ook op.

Wuppie lijkt het weinig te kunnen schelen als de anderen er niet zijn, Nina vind het volgens mij erger. Ricky en Kiko interesseerd het niet als ik Wuppie wegzet.

Dus... volgende week maar nog eens proberen, ze zitten nu weer allemaal in de voliere... want dit weekend moet ik weg. Volgende week wil ik ze even de hele (werk)week uitelkaar zetten en zien hoe dat gaat...

Oh trouwens, Annemiek... Kiko gaat niet weg hoor... ;) Ik zet inderdaad eerder Ricky apart... ik kan haar gewoon niet missen!  :)