15 mei 2025, 01:43:24

foto bij profiel

Gestart door Joy4ever, 5 oktober 2006, 09:17:13

« vorige - volgende »

Joy4ever

Hallo, sorry als ik dit verkeerd plaats, maar ik vraag me af hoe je een eigen foto bij je profiel moet zetten, heb een leuke van mijn valkje maar weet niet hoe ik hem ebij zet.
Ik ben nieuw hier en dus moet ik dit nog leren.

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Joy4ever

hoop dit iemand mij dit snel kan vertellen

Gipsy & Pucky

Riny

Hoy Joyce
Hoe kan je een foto verkleinen/uploaden/linken, hoe kan je een avatar en/of handtekening instellen? Hoe kan je een filmpje laten zien?
[/color]

FOTO VERKLEINEN
Er bestaan verschillende fotobewerkingsprogramma's waarmee je foto's kan verkleinen. Op elke pc met Windows staat standaard programma Paint.
Hiermee kan je foto's verkleinen als volgt:
In de map My pictures/Mijn afbeeldingen klik je op de foto die je wil verkleinen met de rechte muisknop. Open with/Openen met - Paint.
Hier ga je naar Image/Afbeelding. Kies optie Stretch/skew/Uitrekken/hellen.
Verander het percentage van horizontaal en verticaal naar bijvoorbeeld 40%. Sla de foto op. De foto is dan verkleind naar 40% van zijn originele grootte. Dit kan je zonodig herhalen, totdat je gewenste grootte bereikt (je kan ook naar 90% verkleinen als de foto nog maar enkele kB te groot is).
Heb je andere programma's op de computer, bijvoorbeeld IrfanView (deze kan je ook gratis downloaden op www.irfanview.com) dan kan je meestal in Image/Afbeelding een optie Resize/Formaat wijzigen kiezen en hier instellen hoe groot je de foto wil hebben, bijvoorbeeld in centimeters.

FOTO UPLOADEN
Als jouw foto niet groter is dan 60kB dan kan je hem uploaden. Dit doe je met behulp van knopje upload bovenaan de valkparkiet.com.

Dit werkt alleen als je ingelogd ben.
Nadat je op het knopje hebt gedrukt, krijg je een scherm met een leeg venstertje. Rechts hiervan staat 'bladeren'.

Als je daarop drukt, kan je de foto kiezen die je wil uploaden (met dubbelklik). Staat hij in het venstertje, dan kan je op de lange knop drukken: 'Verstuur het plaatje naar valkparkiet.com'.
Nu is je foto upgeload en krijg je het volgende schermpje.

Daar staat in een venstertje weer: [ img ] de naam van je foto [ /img ] (zonder spaties). Dit is de link naar je foto.
Je kan deze link kopiƫren - druk op de knop eronder, dan wordt de tekst zwart. Met Ctrl+C kan je de link kopiƫren en met Ctrl+V kan je die plakken in jouw bericht.
Dan zie je in het bericht dit:
[ img ]...forumupload/de naam van je foto.jpg[ /img ]

Klaar! Als je dan je bericht verzendt, dan staat de foto er in.

FOTO LINKEN
Wil je een foto in een bericht gebruiken die al ergens op het Internet staat, dan kan je de foto 'linken'. Het voordeel hiervan is dat je zelf geen foto hoeft te uploaden, waardoor er schijfruimte bespaard wordt op valkparkiet.com. De foto zal gewoon zichtbaar zijn alsof je deze zelf hebt geupload.

Het is heel simpel en ik zal het demonstreren met een voorbeeld:
Als je bij google zoekt op afbeeldingen, dan krijg je bij het resultaat altijd een optie 'Bekijk de afbeelding op ware grootte'. Als je daarop klikt, dan wordt je geleid naar de foto. Dit is de link van de foto.
Maar jij bent op de site: http://www.bontvoordieren.nl/informatief.php?item=3&sub=6
Daar vind je een ontzettend lieve foto van een zeehondje en die zou je hier willen laten zien. Hier wordt niet met 'thumbnails' gewerkt, dat betekent dat als je op de foto klikt, krijg je de link van de foto niet te zien. Je moet dus op een andere manier uitzoeken, wat de link is van de foto. Klik met je rechte muisknop op de foto. Onderaan kan je kiezen voor Properties/Eigenschappen. Als het goed is, verschijnt dan in een kadertje het internet adres van de foto (URL).
In dit geval is het http://www.bontvoordieren.nl/img/foto/z1.jpg
Nu nog zorgen, dat de foto zichtbaar is op dit forum zonder er op te moeten klikken.
Plaats [ img ]voor de link en[ /img ] na de link (zonder spaties).
Zo:
[ img ] http://www.bontvoordieren.nl/img/foto/z1.jpg[ /img ]
Klaar!

Avatar is de kleine foto links, onder je forumnaam (als je een bericht plaatst), handtekening zie je altijd onder jouw bericht.

Hiervoor moet je in jouw profiel zijn.
Onder 'Profiel wijzigen' staan vijf opties. Kies 'Forum Profiel Informatie'.
Kies: 'Ik heb mijn eigen foto/afbeelding' en plaats de link naar de foto die je als avatar wil hebben. Als je een foto upgeload heeft, kan je de gekopieerde link hiernaartoe plakken. Verwijder wel [ img ] van beide kanten van de link.

Handtekening kan je aanpassen in hetzelfde onderdeel. Wil je een foto in je handtekening, dan kan je de link plaatsen, eventueel met wat tekst erbij. Let op, hier moet weer [ img] en[/img] staan aan het begin en het eind van de link.

FILMPJES
Jouw filmpjes kan je uploaden op bijvoorbeeld www.youtube.com, www.zippyvideos.com of www.putfile.com. Daarna kan je de link in jouw bericht plaatsen.

Veel succes![/size][/b]

Joy4ever

dank je ik ga het meteen proberen

Gipsy & Pucky

Joy4ever

ben benieuwd of het gaat lukken, voor de zekerheid plak ik hem ook in het bericht.

Gipsy & Pucky

Riny