5 mei 2025, 10:18:58

wat betekend dit geluidje

Gestart door kelly, 9 september 2006, 19:16:07

« vorige - volgende »

kelly

ik heb een nieuw valkje. ik heb hem handtam gekocht.als je hem vastneemt maakt hij een raar geluid. vroeger had ik een tam valkje sanka. als ik aan zijn kopje kwam deed hij een specifiek geluidje omdat hij dat graag heeft. nu,pistache,de nieuwe valk maakt dit geluidje ook als ik hem vastneem.  hij beweegt zijn kopje op en eer terwijl hij dit geluidje maakt. ik kan nog niet aan zijn hoofdje komen.als hij in zijn kooitje zit en als hij mij ziet dan doet hij dat ook.ik doe het kooitje open en hij komt direct op mijn vinger zitten. en als hij op mijn vinger zit doet hij nog steeds dit geluidje. is dit een geluidje omdat hij bang is? omdat hij schuw is? ik heb hem nogmaar 2 weken. of is dit omdat hij dit graag heeft?

groetjes kelly

valkje-jacco

hoi,

Hij beweegt met zijn koppie op en neer? is het geen bedelen, zo'n zeurend geluidje, kan je het geluid wat beter omschrijven??
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

forzagrunn

hoi  hoi ik en mijn vriendin hebben afgelopen di 3 oct een valkje hooli gekocht hij is nu 7wkn oud en iedere x als we hem uit zijn kooi halen, dan maakt hij een irritante geluid net of hij huilt en of een varken pijn wordt gedaan.hij zit al op onze vingers is al een beetje tam . hoop dat jullie me kunnen vertellen wat het is en hoe wij er van afkomen vriendelijke groetjes harry & isabelle

sophieenlasse

Hallo,

Het klinkt als bedelen. Nijntje doet dit iedere ochtend zodra hij mij in het vizier krijgt en het stopt pas als hij zijn bakje ExtraVital krijgt. Vervolgens begint hij als een bezetene te graven naar dat ene speciale zaadje en als hij genoeg gegeten heeft smijt hij zijn bakje door de kooi.
Mijn dochter noemt het geluidje kreunen en mijn moeder vergelijkt Nijntje met een stofzuiger als hij zo te keer trekt.
Snif en co.

forzagrunn

hoi hoi hooli begint al harder te krijsen weet niet of het bedelen is hij doet het alleen als wij hem uit zijn kooi halen.en op het moment wordt het alleen maar erger,maar als wij uit zijn buurt zijn fluit hij op z'n toon van waar zijn jullie. en als het angst is moet hij nu toch ook wel weten dat wij hem niks doen ??? ??? ???