## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

danielle

Hoi Caroline,
Wat een beauty is Queenie  :-* .
En nu al zo lekker kroelerig, geweldig hoor. Geniet maar lekker van haar. En Unique past echt super mooi bij haar, wat leuk dat hij zich ook al zo ging uitsloven  :D .

Groetjes Danielle

Caroline



Kennismaking Unique & Queenie

Filmpje is gemaakt zonder belichting dus ietsje donker maar .... het gaat om het fluitje van Unique.

PS. je hoort op de achtergrond nog een fluitje .... Kouros zingt altijd tweede stem.  ;D



Lieffies toch??



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Ik ben zoooooo blij dat je een nieuwe fototoestel hebt!!!
Wat een heerlijke foto's  :D
Queenie is echt een schatje om te zien en ze is nog een beauty ook.

Heb je fallowtje nog een knufje van mij kunnen geven?

Ik kan hier helaas het filmpje niet bekijken... dat bewaar ik dan voor vanavond  :)

Gefeliciteerd met Queenie en heel veel plezier met haar  :)

Groetjes,
Monky

Caroline



Ik heb je fallowtje bewonderd en een blaaskus gegeven .... ik heb niet veel valkjes geknuffeld .... wij hadden de 4 kids meegenomen en met die 2 van Kirsten en Jan maakte dit dat er 6 rondliepen en kropen. De oudste 4 non-stop van binnen naar buiten want met het heerlijke weer stond de deur natuurlijk open.  ;)

Maar .... ze/hij is nog mooier dan op de foto's .... heel prachtig die pareltjes.  :-*

PS. QUeenie is de nacht goed doorgekomen .... lieve Niekie heeft zelfs zijn slaapplaats voor haar afgestaan.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten


Oh ik ben helemaal verliefd op die twee,. wat een beauty's zijn het toch!  :-*

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Hermien

Haha, ik heb net even je filmpje bekeken en beluisterd. Wat denk je? Gabber werd helemaal gèk op de achtergrond. Die reageert echt op èlk fluitgeluid!
Queenie is prachtig hoor! En wat goed dat je ze meteen bij elkaar zet! Moeten ze niet eerst aan elkaar wennen?
Veel plezier met Quenee Zanen...... ;D

Caroline



Dank je wel allemaal voor de leuke reacties.  :-*

En zeker Kirsten .... ze zijn beide prachtig, beide heel erg rustig en aanhankelijk, beide kroelkippetjes en beide heel erg zacht van karakter .... jeetje wat ene geweldige jongen moeten zij krijgen over een jaar.  :D :D

En Hermien .... een valkje van Kirsten vertrouw ik 100 %.  ;)

Hier in huis komen sowieso geen valkjes van adresjes waarbij ik geen goed gevoel heb en mocht ik twijfelen of de kweker/kweekster het zelf adviseren zet is een jong, nieuw valkje apart, eventueel in een andere ruimte voor 6-8 weken in quarantaine.

Maar nogmaals Queenie komt van Kirsten (is en zusje van een valkje van jou  ;) ) en .... Unique is een heel lief en aanhankelijk valkje wat ten opzichte van zijn vrouwtje heel lief en afwachtend is. Hij fluit voor ze en trekt hun aandacht maar verder zal hij ze tot niks dwingen. Zijn vorige poppetje, Fleurtje heeft hém bijna moeten verkrachten om bevruchte eitjes te krijgen. Om maar een voorbeeld te geven.

Met deze kennis over mijn ventje durfde ik Queenie gisteren meteen bij hem te zetten, bij een dominant en overheersend mannetje had ik natuurlijk nooit meteen een jong en nieuw poppetje geplaatst.  ;)

QUeenie moet nog erg wennen hier, ze is nog wat rustig maar ze eet al af en toe wat van de rode trosgierst.  :D

Ik ga weer verder in de tuin .... we zijn de oude zandbak aan het slopen en de nieuwe aan het plaatsen.  :P :-\

Tot later!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline...wat een gaaf filmpje zeg ! Ik heb er echt van genoten ! Wat een beauty's allebei hoor ! Grtjs Ann



sandy

waaaaaaaaaaauw wat een schatje is queeny en wat een grote kuif heeft ze prachtig en wat unique een lief mannentje

Hermien

Ik ben het (ont)roerend met je eens, Caroline. Met Kirsten heb ik ook een uitstekende ervaring en ik vertrouw haar ook voor de volle honderd pro(euro)cent! Hoop gauw weer bij haar op visite te gaan. Al was het alleen al om haar op te jutten voor een jong GEEL mannenvalkje... ;D Daarmee zou mijn kwartet compleet zijn......

Caroline



Foto-reportage,

K-nest van Pablo & Coco,

vandaag, 23 juli 2008.



Kampioentje


Kampioentje, stapt al netjes op mijn vinger.  :D


Kampioentje


Kampioentje


Kampioentje, ook mooi van achteren.  ;)

Kampioentje is uitgevlogen, en zit regelmatig samen met pa en of ma op de voerbak.  :D


Kinky


Kinky


Kinky


Kinky


Kinky is al uitgevlogen en probeert al mee te knabbelen aan de zaadjes.  :D


Kiaro .... NOG TE RESERVEREN!!!!  ;)


Kiaro is een cinnamon witmasker mannetje split bont, opaline.


Kiaro, aan zijn koppetje is het al te zien, een heel lief en rustig mannetje.  :-*


Kiaro is ook al uitgevlogen maar wil nog niet op een stok slapen, slapen doet hij nog OP het blok, in het blok wil hij niet meer.

Deel 2 met Kerry, Keesje en Kleintje volgt.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Foto's deel 2,

K-nest van PAblo & Coco,

vandaag, 23 juli 2008.



Kerry


Kerry, een echte meid.  :D


Kerry wilde liever vliegen dan op de foto.  ::)


Kerry is inmiddels ook uitgevlogen en klimt en fladdert de hele grote kooi al door.  :D


Keesje, ook een meisje maar weer heel anders van karakter.


Keesje lijkt niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter heel erg veel op zusje Jamie van het vorige nest.
Foto's van Jamie volgen in deel 3.  ;)


Keesje heeft ook dezelfde vorm pareltjes.


Keesje kan nog niet op mijn vinger blijven zitten dus de laatste foto nog gewoon op de kussen.  ;)

Keesje kijkt al af en toe uit het "raampje" maar is nog niet uitgevlogen. Wel zo gezellig voor Kleintje die natuurlijk flink wat dagen jonger is al de rest van het nest.  :D


Kleintje, de benjamin.  :-*


Kleintje


Kleintje


Kleintje  :-*

Deel 3 met Jamie, Cartier en Queenie volgt.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Tjonge, wat een 'k' foto's, als je begrijpt wat ik bedoel. Heb net mijn nieuwe beeldschermbril erbij opgezet en ik dácht toch al hele mooie foto's gezien te hebben, maar met deze nieuw 'fiets'  is het allemaal nog véél kleuriger! En wat ik Kleintje lief! ;D

Kirsten

Citaat van: Caroline op 23 juli 2008, 14:29:07


Dank je wel allemaal voor de leuke reacties.  :-*

En zeker Kirsten .... ze zijn beide prachtig, beide heel erg rustig en aanhankelijk, beide kroelkippetjes en beide heel erg zacht van karakter .... jeetje wat ene geweldige jongen moeten zij krijgen over een jaar.  :D :D

En Hermien .... een valkje van Kirsten vertrouw ik 100 %.  ;)

Hier in huis komen sowieso geen valkjes van adresjes waarbij ik geen goed gevoel heb en mocht ik twijfelen of de kweker/kweekster het zelf adviseren zet is een jong, nieuw valkje apart, eventueel in een andere ruimte voor 6-8 weken in quarantaine.

Maar nogmaals Queenie komt van Kirsten (is en zusje van een valkje van jou  ;) ) en .... Unique is een heel lief en aanhankelijk valkje wat ten opzichte van zijn vrouwtje heel lief en afwachtend is. Hij fluit voor ze en trekt hun aandacht maar verder zal hij ze tot niks dwingen. Zijn vorige poppetje, Fleurtje heeft hém bijna moeten verkrachten om bevruchte eitjes te krijgen. Om maar een voorbeeld te geven.

Met deze kennis over mijn ventje durfde ik Queenie gisteren meteen bij hem te zetten, bij een dominant en overheersend mannetje had ik natuurlijk nooit meteen een jong en nieuw poppetje geplaatst.  ;)

QUeenie moet nog erg wennen hier, ze is nog wat rustig maar ze eet al af en toe wat van de rode trosgierst.  :D

Ik ga weer verder in de tuin .... we zijn de oude zandbak aan het slopen en de nieuwe aan het plaatsen.  :P :-\

Tot later!!






Hoi hoi!

We hebben het er gisteren nog even over gehad voordat je wegging. Als een valk van buiten komt zit hij/zij in een grotere groep en een risico op een bacterie is dan altijd iets groter dan als een valk binnen verblijft. Queenie heeft enkel contact gehad met haar ouders Tickle en Toya en uiteraard haar broertje Esposo die nu bij Esther (valkchico) woont. Verder heeft ze geen contact gehad met jongen van buiten of met andere valken. Ik had in dit geval ook gekozen om ze gelijk bij elkaar te zetten. Zo kan Queenie gelijk aan haar nieuwe partner wennen en kan Unique op zijn beurt zijn verleiding weer in het spel gooien,. want hij kan echt supermooi fluiten!,. whoehoe!

Met buitenvalken vind ik persoonlijk wel dat je voorzichtiger moet zijn. ik laat regelmatig ontlasting even nakijken vanuit de voliere,. gewoon een mixje zeg maar haha, maar dan nog is een bacterie snel verspreid ben ik bang en moet je altijd oplettend te werk gaan.

Je hebt prachtige jongen Caroline! Ik heb uiteraard weer genoten van de foto's!

Groetjes
Kirsten

ps hoe was het in de zandbak ;)






Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline



Foto's deel 3,

Jamie, Cartier en Queenie,

vandaag 23 juli 2008.



Jamie, een dochter van Pablo & Coco van het vorige nest.


Jamie woont nog een paar weekjes hier, bij de vrijgezelle dames in de kooi.


Als Jeanine terug is uit Egypte komt zij voor haar zelf Keesje (wordt dan Vitani) halen en Mieke komt mee en neemt Jamie, Kampioentje (wordt dan Jacky  ;) ) en Kerry (wordt dan Rozie) mee naar Limburg.  :D


Jamie begint langzaam aan al een echte kroelkippetje te worden.

Van Cartier heb ik denk ik een 20 foto's gemaakt, bij alle foto's draait ze of haar koppetje om, of ze loopt mijn arm op naar mijn schouder of .... ze knippert tegen de flitser.  :-\ >:( 8)

De 4 waren redelijk.  ;)






:-*



Als laatste Queenie .... vanmorgen was ik een beetje ongerust over haar, ze bleef slapen op 2 pootjes, wilde niet eten maar .... wel lekker kroelen en kusjes geven.  :-*
Dus rode en gele trosgiert en een bakje voer bij haar stokje gehangen en nog niks.  :-\

Tot vanmiddag een uur of 3 .... toen begon te te eten en te eten en te eten en te klimmen en te spelen en te poetsen ...... kortom .... loos alarm Kirsten  ;) .... ze was gewoon heel erg moe van alle indrukken en had een flinke slaap nodig.  :D

Gisterenavond woog ze bij thuiskomst om half 10, 112 gram.  :o

Vanmorgen was dit gezakt naar 106 gram maar .... vanavond had ze zich keurig vol gegeten en gesnoept (trosgierst, macaroni, spinazie, peterselie en bieslook)  :o ze woog maar liefs 114 gram.  :D


Jammie, trosgierst






Ook het extra voerbakje gevonden.  ;)


Ik vind haar zo mooi!!  :-*


Tuurlijk ook even op het rode kussen.  ;)


Ook zo grappig, niet alleen hier en daar een donkere kuifveer, ze heeft ook een pianovleugel (slagpennen  ;) )


:-*

Pfffffh, nog één deel te gaan, deel 4 met het L-nest van Armani & Princess.

Tot zo.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.