16 mei 2025, 19:59:54

Toch pop vanwege paringsgedrag?

Gestart door madoja, 2 november 2006, 14:22:22

« vorige - volgende »

madoja

HoiHoi,

Een paar weken terug heb ik bij mutaties de vraag gesteld of Puck (nu 7 maanden) man of pop is, daar kwam uit dat het een man is, wat wij ook al dachten.
Maar sinds maandag gaat Puck in een voerbakje zitten met de staart omhoog en gaat Pino er boven op zitten, ze paren dus.
Zal het toch een pop zijn die lijkt op een man of heb ik 2 homo's, want ze zijn ook niet meer te stoppen zeker Pino niet. :)
Puck heeft ook vanaf het begin achter Pino aangelopen maar daar moest Pino nix van weten, totdat hij heel erg ziek is geweest toen mocht Puck hem wel kroelen en de pap uit zijn veren eten. Sindsdien zijn ze ook liever naar elkaar toe.
Dus heb ik homotjes of niet? :-\

Dit is de vraag bij mutaties
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20563.0.html

Groetjes Marije

Rianne

Hmmm... dit is wel heel raar. Als ik naar de foto van Puck kijk, zie ik toch echt een ventjesvalk!
Maakt Puck ook geluidjes als hij zo in de voerbak zit?

madoja

Hoi Rianne,

Hij maakt geen geluid als hij er alleen in zit.
Als ze met zijn 2en een tijdje bezig zijn maakt hij pas geluid.
Pino maakt wel gelijk geluid.

Rianne

Als een pop wil paren gaat ze hoog op de pootjes staan en iets naar voren. Daarbij maakt ze geluidjes om het mannetje te lokken. Ook tijdens het paren maakt ze geluid. Een beetje priet priet zeg maar.

madoja

Dat doet ze wel, want ik merk aan Puck dat ze paren, dan hoor ik haar een beetje zielig piepen (daar vind ik het op lijken), maar of ze ervoor ook geluid maakt volgens mij niet.
Ze gaat dus in een voerbakje zitten en frumelt wat met haar achterwerk dat ze goed zit en dan klimt Pino er boven op, dus ik kan niet goed zien hoe haar pootjes staan.
Maar is ze niet wat jong om al paringsgedrag te vertonen?
Ze zijn ook sinds gister op zoek naar een geschikt plekje in huis om een nest te bouwen, ze zoeken namelijk de meest rare kleine beschutte plekjes op. Gister zaten ze in de krantenbak papier te versnipperen, maar ik mocht er niet eens bij komen van Pino die verdedigde de plek.

Rianne

Ik snap er net zo weinig van als jij! ;) Je zou veertjes op kunnen sturen voor DNA onderzoek, dan weet je het zeker. Of afwachten hoe dit zich ontwikkeld, en of er eitjes komen.

madoja

Ik had ook al gedacht om veertjes opsturen om toch zekerheid te weten, maar ik dacht stel hiet eerst maar de vraag dat kost nix. ;D
Maar misschien weet iemand anders nog een ander antwoordt.
In ieder geval alvast bedankt.