5 mei 2025, 14:35:46

Vraagje

Gestart door smeagol, 6 augustus 2003, 14:49:51

« vorige - volgende »

smeagol

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe kleine valkje (Smeagol) en nu lees ik overal dat je ze in eerste instantie met rust moet laten zodat ze aan de omgeving en aan de kooi kunnen wennen maar nu heb ik hem gisteren om ongeveer 18.00 uur in zijn kooi gedaan en tot nu toe heeft ie zich nog niet bewogen dus ook niet gegeten terwijl hij in de winkel juist heel erg actief was en gewoon aan het eten was.
De eigenaar van de winkel zij dat ik hem gewoon moest pakken en dat ik niet moest wachten, dat ie de omgeving vanzelf leert kennen.
Nu weet ik niet wat ik moet doen ik ben bang dat ie nog verhongerd.

Groetjes Smeagol en zijn baasje  

Henry

toen ik mijn valkparkiet had gekregen had ik hem in een kooi gedaan en het duurde wel 1 of 2 dagen dat hij gewendt was aan de kooi.als hij wil eten dan zoekt hij het wel op.

henry van ellinkhuizen

Violet

Ik durf nog geen harde adviezen te geven, zoveel ervaring heb ik nog niet met valkjes, maar ik zou zeggen dat het toch beter is contact te maken met smeagol. Toen wij vorig jaar pero mee naar huis namen, heb ik meteen vrienden proberen te sluiten door'm rustig op de salontafel te zetten en met trosgierst naar me toe te lokken. Binnen de korste keren zat ie rustig op m'n hand van de trosgierst te smikkelen :)

Daarna hebben we'm ook in z'n kooi gezet en is ie een beetje onwennig gaan klimmen, maar al snel had ie door hoe het zat allemaal. En als een babietje hebben we m'n rondgedragen in huis ... vond het allemaal prachtig :)

Succes!
Violet:-)

Angellex

hallo,wij hebben vorig jaar een valk gekocht,en dat duurde ook even voor ze ging eten,maak je geen zorgen,ze moeten gewoon even wennen aan de omgeving,en ga maar gewoon naar je vogeltje toe hoor en maak een beetje contact.groetjes Angélique

smeagol

6 augustus 2003, 18:26:06 #4 Last Edit: 6 augustus 2003, 19:54:30 by smeagol
Bedank allemaal,

Ik heb Smeagol net een beetje aan mijn hand laten wennen in zijn kooi en na ongeveer een half uur kwam hij kijken (is heel erg nieuwsgierig) en toen ik mijn hand tegen zijn borst hield stapte hij er meteen :) op maar toen ik hem uit de kooi wou halen sprong hij er snel in paniek af :( maar het begin is zeker gemaakt. :D

Groetjes Smeagol en Greetje

Henry

het begin is er al je kan ook de kooi open zetten en dan trosgierst onder de opening van de kooi hangen.

heney van ellinkhuizen