10 mei 2025, 17:56:23

HELP

Gestart door Dido, 19 oktober 2006, 21:59:40

« vorige - volgende »

Dido

19 oktober 2006, 21:59:40 Last Edit: 19 oktober 2006, 22:26:41 by Dido
Mijn valkparkietje heb ik nu 3 weken, hij heeft sinds vandaag oppeens een soort van zwart laagje over zijn neusdoppen en reageerde was chagarijniger als normaal. ik maakte me vanaf het begin af aan al wat zorgen, aan een kant kreeg ik het zwarte eraf en hij was een soort korstje, hij maakte steeds een soort fluitgeluidje maar dan heel zwak alsof hij heel erg verkouden is. nu lees ik overal dat heel veel valkparkieten dood gaan aan verkoudheid en ik maak me echt enorm zorge. ik heb eerst gekeken of hij op de tocht staat met een kaars, bleek niet zo te zijn. mischien doordat ik hem meeneem door het huis? Hij zit nu in ze kooi met een handdoek om de helft,warmte lamp en trostgierst heb alleen geen druivensuiker!! ga ik morgen meteen halen. mischien is het geen verkoudheid, ik weet dit niet zeker en wil echt iemand met verstand ervan! de gene bij wie ik hem heb gehaald had geen tijd... Wie helpt mij? Ik wil hem heel graag nog heel lang meemaken!! :'(
Zazou <3

Rianne

De zwarte korstjes... is je valkje onlangs geschrokken in de kooi of in huis? Is hij ergens tegenaan gevlogen, of hoog langs het plafond gevlogen?
Zijn de neusdoppen ook vochtig?
Zit de valkparkiet bol, eet en drinkt hij nog goed, is hij actief?

Hoe meer info, hoe beter we kunnen helpen. :)

Dido

Hij is een keer tegen het raam gevlogen laast, maar daarna vloog hij gewoon verder dus ik schrok alleen heel erg.
Ik weet niet of ze vochtig zijn, hij laat me niet echt aan ze neusdoppen komen, draait hij zijn hoofd weg.
Hij zit op een halve wcrol dus niet op zijn stok. heb niet gezien of hij goed heeft gedronken, ik begon me echt grote zorgen te maken `s savonds laat.
Hij zat gisteravond wel bol, vamorgen zat hij nog steeds op zijn wcrol. toen ik aan kwam lopen veerde hij wel op.
Fluit alleen niet meer.
Hij eet wel van zijn trosgierst, heb ik naast hem door de tralies gestoken.
Hij is van week 32, 10 weken oud. heb hem nu vanaf eind week 39.
Ik hoop echt dat het niet erg is want ik maak me zorgen.
Zazou <3

Lin

Als hij weer actief s en goed eet en drinkt hoef je je geen zorgen te maken. blijft hij echter bol zitten en is niet meer actief dan is er wel wat.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dido

Okee, ik ga vanmiddag even goed kijken. mijn vader zei dat hij weer redelijk normaal wordt. Maar wat ik me nu nog af vraag is wat het dan was? met die zwarte korstjes enzo...
In iedergeval bedankt voor de snelle reacties!
(zal ik hem voor de zekerheid nog wat druivensuiker geven?)
Zazou <3

Lin

Als hij verzwakt is dan kan je druivesuiker geven. maar als hij gewoon alert is dan is dat niet nodig. Als bloed opdroogt wordt dat vaak heel donker. Ik heb nu ook een valkje met zwarte korstjes tussen de neusgaten.

Dido

Ooh wat erg, ik heb helemaal niet gezien dat hij bloedde nadat hij tegen het raam was gevlogen :-[ voel me egt sguldig nu..
Naja, ben in ieder geval blij dat het geen verkoudheid is.. heb gehoord dat ze daar nogal snel aan dood gaan...
Bedankt!!
Zazou <3

Lin

Het is vrij snel gebeurt hoor. Maar heb je niks voor de ramen staan dan, of de ramen bedenkt met plastic?

Dido

Aan de ene kant hebben we doorzichtige gordijnen soort oranje ofzo. Aan de andere kant hebben we inderdaad niets. maar het was 3 weken goed gegaan, had niet echt verwacht dat hij dat nog zou verwarren.
Zazou <3

Dido

Nog een dingetje en dan kan het wel gesloten worden denk ik.
Ik krijg het bloed niet echt goed van zijn koppie af. heb het geprobeerd met een wcpapiertje met water maar dat lukte niet..
(Hij vond het wel lekker!)
Zazou <3

Rianne

Valkjes vinden douchen meestal wel lekker. Probeer het eens met een schone plantenspuit met lauwwarm water. Die van mij gaan vaak compleet uit hun dak ;)

Dido

Hartstikke bedankt!
Zazou <3

Lin

Ik heb het onderwerp op slot gezet zoals je aangaf.  Verdere vragen over verzorging kan je bij verzorging zetten.

Lin , moderator Spoed