5 mei 2025, 05:16:53

afgeven van gekleurd speelgoed

Gestart door margo23, 22 september 2002, 15:15:47

« vorige - volgende »

margo23

hallo,

Bij aanschaf van de kooi van onze valkparkiet kregen we er zo'n leuk gekleurd speeltje bij (houten staafjes en ringen met een belletje, in verschillende kleuren.
Aangezien Punkie er niet naar om keek hebben we het er toen uitgehaald. Nu hebben we het laatst weer teruggehangen. Vandaag maakte ik zijn kooi schoon en ook dit speeltje ging het water in, het zat helemaal onder de vogelpoep. Het water kleurde er aardig van, de verf liet gedeeltelijk los.
Is dit gevaarlijk voor het beestje? Stel dat hij eraan gaat knagen...
Gebeurt dit altijd met dit gekleurde speelgoed? Ik was zeer verbaasd. De rest van zijn speeltjes zijn van blank hout.

groetjes Margo en Punkie :D
Speedy, Jacco en Pearl

V_Valkie

Als ik jouw was zou ik het gekleurde speeltje niet meer in de kooi hangen,als de verf loslaat.Het lijkt me niet zo goed als ie er aan gaat knagen...

sadelienda

Hoi,

In de dierenzaak bij mij vertelden ze mij dat die kleurtjes van natuurproducten gemaakt zijn zoals wortel extract kleuring.
Volgens hem kan het geen kwaad.

Groetjes,

Sadelienda

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Tara

Dag Sadelienda, luister niet altijd wat ze je in de dierenzaak vertellen, het kan evengoed mis zijn. Mijn speeltjes heb ik ook al vaak gewassen en daar ging absoluut geen kleur van af, ik zou het er niet meer inhangen, groetjes, Tara

margo23

Hai mensen

bedankt voor de reacties, ik weet nou nog steeds niet of het kwaad kan. Is er iemand die met feiten kan komen of zijn die er gewoon niet?

groet, Margo en Punkie
Speedy, Jacco en Pearl

V_Valkie

tja,feiten.we weten toch niet wat voor verf het is?

Tara

Voor alle zekerheid zou ik het toch niet geven, koop zelf een speeltje of zo want dit staat me niet echt aan, je mag geen risico nemen in dit geval. Groetjes.

Murphy

Ik heb waarschijnlijk dezelfde speeltjes,want van mij gingen ze nadat me parkiet gebadderd had (en daarmee erg spetterde tegen de speeltjes aan)liep de verf helemaal uit nu zijn ze dus ligt gekleurd inplaats fel en de verf i s uitgelopen in elkaar... :-/
Volgens mij kun je die hele speeltjes niet eens wassen althans die van mij. >:(
Ze zijn volgens mij van waterverf gemaakt en dus niet giftig! ;)!
Als ik het dan over de zelfde heb als die van mij (houten speeltje Rondjes van hout met belletje in kleurtjes groen rood en paars)  ???
In ieder geval die van mij is er nog iet ziek van geworden hoor,het zal dus wel los lopen..
Anders zouden de mensen het in de winkel nog geen eens mogen verkopen!!!
Ciao Milena &  :-*Murphy

margo23

Ja inderdaad, het heeft die kleurtje (ook geel) , het zijn rondjes en staafjes en onderaan een belletje. Het speeltje zat bij de kooi. Op deze website staat de kooi die ik heb ook bij de foto's van de verschillende kooien (op een voet). Je ziet het speeltje ook hangen op de foto.
Het speeltje hangt niet meer in zijn kooi, omdat hij er toch niet mee speelt. Het moet wel waterverf zijn want anders laat het ook niet zo snel los.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!

groetjes Margo en Punkie :)
Speedy, Jacco en Pearl

cisca

Hallo beste liefhebbers.
wat lees ik weer voor een probleem betrefd speelgoed,de houten speeltjes die gekleurd zijn kunnen absoluut geen kwaad dus dat is al een geruststelling lijkt me.
wanneer je je valkje wilt laten spelen zoek gewoon naar alternatieven op natuurlijke basis,er zijn touwen voor de valkjes waar ze in klimmen en knagen deze zijn puur natuur en onbewerkt verder is er buiten zat te vinden zoek een mooie wilgentak met zijtakjes en geef die aan je valkje ze vinden het heerlijk om kaal te pellen plus dat ze de bast erg lekker vinden.
en wil je toch een speeltje neem dam een metalen bel met spiegel die zijn normaal voor de papagaai maar ook ideaal voor je valkje.
ik hoop jullie een beetje geholpen te hebben veel sucses