8 mei 2025, 22:30:48

valk vraagt verkeerd om aandacht

Gestart door heidi, 23 oktober 2006, 22:29:33

« vorige - volgende »

heidi

Hallo allemaal,
Als quickje nu 9 weken geen aandacht krijgt,bijt hij in je oor of in je neus,hoe kan ik hem dit afleren?
Voor de rest is hij heel tam en heel lief,volgende week krijgt hij er wel een tam vriendje bij.
Groetjes Heidi en quickje

Nynke

Wanneer hij dit gedrag vertoont kan je proberen om meteen hem te pakken en op je vinger te laten zitten en hem straffen door hem boos aan te kijken en boos toe te spreken.
Vooral niet gaan schreeuwen.
Valkparkieten kunnen gezichtsuitdrukkingen zien net als mensen.
Je kan hem ook even van je schouder af zetten en hem negeren zet hem echter niet in de kooi want dan wordt dit een straf plek.

angelina

Nou dat van die gezichtsuitdrukkingen herkennen weet ik zonet nog niet hoor.
Ik heb het nog niet eerder gelezen en als ik van mijn eigen valken uit ga is een gezichtsuitdrukking nou ook niet iets waar ze zich iets van aantrekken.

Als je valkje dit doet terwijl hij op je schouder zit kan je hem inderdaad wel op je vinger nemen en op een strenge toon nee zeggen of niet doen.
Dit blijf je net zo vaak herhalen als dat je valkje de verkeerde aandacht vraagt.
Omdat ie nog jong is zal ie het uiteindelijk wel gaan begrijpen.
Schreeuwen zal idd ook verder niet veel helpen.
En niet direct in de kooi zetten maar mocht ie het te bont maken kan je hem natuurlijk wel in zijn kooi zetten omdat je het dan gewoon zat ben. Ik denk namelijk ook niet dat ie zijn kooi als strafplek zal gaan zien omdat dit zijn eigen vertrouwde veilige plekje is of hoort te zijn.

Succes
Greetz Angelique

Love birdies

Riny

Hoy Heidi
Quickje zal denken als ik niet op een positieve manier aandacht krijg , dan maar zo.
Als ik in je schoenen stond zou ik hem direct bij zo'n gedrag ergens anders neerzetten, bv op de kooi.
En proberen er verder geen aandacht aan te schenken.
Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar ik denk dat hij het anders niet af leert.
Groetjes Riny :D

Anja

Hoi Heidi,

Ik heb ook een valkje die dat deed (af en toe doet hij dat nog) Als hij bijt (van die kleine velletjes au au) dan zeg ik op een strenge toon NEE en blaas dan een keer behoorlijk hard. Heb dit wel herhaaldelijk moeten doen maar als ik nu alleen al NEE zeg dan weet hij dat ie op moet houden. Hoef bijna nooit meer te blazen.

Groetjes Anja

heidi

Hallo allemaal,
Dank je wel ik zal jullie raad opvolgen en het is proberen.Hij heeft het niet altijd,meestal komt hij heel lief kroelen,maar soms als ik aan het telefoneren ben of aan de computer zit en hem even geen aandacht geef kan hij echt gemeen zijn.
Groetjes Heidi en Quickje