6 mei 2025, 03:01:31

buitenvoliere

Gestart door peetje81, 29 september 2006, 10:39:34

« vorige - volgende »

peetje81

Hallo allemaal,
Omdat ik nogal tegenstrijdige adviezen krijg uit mijn omgeving stel ik hier mijn vraag ook nog maar even.
Ik heb nou al een tijd (jaar) een tamme valkparkiet, na een pauze van 7 jaar. En dat bevalt me zo goed dat ik graag meer valkjes zou willen hebben, alleen dan het liefst in een mooie buitenvoliere (mijn tamme blijft binnen hoor, zeker in deze tijd van het jaar) Nu is mijn vraag dus, moet er ook een (verwarmd) binnenhok zijn of is dat niet nodig als ze maar wel beschut kunnen zitten?
ALvast bedankt!

Saar

Ik heb geen verwarmd binnenhok.
Ze kunnen wel naar binnen wanneer ze willen
groetjes Saar :-*

Riny

Hallo Peetje
In mijn buitenvoliere zitten ook onverwarmde binnenhokken.
dat gaat prima ,als ze maar beschut kunnen zitten.
Het is slechts zelden dat ze in de winter in het binnenhok zitten.
Groetjes Riny :D

Mara

Ik heb ook geen verwarmd binnenhok en hier zitten ze 's winters zelden in het nachthok. Alleen de rosella's eigenlijk voornamelijk.

marielle

en als het nou in de winter vriest blijven de valken dan ook gewoon buiten?

Ann

Hallo

Bij ons hebben de vogels zelfs geen binnenhok. In de winter zorgen wij echter wel dat ze beschut kunnen zitten door vb  (houten) panelen of plastiek voor het gaas te doen. Eveneens een dak op (een deel van) de volière is ook een must tegen de regen, maar ze genieten ook van de zon, daarom heeft een deel ook geen dak en enkel gaas.
Ze kunnen er dus mét beschutting wel tegen.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

bert+japio

Dan heb ik ook meteen een vraag, hebben jullie het binnenhok (voor diverse vogel soorten) geisoleerd ???

Mara

Hey Bert

Bij ons is het niet geisoleerd, het binnenhok zit in de schuur en daar is de temperatuur altijd hoger dan buiten.

Groetjes

Mara

bert+japio

Ik wil een voliere gaan bouwen met een houten hok er aan vast, dus geen schuurtje waar ze in kunnen  :-\

Mara

Zolang de vogels beschut zitten, dus uit de wind en de vochtigheid zal het niet zo'n probleem zijn.

Groetjes

Mara

Paauwtje

Ik merk dat de valkjes alleen maar naar binnen gaan wanneer het echt guur wordt.
Dus koude wind enz.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer