4 mei 2025, 04:46:59

vogelmineralen

Gestart door bren, 1 augustus 2003, 00:47:03

« vorige - volgende »

bren

HOi,

Ik heb vogelmineralen gekocht voor mijn valkjes maar twijfel hoe ik het ze ga geven..
Op het doosje staat dat ze het apart in een bakje moeten krijgen en dat ze nemen zodra ze daar behoefte aan hebben. Maar kan je dat spul ook niet gewoon door het eivoer mengen af en toe? Dan krijgen ze het in ieder geval binnen.
Want het ziet er nou niet erg aantrekkelijk uit vind ik.(Het is een kalkachtige gruis, goed voor de botjes enzo)

Iemand een idee?

groetjes, Brenda

Tara

Hoi Brenda,

je kan het eerst eens apart proberen hé. Normaal eten ze er wel van hoor, zie je dat ze niet eten kan je het eens mengen tussen het eivoer of zo. Maar het valt te proberen lijkt me :).

Groetjes, Tara

Violet

We hebben een mineraalblokje opgehangen in de kooi en dan hoorde je soms geknars en dan zat pero er van te 'eten' ... Beetje in de buurt hangen van de zaadjes. Dat werkte bij ons goed. Ze vondt het ook leuk om er op te gaan staan  ::) :D

Barbara

hoi,

een valkje moet zowel een mineralensteen (kan dus ook gruis zijn) hebben als grit en kiezel, dus hou wel goed in de gaten dat je beide geeft. Op de verpakking van grit/kiezel staat vaak ook dat er mineralen in zitten, maar dat zullen dan wel andere zijn dan die in een mineralensteen. Maar als je echt zo'n busje vogelmineralen hebt en daarnaast grit en kiezel (ik heb daar ook een soort hele grofe steen voor, hoef dus nooit dat soort spul door t eten te doen) geeft, krijgen ze dus alles wat ze nodig hebben.

En vergeet de sepia niet, ook daar zitten blijkbaar weer andere stoffen in....

Groetjes,

Barbara