12 mei 2025, 10:13:44

agressief tegen mijn vriendin

Gestart door cocootje, 12 oktober 2006, 13:57:09

« vorige - volgende »

cocootje

Hallo allemaal,

Ik heb nu zo'n 7 jaar een valkje.
Sinds ik 8 maanden geleden een relatie heb gekregen is mijn kleine coco van het begin af aan agressief tegen mijn vriendin. We hebben al van alles geprobeert om hem sociaal te krijgen tegen over haar maar het mag maar niet lukken terwijl hij bij zijn vakantie adres (zón 2x per jaar) heel aardig is, zelfs handtam.
Wat kan ik evt. nog proberen? Wie heeft antwoord.
Ik denk zelf dat hij jaloers is....maar? ::)

groetjes Rick ;D ;D

Anja

Hoi Rick,

Je geeft het zelf al aan. Coco is denk ik idd jaloers.
Misschien dat je partner kan beginnen met een stukje trosgierst het vertrouwen van Coco te winnen.

Hoop voor je dat er snel iemand reageert met meer tips.

Groetjes Anja

Paauwtje

Voor Coco ben jij zijn soort genoot.
Misschien moet je er aan denken  om een soortgenoot voor hem erbij te nemen maar dan komt het volgende probleem accepteerd hij die wel.
Hij moet inieder geval weten dat jij niet zijn soort genoot bent maar zijn baasje.

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

cocootje

Trosgierst hebben we ook geprobeert, als er chips of zaad is maakt niet uit als het maar eten is komt ie wel naar haar toe en is heel tam, maar zodra ze niks meer heeft gaat het direct weer mis. Af en toe geeft coco nu kusjes door de tralies van zijn kooi maar ook houd hij mijn vriendin wel eens voor de gek...Komt ie heel lief en fluitend naar haar toe en dan ....hap in haar lip. (moet ik trouwens stiekem wel lachen). Een tweede valk is denk ik geen optie, op zijn vakantie adres  (waar ze ook een valk hebben een hele mooie albino trouwens)valt hij remi de andere valk steeds aan, het is een hele dominante vogel onze coco...in de kooien gaat het overigens erg goed. :D ;)

Misschien iemand anders nog een goude tip?