21 juli 2025, 11:07:35

Nina, Kiko, Ricky, Wuppie en Sparky

Gestart door ziralioness, 11 augustus 2003, 23:09:51

« vorige - volgende »

ziralioness

Hey Trudie, Ricky's komst heb ik echt te danken aan jou!!!!

Het emailadres stond om vage redenen verkeerd... het echte emailadres stond inderdaad onder eigenschappen.

Wanneer Ricky komt is nog nader te bepalen, ik houd jullie op de hoogte!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Speedy

Wow, Meen je dit nou? oh geweldig zeg, wat goed dat het nog goed is gekomen...dus het mailtje klopte wel...fijn om te horen....
Hoop dat je er een leuk valkparkietje aan overhoudt...laat wel weten he?

Groetjes,
   Trudie

ziralioness

7 oktober 2003, 15:54:09 #107 Last Edit: 8 oktober 2003, 16:51:37 by ziralioness
Ricky komt dit weekend... YIPPEE!!! Hij is trouwens tussen de 1,5 en 2 jr oud.

Weet je, misschien ga ik wel met hem kweken. Dan moet ik er alleen nog een leuk tam gepareld popje bij vinden. :)
Ja, ik wil nog altijd dolgraag een geparelde! Ik kan alleen nooit kiezen tussen witkop of wildkleur gepareld, maar ik denk dat ik de wildkleur dan toch fleuriger vind. ;)
Ik droom ook nog steeds van een bonte, maar ik denk dat ik aan vier toch echt wel genoeg heb!!!

Verder nog een vraagje aan de mensen met grasparkietjes.
Ik ben en blijf vertederd door deze kleine felle rakkertjes. Zijn ze echt zo gaaf? Misschien dat ik er dan nl. nog een keer een koppeltje neem. Ik vind die groene, zeeblauwe of albino's zo mooi...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

ziralioness

8 oktober 2003, 16:44:36 #108 Last Edit: 8 oktober 2003, 16:45:59 by ziralioness
Kiko's vertrouwen in mij begint nu eindelijk toch een beetje te groeien. Ze landde vandaag op mijn schouder (op de andere zat Nina, zoals altijd) maar vloog op toen ik bewoog.

Ik heb trosgierst gepakt en voorzichtig Kiko terug op mijn schouder gezet, en toen over en weer haar en Nina trosgierst gevoerd terwijl ze zo bij me zaten. Gezellig... en Kiko's vertrouwen lijkt nu te groeien!

Maar nu vind Kiko dat het tijd is voor haar balspelletje zie ik, want ze heeft m alweer op de grond gemikt... dus ik zal hem maar terug gaan geven... Het balletje durft ze trouwens wel met haar snaveltje van mijn hand te pakken! Echt superlief...

ziralioness

Ik ben inmiddels ZO benieuwd of mijn tweetal nou mannen of  vrouwen zijn!!

Nina is duidelijk; die zingt, babbelt, piept en fluit de hele dag... en ze is ook vaak aan het 'snaveltikken'... dus... Man!
Lijkt me dat dat haast niet kan missen... Man met een vrouwennaam, jammer dan. ;)

Maar Kiko is een twijfelgeval. Ze is veel stiller dan Nina, maar... ze fluit en babbelt soms ook.. dus of het nu een lawaaige pop of een rustige man is...?

ziralioness

11 Oktober... De aankomst van Ricky!!!!!

Marije, zijn eigenaresse, deed de doos open, hij vloog eruit, landde keurig op haar schouder en zei meteen hallo. ;) Ja, hij kan praten!!! Hij is echt prachtig, hij heeft een grote kuif met zo'n krul erin. Zijn vleugels zijn gewoon blauw-achtig, schitterend!!! Een foto komt gauw.
Hij vind mijn heerlijke tweetal nog een beetje bedreigend, maar ik denk dat het best goed zal komen!! Mij vind hij ook nog niet erg aardig en hij wil zijn kooi ook nog niet uit (verbaast me niks). Maar de kooi moet nog wel even schoon... dus ik hoop hem te kunnen verleiden er in de loop van de dag uit te komen...

Enne... hij houd NIET van trosgierst!!!

Onze oudste man is er!!!!

Speedy

Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst en dat je er nog heel veel en lang plezier van mag hebben..

Groetjes,
    Trudie

Mar

Herstel: hij houdt nu even niet van trosgierst.. door de stress waarschijnlijk, want hij vindt het normaal erg lekker  ;D
Ik moest wel even slikken, één zo'n klein grasparkietje in de kamervolière. Over Ricky maak ik me geen zorgen, hij heeft het super bij jou, met Nina en Kiko. Ik ga op zoek naar gezelschap voor mijn druktemakertje hier.

Groetjes :-)

ziralioness

Hoi Marije!

Nou, er hangt nu een hele stengel trosgierst in Ricky's kooi, dus hij zal er wel van gaan snoepen!!! :)

Ik heb vanmiddag eerst de kooi eens een flinke beurt gegeven, met borstel, spons en doek! Hij glanst nu weer mooi. :)

Praten heeft Ricky nog niet meer gedaan, zingen wel... :) Zo mooi!!!! Ze zijn nu allemaal los en zitten met z'n drietjes op Ricky's kooi.

De communicatie tussen de drie donderstenen gaat al beter en Ricky durfde net ook al bij mij en mijn vriend te zitten... Komt helemaal goed!!!

ziralioness

12 oktober 2003, 19:46:37 #114 Last Edit: 12 oktober 2003, 19:47:15 by ziralioness
Hier dan een foto van mijn nieuwe kanjer... ik ben al helemaal verliefd...

We zijn al redelijk vriendjes, zeker toen hij net een klein hapje van mijn speculaasje mocht snoepen... foei... normaal mag dat niet, maar voor deze keer... ;)

Nes

Hoi Diane,

Sow, das een flinke vent! Gefeliciteerd ermee!
Wat leuk dat hij al zo snel aan jou en je andere valkjes went en gaaf dat hij praat!!!!

Groetjes Nes.

ziralioness

Oh, dat vergat ik nog te zeggen...! Hij praatte wel degelijk toen hij een stukje speculaas kreeg! Toen zij hij luid en duidelijk 'Ricky!' een paar keer!  :o Ik stond versteld!!!!!

ziralioness

LIEVE HELP, IK HEB NET VOOR HET EERST EEN VALKJE GEKRAUWD!!!!!!

Zo ontzettend lief... Ricky had pluisjes naast zijn snaveltje en die wilde ik voorzichtig voor hem wegvegen... boog hij zo zijn kopje en liet mij hem van zijn nek naar het ene wangetje en het andere wangetje krauwelen... AAAAHWWWWWWWW dat was GEWELDIG!!!!!!!!!!!!

Natanella

Hoi Diane,
Van harte gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst Ricky! Wat leuk dat hij zich al zo snel op zijn gemak begint te voelen. Fijn hoor! Ja en dat kroelen door zo`n klein kuifje en nekje, dat is een fantastisch gevoel! Vooral dat vertrouwen van zo`n klein vogeltje.
Ruby stopt altijd haar hele kopje in mijn hand en dan zit Solo altijd stomverbaasd te kijken dat ze dat durft!
Die mag ik wel kroelen, maar alleen met mijn neus of wang of lippen, absoluut niet met mijn vingers!
Maar geniet maar fijn hoor, van je drietal!

ziralioness

Verdraaid, dit is wonderdag...!!  :o Nina liet zich ook voor het eerst nekjekroelen!!!! Ik dacht echt dat ik droomde... ongelooflijk...!!!
Ja, dat voelt echt heerlijk... Maar dat Nina het ineens ook zou accepteren is echt een wonder... Kiko helaas nog niet, maar misschien komt dat dan ook nog wel. ;)

Misschien toch van Ricky afgekeken?