12 mei 2025, 06:21:17

Mijn truckendoos

Gestart door ginny, 24 oktober 2006, 19:31:16

« vorige - volgende »

ginny

Ik heb een valkje gekocht uit de vogelhandel die bij soortgenoten zat,die was angstig en wild.Ik heb haar nu 3 dagen .De eerste dag had ik haar in een kleiner kooitje gestoken i.v.m. tam maken,maar dat was niets ze zat er ongelukkig en bang bij.Nu zit ze alleen in een kamervoliere.
Om haar tam te maken heb ik een van mijn tamme grasparkieten op mijn vingerĀ  genomen in haar kooi met trosgierst en jawel na 2 min. kwam ze ook van de trosgierst in mijn handen eten.Mijn truck was gelukt, ik hoop zo verder te doen met het vertrouwen op te bouwen, want ik ben zeker ,zonder de grasparkiet was ik nog een heel eind verder weg.Heeft er nog iemand op die manier ervaring met tam maken???

Puck

Met het tammaken kan ik je niet zo helpen,
wat mij wel is opgevallen, dat mijn valk ook dingen nadoet van mijn grasparkiet. Zoals geluiden (al is het eerder andersom, als ik een valkparkiet hoor kan dat net zo goed mijn gras zijn  :D)
Ook wil hij achter de grasparkiet aan vliegen. Mijn stille hoop is nog dat de valk op den duur niet alleen hoog blijft vliegen, maar ookk net als mijn gras lekker in de vensterbank gaat spelen....