16 mei 2025, 03:49:59

waggelen

Gestart door cocootje, 25 oktober 2006, 12:14:42

« vorige - volgende »

cocootje

Hallo allemaal,

Ik ben eens benieuwd wat het betekend als mijn valkje op de kooivloer gaat zitten zijn houtsnippers in een hoekje aan de kant schuift met zijn snavel en dan (als ik even ga kijken) als een pinguin zit te waggelen...raar gezicht. Het zal heel normaal gedrg zijn maar ik weet niet echt wat het betekend. Het is overigens een mannetje onze coco. Ik dacht zelf in eerste instantie dat hij een soort nesje aan het maken was en het daarna als een soort verdedigen boven gaat waggelen met zijn vleugeltjes iets wat gespreid. Als ik hem dan aanhaal blaast en hapt hij wat ie normaal nooit zou doen tegen mij want hij is heel erg tam.... ;D

Ann

Hallo cocootje

Zeker dat Coco een mannetje is ??? want het lijkt, zoals je zelf al zegt, op een pop die haar nest verdedigd. Misschien volgt er binnenkort toch een ei?

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Anja

Hoi Cocootje,

Ja idd weet je zeker dat het een man is.
Mijn pop heeft hetzelfde gedrag. Nestjes in hoekjes maken of dat nu in de kooi of ergens anders is. En als je in de buurt komt dan wil ze je bijna aanvallen terwijl ze normaal heel lief is.
Lijkt me toch dat je valkje een pop is.

Groetjes Anja

Ineke

Het mannetje hier doet dat ook. Zowel toen ie alleen was als nu met n popje erbij.

Anja

Oh  ::) ::) ik wist niet dat mannetjes dat ook deden.

Al weer wat bij geleerd.

Groetjes Anja

Ann

Hallo

Ik wist ook niet dat mannetjes dit deden, maar ja... heb dan ook 2 poppen binnenzitten.

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

cocootje

hallo

Ja ik weet zeker dat coco een mannetje is hij heeft alle kenmerken van een man zoals macho gedrag veel en hard fluiten erg dominant gedrag ook de kleuren zijn erg mannelijk het is een wild kleur met een erg gele kop en orange wangetjes....nee ik weet voor 99% zeker dat het een mannetje is. Toch vreemd dan dat hij gedrag van een pop heeft!  Zou dat misschien dan komen door sexuele drift of zo?

groetjes

goudvis1977

haaai,

ik heb twee mannetjes en die doen dat ook...in de hoek zitten, kont omhoog, en dan alles aan de kant schuiven, en verzamelen maar...erg grappig..!!

En na al die tijd nog geen eitje gezien..hihih

gr monique

ManjaV

Dit gedrag vertonen mannetjes ook als ze op een nest met eitjes zitten en als je dan bijv in het broedblok naar binnen kijkt. Dan gaat hij ook heen en weer met zijn vleugeltjes gespreid.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki