4 mei 2025, 08:32:17

schreeuwen om eten.

Gestart door Valco, 10 oktober 2006, 16:01:43

« vorige - volgende »

Valco

Hallo ik hoop dar er iemand raad heeft voor dit probleem.
onze nieuwe valk je Dorie is nu 9 weken oud.
hij/zij schreeuwt telkens als de trosgierst op is, blijft ook net zo lang schreeuwen tot er een nieuwe in de parkieten boom  word op gehangen we worden hier af en toe gek van.
negeren helpt niet, ook niet als we hem rustig toe spreken.
er zit ook voldoende zaad in z'n bakje dat checken we geregeld elke dag weer.
hij is de laatste die er bij is gekomen we hadden al een valk je en een gras je voor dat we hem kochten.
weet iemand waarom hij dit doet en/of wat we  er aankunnen doen?
Hij schreeuwt zo hard dat hij boven de tv uitkomt.
Alvast bedankt.
Valco

Monky

Hi Valco,

Dit is iets wat blijkbaar toch met enige regelmaat voorkomt.
Lees deze link.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20078.msg303739.html#msg303739

Misschien dat je er iets aan hebt.
Mijn Garath had dus ook een trosgierst verslaving  :P

De kweekster heeft hem ervan genezen  ;D

Succes!
Monky

Valco

Dorie eet ook gewoon zaadjes, en hij/zij is niet slap ofzo hij is sterker als onze andere vogels.

sophieenlasse

Nijntje brult ook om eten. Aanvankelijk kreeg hij zaadjes zodra hij het op een brullen zette, maar daarmee beloonde ik zijn gedrag natuurlijk (domme ik).
Nu krijgt hij iedere dag op dezelfde tijd zijn bakje XtraVital (Nijntje "heeft" het met XtraVital ipv trosgierst) en is het tussendoor brullen wel verminderd.
Nijntje is overigens een handopfokvalkje.
Snif en co.

Monky

Hi Valco,

Is het misschien een idee om een klein beetje trosgierst in zijn etensbakje te doen door zijn eten heen. In het begin kan je een stukje van de trosgierst tak erin leggen en als je merkt dat hij dat herkent op gegeven moment de trosgierst zaad door het voer mengen en langzaaam de hoeveelheid verminderen.

Ik weet niet of het helpt, maar het is de moeite waard om het te proberen. Het is wel belangrijk er niet aan toe te geven. Heb je genoeg speeltjes in de kooi hangen...afleiding misschien? Of trosgierst af en toe afwisselen met fruit, groente of een andere knabbelstaaf? En dit op een vast tijdstip van de dag geven. Misschien helpt het inderdaad als hij weet wanneer hij het krijgt.

Ik weet heel goed hoe vervelend het kan zijn. Het is een lastig probleem dat door gewenning is ontstaan. Probeer dat er maar eens uit te krijgen  ::) Ik hoop dat je hier ook wat aan hebt.

Succes!

Groetjes,
Monky