21 mei 2025, 20:37:04

wanneer ringen bestellen?

Gestart door jazzel, 15 oktober 2006, 11:12:38

« vorige - volgende »

jazzel

Ik weet niet of dit  bericht hier hoort....

Dit is de eerste keer dat ik ringen ga bestellen.
Voorheen deed mijn vader dat altijd, maar helaas moet ik het nu zelf doen.
Dus ik ben gaan kijken op de site van de bond (nbvv).
En kwam ik er achter dat de bestelronde al voorbij was geloof ik.

Bestellen voor: 21-04-06    20-09-06     21-01-07      20-03-07
Uitlevering ná: 01-10-06    15-12-06      01-04-07      15-05-07

In schemavorm.
Dus dit wil zeggen dat ik nu voor 20 januari ringen moet gaan bestellen en dat ik ze pas 1 april binnen krijg???
En dat zijn dan de ringen van 2007...
Ik baal er van dat ik nu pas ben gaan kijken wanneer het moest (naja het zij zo).

En als ik volgend jaar dus ringen bestel in september.. krijg ik dan nog de ringen van 2007 binnen of al van 2008??

alvast bedankt :)
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Rianne

Ik ben lid van Europarrot en daar kun je ze volgens mij nog steeds bestellen.

jazzel

Ik heb het over de ringen van 2007 he... (ik weet niet of dat duidelijk was in mijn tekst hierboven).

nick01

ja dat wil idd zeggen dat je vanaf nu tot 21 jan 2007 kunt bestellen voor de 3de ronde en dan krijg je na 1 april 2007.
ik heb me ook al een keer in de vingers gesneden op dezelfde manier , leer je van he.
je kunt wel een spoedbestelling doen maar dan kosten de ringen fors meer.

in theorie is t zo dat alles wat je dus na 20 april besteld 2007 , dat zijn dan al weer ringen voor 2008.

*Esther*

Ik heb al ringen binnen voor 2007 ;)
Zwarte

♪ Marlies

Hallo Jazzel,

Als je ringen voor de eerste keer ringen besteld bij de Nederlandse Bond, dan kan dat ook op andere tijden dan het schema.
Als jij voor september ringen besteld, dan zijn dat nog "oude " ringen.

Groetjes Marlies

jazzel

ooh oké!!
Nu snap ik 'm!
Nee mijn vader heeft vorig jaar al op mijn naam voor het eerst ringen besteld dus die regel geld helaas niet meer voor mij...

Dan lever ik gewoon deze week de ringen in bij de ringencommissaris en dan wacht ik wel af wanneer ik die van 2007 binnen krijg.

Ja een spoedbestelling kost 1 euro per ring extra! Nou dat vind ik toch wel te veel.

Paauwtje

Nou ikzou het alleen doen als ik geen ringen heb en ik moet ze bijvoorbeeld binnen 2 week hebben inverband met ringen van jongen.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Stel dat je 20 ringen nodig hebt, dan moet je nog eens 20 euro extra betalen. Wordt wel een dure hobby zo. ;)

Paauwtje

ja maar als je 20 jongen hebt dan wist je dan ookwel van te voren voor het onzekere kan je het beste altijd maar wat bestellen.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Je kunt beter teveel ringen hebben als te weinig. Ik heb 20 valkenringen en 10 catharina ringen en ben nog geen 15 euro kwijt. :)

jazzel

ja daarom, ik heb nu 20 valkparkieten ringen opgegeven. Maar ik krijg ze dan pas vanaf april.
(Zorgen dat ik óf niet eerder de broedblokken ophang, óf misschien van iemand wat ringen kan overnemen).

*Yvon

Omdat wij met hetzelfde probleem zaten met het tijdig bestellen van ringen heb ik mij vorige week ook maar eens aangemeld bij Europarrot.

Kreeg mooi een proefblad met acceptgiro voor 2007.

Zodra de betaling ontvangen is krijg ik binnen een week een kweeknummer en een ringenformulier. De levertijd is tussen de 6 en 8 weken.
Dit zou dan betekenen dat ik zo uiterlijk in februari de ringen toch wel binnen zou moeten hebben.

Misschien een idee?

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hoi hoi,

Ik zat dus ook met hetzelfde probleem.  :-\

Heb al een kweeknummer bij NBVV en was inderdaad eventjes vergeten VOOR 20 september te bestellen.  ::) Met als reseultaat dat de ringen 2007 nu pas in april 2007 binnen komen.

Ik heb dit als volgende opgelost.

Ik bestel ze nu gewoon, mocht ik eerder bevruchte eitjes hebben, bestel ik bijvoorbeeld 5 of 10 ringen via SPOED. Tuurlijk een stuk duurder maar als je het omrekend, wat is nu weer 1 € per valkje wat je meer kwijt bent, toch??

Op deze manier kan ik wel mijn eigen kweeknummer gebruiken die ik in het verleden ook al heb gebruikt en hoef ik geen nieuwe aan te vragen bij Europarrot.  :D

Zomaar een ideeetje hoor.  ;)

Succes.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.