Voliere en vogels voorbereiden voor de winter

Gestart door Rianne, 17 oktober 2006, 12:41:07

« vorige - volgende »

Rianne

Gisteren, tijdens het vervangen van de beukensnippers, vroeg ik me opeens af hoe ik de voliere en de vogels kan voorbereiden op de winter.
Onze voliere is nu geheel afgedekt van boven, er kan geen water meer in lekken, wat voorheen nog wel gebeurde. Aan de voorkant hebben we houten panelen aangebracht zodat het regenwater niet meer naar binnen kan spatten.
Er komt nog een stuk tentzeil aan de zijkant, voor de koude wind. Daar staat nu nog een heide mat.
Wat kan ik in de voliere nog doen? Een binnenhok heb ik niet, wel een houten hokje waar ze met z'n allen in passen.
En wat kan ik voor de vogels doen? Moet ik hun voeding aanpassen?
En de kwartels? Hebben zij nog iets speciaals nodig zoals een hokje met hooi of zo?

Riny

Hoy Rianne
Wij hebben dan wel een binnenhok, maar ze maken er geen gebruik van.
Het enigste wat ik verander aan de voeding is dat ze na het broedseizoen zaadmengsel krijgen met zonnepitten erin.
Dat is ,dat ze zich zelf beter op temperatuur kunnen houden.

Voor de kwartels hoegf je niets extra's te doen.
Jij hebt dakpannen staan geloof ik.
Dan hebben ze daar beschutting.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoe doe ik dat dan met zitstokken en touwen? Kunnen ze daar aan vast vriezen, ondanks dat deze niet nat worden?

Riny

Hoy Rianne
Dat gebeurt niet , maak je daar maar geen zorgen om.
Groetjes Riny :D

Rob S

Haha, nee dat zal idd niet gauw gebeuren. Ik heb al 10 jaar lang een buitenvoliere, en dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik hing wel eens een heel groot oud gordijn voor de voliere 's nachts. Tegen de ergste vrieskou.

Groetjes Rob

Rianne

Ow oké. :) Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Inger m

Hoi,
Zorg alleen voor de kwartels voor een goede en droge bodembedekking. Zij hebben -doordat ze op de grond leven- sneller kans op bevroren tenen. Je kunt ze bv. wat stro geven als het erg koud wordt. Zorg iig dat de bodembedekking altijd droog is.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

De voliere is straks aan 3 kanten compleet beschut, en aan de voorkant alleen het onderste gedeelte, ivm opspattend regenwater. De bodembedekking zal dus droog blijven (beukensnippers).
Als het echt koud word, zal ik zorgen dat ik stro in huis heb. Het kan geen kwaad als de valken aan de stro gaan knagen?

Mara

Hoi Rianne

Hier hebben we de voorkant of ook wel de zijkant, afgedekt met plexiglas schotten tegen de koude rivierwind. Verder geef ik inderdaad ook meer zonnenpitten. En als het water bevroren is maken we het weer open, verder hoef je niets te doen.

Groetjes

Mara