16 mei 2025, 17:55:15

motjes in het voer .... vraag

Gestart door Madsmiling, 13 mei 2006, 03:49:04

« vorige - volgende »

Madsmiling

Hoi,

Mijn helehuis zit vol met motjes. Het is een oud huis dus er zijn veel kieren waar de rupsjes zich gaan ontpoppen. Ik heb wel een plak ding gebruikt waar een soort hormoon opzit waar de motjes opaf komen maar voorals nog krijg ik ze niet allemaal te pakken. Zo'n plak biljet is ook snel vol....

Ik mag eigelijk geen huisdieren van de huisbaas en hij ziet het door de vingers. Maar nu vliegen die beesjes (de motjes dan heh) ook op de gang en in de keuken. Ik ben dus mijn huisgenoten tot last met krengen van beesten. Ik weet dat het ongevaarlijk is voor mij en voor me vogelkindjes maar het is niet fris.

Weet iemand een manier om deze beesten goed te kunnen bestrijden. Ik doe het voer al in de vriezer maar nu moet ik ze nog op andere wijze zien kwijt te raken.

Groetjes,
Melvin

Rianne

Hoi,

je kunt je voer het beste in gesloten verpakking bij de dierenwinkel of supermarkt kopen, mocht je gebruik maken van zo'n 'zelfschep stellage'. Op deze manier is de kans minimaal dat er ongedierte in kan zitten.
Je voer bewaar je door de verpakking goed af te sluiten, of door het in een trommel te doen.
Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, zo'n mottenplaag, maar regelmatig stof(motjes)zuigen en soppen en een raam open zetten zodat ze naar buiten kunnen, is op dit moment het enige wat mij te binnen schiet. :)

Puck

Ik haal een oude tophic naar boven, maar toen ik dit las.....

Ik heb namelijk ook veel kleine motjes in huis, ongeveer vanaf dat ik mijn valk heb (daarvoor had ik al andere parkieten in huis) en ik kan er maar niet achter komen waar het vandaan komt!
Elke keer weer denk ikk er vanaf te zijn, zie ik weer zo'n vies beest! Ze zitten bij mij niet in het voer, heb namelijk xtravital, maar wel een zak voer meegekregen van de kweker. Die ligt ergens in een kast. Ga morgen gelijk kijken of het daar vandaan komt!
Zou dat kunnen?
Is dit een meer voorkomend probleem??

Groetjes

marga

hoi
ik heb het ook als ik houtmot in de blokken heb  dan komen daar ook motjes uit
zeg dan altijd heb weer last van houtmotjes
groetjes marga

Ivy

Hoi!
Smierig he...
Ik had ook een keer last van, ze zaten toen in de verpakking met Puik snoepstaven :-\.
Die bewaarde ik in de kast - het was een Ikea kast en daar heb je dus vaak aan de binnenkant van die gaatjes zodat je je plankjes kan verstellen hoe jij ze wil - nou in die gaatjes legden die beesten eitjes. Brrrr, ik krijg nu nog kippenvel als ik er aan denk. Het duurde even voor ik het doorhad dat ze daarvandaan komen. Ik zou maar je kast checken en inderdaad ook de voer.

Succes!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mara

Hey hey

Motjes in het voer komt vaker voor dan men denkt. Ik heb het hier bij de dierenhandel nagevraagd want ik heb het ook al vaker gehad. Bij de dierenzaak gaven ze me aan dat het beter was om de goed koel en zelfs in de diepvries te bewaren. De ene voor de andere keer heb ik er echt veel meer last van.

Groetjes

Mara