2 mei 2025, 08:01:42

valkje land op andere valk

Gestart door Nynke, 19 oktober 2006, 17:22:55

« vorige - volgende »

Nynke

Onze valkjes mogen best vaak los. Het enige nadeel vinden wij dat onze lutino (die niet gekortwiekt is) telkens als hij een eindje gevlogen heeft op een van onze wildkleuren landt (die zijn wel gekortwiekt). Hij gaat zo op ze zitten dat ze niet bij hem kunnen en dus weinig kunnen doen. Aangezien onze wildkleuren dus gekortwiekt zijn gaan ze in paniek weg en vallen dus in de kooi (als ze op hun kooi zitten met de bovenkant los). Omdat onze lutino een zeer onhandige vlieger is willen we hem niet laten kortwieken. Wie weet waarom onze lutino op onze andere valkjes land... Is dit gewoon dominantie? Hoe kunnen we dit voorkomen of tegengaan??

Essy

Hoi Nynke,

Wij hebben zelf 2 valkjes, 1 van ongeveer 3 jaar en 1 van een maand of 5. De jongste valk doet dit ook steeds bij de oudste. Volgens mij doet hij dat omdat hij graag bij zijn maatje wil zitten, maar omdat hij nog niet zo goed kan landen per ongeluk op hem gaat zitten. Als hij de ruimte heeft om te landen zit hij er meestal naast, maar als de oudste valk bij mij op m'n schouder zit wordt het te krap voor hem en gaat hij dus maar bovenop de ander zitten!

Groetjes Esther

Nynke

Onze Sky landt gewoon expres op ze. Hij zit gewoon te kijken op wie hij het beste kan gaan landen.

Lin

Daar zou ik geen verklaring voor weten. Hier zie ik het ook gebeuren maar dan de mannen op de poppen. Van elke leeftijd is dat.

Is het niet aanvallend bedoelt?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Nynke

Nee is niet aanvallend.
Hij focust zich op de anderen en besluit daarna maar op ze te landen.

Lin

Dan zou ik het ook niet weten. Misschien toch een vorm van dominantie. Daarom laat ik ze ook nooit op mijn hoofd.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)