6 mei 2024, 22:54:55

Kooi of voliere

Gestart door elmo, 25 oktober 2006, 09:51:13

« vorige - volgende »

elmo

Ik ben op zoek naar nieuwe 'huisvesting' voor mijn valkjes.
Ik heb 4 volwassen valkjes verspreid over 2 kooien.

Het liefste zou ik 1 binnen voliere van 50x50x170 aanschaffen maar nu ik op zoek ging naar een dergelijke voliere kreeg ik de email waarin stond

-- knip--
Wij hebben wel kooien wat ook beter is dan een voliere een minimale maat voor 4 valken is 84x79 cm.
--knip--

Waarom is een kooi beter dan een voliere en wat is echt de minimale maat voor een kooi/voliere voor 4 valkjes ?
Die van b 50x d 50x170 hoog past het beste in mijn intereur.

Graag advies.

Rianne

Hoi,

ik weet niet waarom een kooi beter zou zijn als een voliere. Ik heb 2 kamervolieres en dat bevalt prima. Ook kan er vaak geen broedblok aan een kooi opgehangen worden.
Ik heb mijn kamervolieres op marktplaats gekocht, ik heb er ook 1 van 1,70 hoog. Die is volgens mij wel groter als 50 x 50. Daar kunnen er best 4 in, alleen als je wilt kweken kan het problemen geven.

Karin

Als je alleen kooien verkoopt en geen volières zijn kooien natuurlijk beter  ;D ;D

Nee hoor, het is onzin, ik zou lekker voor de volière gaan.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ivy

Hoi.
Kooi of voliere maakt eigenlijk niets uit, zolang ze lekker ruim zijn.
Wel vind ik 50x50 voor een voliere iets te krap, als je de mogelijkheid heb dan zou ik je aanraden om iets grotere voliere te kopen (bijv. 80x60) voor vier valkjes is het wel beter, zeker als ze nu ook apart zitten. Stel dat het niet heel goed klikt, dan kunnen ze nog uit elkaars weg gaan.
Bij www.goedkoperkanniet.com hebben ze vaak aardige volieres (papegaaienkooien zijn vaak ook geschikt zolang de tralieafstand niet te groot is) voor een redelijk prijs.
Veel succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie