9 mei 2025, 09:45:26

Tamme vogels bij schuwe vogels

Gestart door elmo, 3 oktober 2006, 17:40:09

« vorige - volgende »

elmo

Hoi,

Ik heb 2 tamme valkparkieten en ik heb 2 schuwe valkpakieten

.
Nu heb ik gehoord dat tamme vogels minder tam worden door contact met andere vogels. Is dat waar ?

Riny

Hoy Elmo
Minder tam zou ik het niet willen noemen.
Wel is het zo dat de valkjes de aandacht gaan verdelen.
En natuurlijk moet je er zelf ook mee bezig blijven.
Ik ben er eigenlijk een voorstander van, om de schuwe valkjes eerst wat tammer te maken, en ze dan pas bij elkaar te plaatsen.
Groetjes Riny :D

elmo

maar het is dus niet zo dat de vogels totaal mensschuw worden of minder 'gezellig'

Ik heb namelijk een schat van een jonkie (5 weken) en deze is zo verschrikkelijk lief en tam. Ik zou het jammer vinden als dit weg gaat.

Ineke

Hou je m binnen of buiten?
Onze tamme vogel wilde de eerste twee weken nadat de nieuwe vogel er was, niet veel van ons weten. Daarna is ie weer net zo aanhankelijk als voorheen. Hij vond de nieuwe vogel even belangrijker :) En de nieuwe vogel trekt door de tamme meer naar ons toe.
Maar als je de schuwe eerst tam kunt maken is dat natuurlijk beter.
O ja, je moet natuurlijk dan wel de tamme ook dagelijks aandacht blijven geven.

Paauwtje

Sky is nogaltijd even tam en Coco en K.c. die vinden het tegenwoordig ook heerlijk om bij je te zitten.
Of het door Sky komt weet ik niet.
Sky moet nu natuurlijk alleen wel wat meer spelen mijn zijn nieuwe maatjes.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

moniqie

Hoi,

Ik heb sinds kort twee nieuwe valkjes bij supertamme valk die ik al had.
De eerste is nog steeds net zo kroelerig als eerst.
En wat ik niet had durven hopen is met één van de andere wel gebeurd. Hij vindt het zo interessant wat die tamme valk allemaal doet dat ie als vanzelf ook bij me komt zitten en dat terwijl ie al ruim een jaar is!!
Is dat even boffen.
De andere nieuwe durft nog niet zo erg maar wordt wel al steeds nieuwsgieriger, dus ik hoop dat het met hem ook gaat lukken.

Groetjes, Monique.