2 mei 2024, 13:36:59

Van 2 naar 3 en van 3 naar 4

Gestart door Paauwtje, 15 oktober 2006, 23:41:15

« vorige - volgende »

Paauwtje

15 oktober 2006, 23:41:15 Last Edit: 15 oktober 2006, 23:43:39 by Paauwtje
We hebben laatst een 3e valk gekocht.
Nu trekken K.C. en Sky erg naar elkaar toe het probleem is alleen dat Coco erg naar mij toe trekt.
Dat is heel leuk alleen ik ben er niet altijd en een soortgenoot wel.
Het laatste wat ik wil is dat het straks Sky en K.C. tegen Coco wordt.
Ik wil namelijk niet dat er straks een is die een maatje heeft en zijn eigen broertje de pennen uit het lijf rukt(grof gezegt).


We hebben nu  3 mannetjes en zouden er als we er een bij nemen nog een lutino nemen die rond 18 november zelfstandig is.
Alleen daar weten we het geslacht niet van en is dus eigenlijk een gok.
wanneer het een popje zou zijn zouden we opzoek gaan naar nog 2 popjes voor de anderen echter is dat mogelijk wanneer deze al een jaar bijelkaar zitten en hopelijk het goed kunnen gaan vinden

Wie heeft er raad ???
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

3 mannetjes en 1 popje wordt een heel gedoe in het broedseizoen. Alle mannetjes willen namelijk met dat popje paren.
Het is dan een goed idee om 3 om 3 te houden. Bij aanschaf van nieuwe valkjes wel om de quarantaine tijd denken. Daarna kun je de kooien naast elkaar zetten zodat ze alvast aan elkaar kunnen wennen. Gaat dat goed, dan kunnen ze met z'n allen in 1 kooi.

Paauwtje

Dat weet ik we zullen eerst hem of haar ontwormen en ermee naar de DA gaan. hierna zullen we hem nog appart zetten en dan laten wennen af en toe.
hier na zullen we ze samen zetten.
wanneer blijkt dat het een popje is zullen we nog 2 popje aanschaffen.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer