16 mei 2025, 17:52:36

lutino

Gestart door Joy4ever, 25 oktober 2006, 19:36:48

« vorige - volgende »

Joy4ever

Hoi allemaal,
Ik heb een lutino valkje, waarschijnlijk een man.
Nu vroeg ik mij af of deze ook splits kan hebben, ik heb hem uit een dierenwinkel, is niet geringt en kan dus niet erachter komen hoe de ouders eruit zien.
Weet iemand een antwoord op mijn vraag of zijn er te veel mogelijkheden.

Alvast bedankt!!

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Tjerk

Hey,

Dan is de enige manier, Broeden!! Op die manier kun je zien of hij split Gepareld, Cinnamon of Geelwang is.

Groeten Tjerk

Joy4ever

Dank je voor je reactie, ik denk alleen dat mijn vriend dit niet ziet zitten, ik mag er wel een tweede bij maar dan een van hetzelfde geslacht  :(

Gipsy & Pucky

Ivy

Hoi.
Dan kan je helaas nooit achterkomen of je valkje splitten heeft... Hij kan ze wel hebben maar omdat dit alleen op zijn nageslacht zichtbaar is kan je zonder jonkies dus niet achterkomen welke...

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Karin

Maar als je toch geen jongen wilt zijn de splits toch helemaal niet belangrijk ?  ???
Gewoon lekker genieten van het mooie valkje  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joy4ever

Ik mag dat nu nog niet van mijn vriend en ik moet hem nog een beetje te vriend houden want volgend jaar gaan we trouwen, maar in de toekomst wil ik wel kweken dus vandaar mijn vraag.  ;D
Maar wil me er ook eerst zeer goed in verdiepen.
Wat voor popje kan ik er dan het beste tegenover zetten om te zien wat voor een splits hij heeft?

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Rianne

Je lutino kan diverse splits hebben, alleen niet allen komen naar voren als je er een popje tegenover zet. Is hij bijvoorbeeld split bont of split witmasker, moet het popje ook (split) bont en witmasker zijn. :)
Je krijgt sowieso lutino jongen eruit, dit zullen dan popjes zijn. Ik zou er een popje bij zetten die je zelf mooi vind (geen valkje met rode ogen, dit kan zwakkere jongen geven), en waar je de splitten wel van weet. :)

Joy4ever

En dat is nou net het mooie: Ik vind alle valkjes mooi   ;D
Laatst liet ik een foto zien van hier op de site met allemaal valkjes op een kooi, reactie van mijn mannetje, zoveel wil ik er niet hoor.......
Maar ja, ga er wel rustig naar kijken, misschien loop ik wel een beauty tegen het lijf, maar dat zal dan wel volgend kweekseizoen worden, tenzij er hier mensen zijn die ook in de winter kweken.... (binnen natuurlijk).

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Mariska

Citaat van: Joy4ever op 26 oktober 2006, 16:52:07

Laatst liet ik een foto zien van hier op de site met allemaal valkjes op een kooi, reactie van mijn mannetje, zoveel wil ik er niet hoor.......

Groetjes Joyce

Oooh, dat zei die van mij ook en nu heb ik er 21 ;D ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Joy4ever

21  :o allemaal binnen????
Dat krijg ik echt niet voor elkaar, mijn mannetje lief heeft het niet zo op dieren, honden en katten gaan nog maar de rest ho maar. Valkjes mag ik wel want die vind ik te gek

Gipsy & Pucky

Joy4ever

Ik mag er ook een popje bij zetten   ;D

Rianne, jij adviseerde mij om er dan een valk zonder rode oogjes tegover te zetten, zijn dit alleen lutino's en albino,s of zijn er andere mutaties met rode oogjes?? Ben nog een beetje een leek op mutatie gebied.
En moet ik er dan nog een koppeltje bij nemen voor het geval dat het niet goed gaat. of hoeft dat niet?
Weer een boel vragen maar ja, je leert hier op de site wel een heleboel.....

Gipsy & Pucky

Mariska

Hoi Joyce,

Ik heb ze niet allemaal binnen hoor ;D
4 binnen en de rest buiten.
Mijn mannetje heeft een voliere voor me gebouwd ;)

En ik heet wel geen Rianne, maar geef je toch maar vast antwoord ;)

Lutino's, albino's en fallows hebben rode ogen en die zijn dus af te raden.
Split albino, lutino of fallow kan wel.

Je hoeft er niet een koppeltje bij te nemen hoor.
Stel dat het niet goed gaat kun je daar altijd nog voor kiezen ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Joy4ever

Hoi Maris,
Bedankt voor je reactie.
Dat je vertelde dat jij 21 valkjes hebt had ik echt zoiets van wow, wil ik ook maar dan rent mike (mijn mannetje) denk ik erg hard weg. En hij is timmerman dus kan nog handig zijn als ik het voor elkaar krijg om een voliere te maken in de tuin. Lijkt me helemaal te gek, maar denk dat er wel veel werk aan zit of valt het mee??
Ik hoor ook vaak het gerucht dat je ook gelijk last van ongedierte krijgt als je eenvoliere hebt.
Maar ja dat is van later zorg, eerst op zoek naar een leuk valkje erbij. Kan toch nog niet broeden daar Gypsy pas ongeveer 5 maand oud is, dus tijd genoeg......

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Mariska

Hoi Joyce,

Mijn mannetje heet ook Mike ;D
Hij is geen timmerman, maar gedraagt zich er wel naar en is heel handig.
Het zelf bouwen is voor een timmerman goed te doen hoor ;)

Ik heb zelf geen last van ongedierte gelukkig :P

Maar inderdaad, eerst maar eens een partner vinden voor Gipsy en dan gaat de rest vanzelf ;D :-X

Groetjes
Maris!!

*Esther*

Hoi

Als je alles in en rond het hok schoon houdt heb je niet direct last van ongedierte hoor.
Ik had laatst een muis halverwege een kooi in de blokhut hangen en let zich zo vallen toen ik binnen kwam.
De valkjes reageerden eigenlijk niet.
Daarna geen muis meer gezien.
Buiten kun je niet alles weg houden, maar dat lijkt mij ook niet zo erg.
Wij hebben hier veel kikkers op het moment, wel lachen om te zien hoe de valkjes daarop reageren. Allemaal met 1 oog naar beneden kijken. :D

Bedenk dat als je buiten gaat bouwen, last kunt hebben van het geluid van de valkjes. Ik wen er nu aan maar ik vond het eerst best vervelend. Vooral bij mooier weer en je wilt buiten zitten. Wij konden elkaar niet verstaan omdat de vogels er over heen wilden kletsen.
Binnen kun je daarnaar handelen buiten is dat lastiger. Ook met buren kan het vervelend zijn omdat die kunnen gaan klagen. Gelukkig slapen de mensen hier om ons heen allemaal aan de voorkant dus die hebben geen last.
Wij slapen zelf aand e achterkant.... Heb oordopjes gekocht om niet om 4 uur wakker te worden. Nu is het laat licht dus is er geen probleem.

Maar het is erg aanstekelijk. En ik ben nog steeds erg blij en trots op mijn voliere. Wat dat betrefd kan ik het iedereen aanraden.  Kijk maar eens op mijn site. ;)

Mbt de splits, kijk eens naar de mutatie calc hier op de site. Als je daarmee stoeid vind je al een heleboel uit.
Splits kun je niet zien. En soms kom je er echt niet achter omdat er niet het juiste popje bij zit.
Als je echt in de toekomst wilt kweken kun je het beste kijken wat voor mutaties wilt kweken. En als je dat niet uit maakt kun je kijken wat voor mutatie je het mooist vind en koppel je die aan je mannetje.
Wat jij het mooist en leukste vind!!! :D

gr Esther