22 juli 2025, 22:51:06

Nina, Kiko, Ricky, Wuppie en Sparky

Gestart door ziralioness, 11 augustus 2003, 23:09:51

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

proficiat met ricky! en wat fijn dat ie zich al zo op zen gemak voelt!
jullie gaan een heel pak fijne jaren tegemoet!

SDC:D

Paul

Hoi Diane,

CitaatLIEVE HELP, IK HEB NET VOOR HET EERST EEN VALKJE GEKRAUWD!!!!!!  

Je zal er vanaf nu helemaal gek van worden hoor  :D
Als ze de smaak eenmaal te pakken hebben blijven ze komen en ze doen er soms van genot hun oogjes bij dicht.
Het is in elk geval wel een lieverd om te zien op de foto.
Veel plezier met hem en dat ie maar veel mag kroelen en praten :-)

Groetjes, Paul

Barbara

Hoi Diane,

wat een lekker stoere vent die Ricky van jou zeg! Super! En dat Nina zich nu ook laat kroelen, daar sta ik niet vreemd van te kijken; toen ik Croky in huis nam, die zich na een paar dagen liet
kroelen, liet Dimi het na een paar dagen ook toe terwijl hij de anderhalve jaar dat hij al bij mij was er niks van moest weten! Wie weet gaat kiko ook nog wel overstag, maar lekker veel oefenen en laten zien met de 2 kroelkonten :)

Groetjes,

Barbara

ziralioness

13 oktober 2003, 14:55:42 #123 Last Edit: 13 oktober 2003, 17:48:34 by ziralioness
Hey allemaal!!!

Ik ben nu eventjes een paar daagjes van huis, dus mams zorgt voor mijn heerlijke 3tal. Ik mis ze wel hoor!!! En ze houd een extra oogje op Ricky natuurlijk.
Ricky krijgt zo mooi de kans om in alle rust te wennen, want hij wil zijn kooi nog absoluut niet uit. Hij slaapt voornamelijk. ;) Bijkomen van alle spanning! Hij at en dronk gelukkig prima voor ik wegging, dus hoef ik me geen zorgen te maken. :)

Nina is dol op Ricky, ze probeert de hele tijd bij hem te komen en zit het liefste bovenop zijn kooi... dat beloofd wat, jammer dat Nina ook een man is (naar alle waarschijnlijkheid) anders had ik geheid een koppel!  ;D

Gisteren moest ik Rick alleen wel even de kooi uit hebben omdat ik die moest schoonmaken... maar dat had flink voeten in de aarde! Hij wilde ab-so-luut niet... Maar het móest.. de kooi was echt niet schoon meer.  :-/ En omdat Nina de gewoonte heeft aan tralies te knabbelen en ik daarna een paar daagjes weg zou zijn vond ik dat het echt even moest gebeuren. (geeft niet hoor Marije, het is geen verwijt!!!)
Uiteindelijk vloog hij eruit en landde direct op mijn vriend zijn schouder.. Wel zo veilig, hoog en droog. ;)

Hij heeft toen echt wel verkend en gespeeld met de andere twee, dus het contact ging gelukkig goed. :)

Ik ben er toen even een half uurtje tussenuit geweest om de kooi schoon te maken terwijl mijn vriend op ze lette. Ik heb de kooi maar gewoon in de badkuip gezet, en met de douchekop in de ene hand en de borstel in de andere heb ik hem eens een flinke beurt gegeven. (Gewoon met water)
Daarna glom hij helemaal, dus nu kan ik Nina er weer met een gerust hart op laten knagen...  ;) LOL... het is ook zo'n dondersteen!!!

Ik geniet er zo van dat ze nu kroelerig zijn!! Ricky deed inderdaad van genot zijn oogjes dicht, en dan kopje maar heen en weer onder mijn vingers om op alle lekkere plekjes te komen... zo schattig! En zo zie je ook eens voor het eerst het oortje van een valkje. ;) Hihihi..
Ik ben zo ongelooflijk blij met hem, ik kan gewoon niet omschrijven hoe blij!!!! :) Hij vind mensen af en toe nog wel een beetje bemoeizuchtig en heeft ook al even stevig in vingers gehapt... (maar bij niemand tot bloedens toe) maar eigenlijk heeft hij ook wel een beetje gelijk. Eerst wennen, dan kroelen!!!

Nee maar echt, ik heb me zó lang verheugt op het krauwen van een valkje, maar die twee mafferds van mijn moesten er niets van hebben, en ik wilde het niet afdwingen. ;) En nu heb ik ineens twee kroelertjes!!!

Ik ben momenteel ontzettend actief bezig een kamervoliere te zoeken voor een betaalbare prijs, maar 100 euro of meer lijkt het minimum... en zoveel héb ik gewoonweg niet.  :(

Maar nu ga ik een bouwtekening maken voor een zelfmaak voliere voor in mijn kamer... dus wie weet dat het daarmee lukt. :)
Ik wil ze gewoon echt meer ruimte gegeven, en ik wil Nina & Kiko de kans geven om lekker bij Ricky te zijn. Ik heb Nina al eens even in zijn kooi gezet, maar hij pikte fel naar haar... uit angst, meende ik. Nina bleef echter heel rustig en lief en deed hem niets terug. Dus ik denk dat als ik hen drieen in de voliere zet dat het best goed komt... :) Zodra Rick doorheeft dat de andere twee hem toch niets doen zal hij wel kalmeren.

Nu nog de voliere realiseren!!! Mams maar even heeel lief aankijken... want ik heb twee linkerhanden, helaas... :(

Ik twijfel nog een beetje of ik de voliere net als Marcel in een hoek wil hebben of rechthoekig... ikzelf neig het meest naar het laatste, maar mijn vriend juist naar het eerste.... wat vinden jullie??

Verder ben ik regelmatig bezig met veranderingen in mijn kamer. Ik heb alle snoeren die onder de plank boven hun kooien hingen omhooggehaald omdat Nina had besloten dat ze snoeren erg smakelijk vond...  :D Maf beest! Maar niet de bedoeling natuurlijk... Ik was bang dat ze ze door zou weten te bijten (en geloof me, ze was aardig op weg) dus heb ik ze uit haar bereik gehaald.

De valken herinneren me er uberhaupt veel aan om mijn rommel op te ruimen, ik ben veel zorgvuldiger en netter geworden... immers, alles om hen gezond te houden! Zo had ik een blikje met allemaal troepies op de plank staan... Sleutelringen, een stompje potlood, gummetjes..
En mooi dat Kiko dat intressant vond!! Ze liet me even merken dat ze het ontdekt had; ze pakte een potlood met haar snavel en gooide die op mijn toetsenbord, zodat ik verschrikt opkeek.
Tja, potlood is giftig, dus weggestopt natuurlijk... En gezien ik bang was dat ze dingetjes uit het blikje zou pakken en misschien door zou slikken... weggooien maar. Weg blikje, weg troepies... ruimt lekker op. ;)

Ook zijn de kooien (en dus ook de computer) naar de andere kant van het bureau verhuisd, dit was praktischer... nu staan de kooien direct naast de vogelboom, zo centreer ik de rommel die ze maken ook meer in één hoek en heeft mijn computer veel minder te lijden. ;)  Scheelt weer een boel... Sinds ik de valkjes heb ben ik meer aan het stofzuigen dan ooit tevoren.. en het gekke is... ik vind het eigenlijk best leuk! :)
Lekker zo'n schone kamer...

Groetjes van het NKR!!!! (Nina, Kiko, Ricky)
(Ook bekend als het RJROOWDHT; ruim-je-rommel-op-of wij-doen-het-team)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Diane,

Wat een leuk en lang verhaal zeg.

Kroelminnende valkjes zijn het leukste wat er is, maar soms kome je gewoon handen en voeten tekort om ze allemaal hun zin te geven :D :D.
Ik heb hier 3 van die grote kroelerds, dus ik ken het van de praktijk :D :D.

Ik denk dat je het beste toch een rechthoekige voliere kan maken/nemen. Het lijkt mij nl. moeilijk om in de uiterste hoek te komen van zo'n 3 hoekige voliere. Ik moet wel zeggen dat ik hem wel heel erg leuk vind.
Zijn er ondertussen geen geschikte volieres op www.marktplaats.nl de vinden, dicht bij jou in de buurt?

Met snoeren moet je toch erg uitkijken :-/.
Coco heeft hier ook al de nodige afgepeld, maar gelukkig nog niet tot de eigenlijke draden gekomen.
Maar j ehebt ze inmiddels al lekker ver weg gestopt, dus daar kunnen ze niet meer bij.

Wat een donderstenen he?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Zeker, met de snoeren was ik ook meteen alert... Stel je voor dat ze erg echt stukjes afkrijgen die ze binnenkrijgen, of erger nog, een schok krijgen!!!  :o

Nee helaas, ik kijk elke dag op marktplaats maar weet maar niets te vinden, tot mijn spijt...
Maar goed, tijd om dan zelf maar aan de slag te gaan!
Ik denk idd dat ik voor een rechthoekige kies, ik vind de driehoek prachtig maar ik heb zelf het gevoel dat valkjes in de rechthoekige toch beter uit de voeten kunnen...  :-/

Meningen blijven welkom. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

ziralioness

Oh ja... én ik blijf zoeken naar een wat oudere, mooi geparelde pop als vrouwtje voor Ricky!  :) Ik wil nl. heel erg graag gaan kweken!!!
Probleem is dat ik het liefste een tamme wil hebben omdat mijn andere vogels ook tam zijn... maar ja, lastig te vinden.. en alles is welkom!
Dus wie wat kan verzinnen... roept u maar!

ziralioness

Ziehier... zoiets wil ik nou ook zo graag!!  :o
Maar dan misschien tegen de muur...
Hoe vinden jullie zoiets??

Kolkkie

Hoi Diane,

Die is gaaf :o :o.

Een echt mooi meubelstuk. Zoiets is echt mooi.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

ziralioness

Ja prachtig he..? Ik kon het niet laten een bod te doen... maar da's wel incl. vogels, en dan heb ik er ineens 5....  :-/

Kolkkie

Hoi Diane,

Heb je er ineens meer als mij :D.

Zijn die valkjes tam en is het een redelijke prijs?
Dan zou ik het meteen gedaan hebben.

Groetjes,

Mariska

Natanella

Hoi Diane,
Ik vindt het een hele mooie voliere en als het nog een beetje betaalbaar is....
Wel een giller trouwens :o dat je er dan opeens 2 vogels extra bij zou hebben!
Dan gaat het opeens wel heel snel bij je! Maar dan krijgen je kweekplannen wel al aardig vorm!

Succes hoor!

ziralioness

14 oktober 2003, 14:49:37 #132 Last Edit: 14 oktober 2003, 15:09:06 by ziralioness
Het kost alles totaal 100 euro.... en ik wilde eigenlijk tot 75 gaan, dus het is misschien te regelen. De vogels zijn een Wildkleur man + Lutino pop... Dus kweken komt er dan wel van, ja!  ;D Maar of mijn ouders dit ook zo leuk zouden vinden??

Daarbij, eigenlijk wilde ik er alleen een gepareld popje bij, maar ik kan niet helpen dat ik Lutino's toch wel heel erg mooi vind... arggghhh.... Waar stopt het?  ;D En vergeet niet... mijn vogels moeten ook nog ALLEMAAL tam zijn!! Wat een werk als je er 6 hebt...

Maar nog iets, dan zouden er in die voliere 6 vogels komen, is dat niet erg veel van het goede?

Kolkkie

Hoi Diane,

Hie groot zijn de afmetingen van die voliere?

Ik heb hier een kamervoliere van 55x45x160 cm (BxLxH), en daar kunnen er 6 in, maar ook niet meer.
Dus alsdie voliere die jeoop het oog hebt groter is, en naar mijn idee is hij dat, dan zijn 6 valkjes echt geen probleem hoor.

Groetjes,

Mariska

ziralioness

Hij is 1.63 hoog, en 87 cm breed... De lengte staat er helaas niet bij. Dus... enorm! :)