2 mei 2025, 19:48:46

wassen

Gestart door dysian, 11 augustus 2003, 18:43:21

« vorige - volgende »

dysian

Hallo allemaal. Ik heb even een  vraagje: Taipa houdt niet van een badje of gesproeid worden, hoe kan ik hem nu wassen?
Hij is namelik erg vies aan de uiteinden van zijn veren.
Alle tips zijn welkom. O ja ik heb ook al geprobeerd om hem onder een kraan te doen maar dat was ook niets.
Hellup! ;D

Vanessa_TC

Hallo Wendy Denise,

Als het mooi weer is buiten zet ik de kooi in de tuin en besproei ik de valkjes met de plantesproeier, of ze gaan in hun badje. :)

Maar als ze poep op zich hebben dan zet ik ze in een laagje lauw water in de douche, 1 valkje van mij vindt dat ook niet zo leuk en wil er ook graag uit, maar ja met poep op je rondlopen is ook geen gezicht toch?.  :-/

Als ze dan klaar zijn met het badderen fohn ik ze lekker droog, dat vinden ze erg fijn.

Ik hoop dat het lukt met je valkje.

Groetjes Vanessa.

dysian

bedankt voor je reactie. ik denk dat ik gewoon maar moet dwingen een beetje ;D. Wat een leuke foto trouwens, maar: wat doet dat spiegeltje daar?

dysian

nou ik heb het geprobeerd net als op jouw foto in een laagje water.Hij werd helemaal gek en wild. (Geen succes dus). Maar dit gaat wel beter als de andere manieren die ik heb geprobeerd. Dank je wel
 ;)

Vanessa_TC

Misschien gaat het beter als hij er aan went,  :-/. Als hij wat rustiger wordt misschien...

Het spiegeltje op de foto was verdwaald, hihi

Op deze foto waren ze net klaar, en druk aan het poetsen....

Groetjes van Vanessa.

dysian

Wat schattig. Nou taipa zit gewoon in zijn hok te wachten tot de kabouters komen ( om hem weer droog te maken0 :D :D :D. Raar wezen is het toch! ::) ;D.

Vanessa_TC

Ha ha ha, Gelukkig is het mooi weer, zal Taipa wel zo weer droog zijn. ;)

Leuke naam trouwens "Taipa"

Groetjes Vanessa

Barbara

Nou, als ik Croky in een laagje water zet, vliegt ie gewoon weg en vastpakken is al helemaal niet aan de orde.... Ben blij dat ie geen poeop aan zijn veren heeft!  :D

smile_emerald

Mijn valkje houdt ook niet zo van water, dus wat ik zou doen (ik doe het nooit want hij houdt zich zelf altijd schoon en geen poep te bekennen :)) met een doekje schoonmaken. Want het lijkt me zo dat het niet leuk is om hem te dwingen. Gewoon wat lauw water op het doekje, veren afvegen en klaar! Zorg dan ook vvor wat trosgierst, als beloning voor zijn geduld (als ie dat heeft ::)). Succes.

Groetjes Esmeralda.

(ff mijn foto testen, misschien zie je hem nu 2 keer)

Mirjam-Moniek

Mijn valkje houden ook niet zo van badderen en besproeit worden. Ze lopen overal overheen en doorheen, dus ze hebben regelmatig vieze pootjes. Ook lopen ze regelmatig door hun eigen poepjes heen. Met diezelfde pootjes lopen ze ook over mijn bord heen. Daarom gaan ze bij mij elke week verplicht mee onder de douche. Dat vinden ze niet leuk, maar ze raken ook niet in paniek ofzo. Ze krijgen dan de spatjes die van mij afkomen, want direct onder de straal vinden ze niets. Bij die van mij gaat dat beter dan ze in een laagje water zetten in de gootsteen (ik heb niet zo'n douchebak), hun pootjes afvegen met een doekje, hun pootjes onder de kraan houden en ze sproeien met een plantenspuit. Het is een kwestie van uitvinden wat je valkje het leukst vindt, of het minst erg.  ;)

dysian

ik zou het best willen proberen onder de douche, maar ik ben bang dat hij dan gaat vliegen en wij hebben een afzuiging/ventilator in de muur van de douche en dan vrees ik dat ie daar tussen komt.
lijkt me niet geheel ongevaarlijk.
In ieder geval bedankt voor de tip! ;)

Barbara

13 augustus 2003, 21:39:43 #11 Last Edit: 13 augustus 2003, 21:40:25 by Barbara
Jeetje, goed bij nagedacht! Voor hetzelfde geld denk je er niet aan en krijg je verschrikkelijke ongelukken  :o :o :o

dysian

::) :D ;) ;D goch dank je . hihihihi wordt er verlegen van.

Mandy

Wat een leuke foto's Vanessa! ;D

Ik heb mijn valkjes nu buiten en als ze zin hebben om te badderen doen ze dat in de grote drinkschaal of als het regent of ik ze met de tuinslang besproei en vaak zijn het iedere keer andere die komen douchen, dus soms heeft de één wel en de ander geen zin. :-/
Toen ze binnen zaten zette ik ze ze altijd op de rand van de douchecabine en als ze wilde douchen kwamen ze gewoon bij me zitten. :)
Nu heb ik een papegaai die het vreselijk vindt en ik minimaal 1-2 keer per maand nat moet sproeien voor d'r veren (stof enzo). Ze rent dan weg en gaat tekeer, wel zielig, maar het is echt goed dat het gebeurt. Ik heb iemand wel eens horen vertellen dat zijn papegaai daar ook een hekel aan had en enkel en alleen dan heel hard riep; k-l-o-o-t-z-a-k! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

dysian

hahahaha :D :D :D :D geweldig nou als taipa dat ooit kan zeggen dan ben ik trots op hem ;D. Dan kan hij in ieder geval praten :D