## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Na regen komt zonneschijn.  8)

Unique

Dinsdag komt zijn meisje Queenie thuis.

Unique

Unique

Kouros .... oude broer van J'adore en JOOP!
En .... Princess.

Kouros

Kouros, helaas met altijd gele staart,
banjert er altijd eerste mee door het badje,
daarna over de grond.  :-\

Eros & Perle

Eros, mooie kuif, maar flink in de rui.

Perle, grote zus van de K-tjes, Jamie en Jacky.

Mooie mama Princess.  :o

Mama is boos.  >:(

Princess is de zus van Kouros, J'adore en JOOP!,
kun je het zien??

Ook papa Armani houdt me goed in de gaten.  >:(

Zo .... dit waren ze weer.

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties, Jacky is vanmiddag naar zijn nieuwe adresje gegaan, de K-tjes zijn flink aan het droogvliegen in het blok en kijken omstebeurt even uit het "raam", Lieffie heeft al een klein spleetje zijn oogje open en zowel Lieffie als Lou Lou groeien erg goed. Morgenochtend maak ik weer foto's van hen.  ;) Eitje nummertje 5, het laatste bevruchte eitje verwacht ik morgen, het donsje tikt al flink en heeft al een mm of 8 barstje gemaakt.  :D

Verder alles goed, we zijn veel weg maar met dit weer moet je wat .... je kunt niet met 4 kinderen op een paar vierkante meter huiskamer gaan zitten en buiten is echt geen optie met die regen.  :-\ We rijden dus bijna dagelijk naar België of Duitsland, net waar de buienradar aangeeft dat het droog is.  ;) Vandaag waren we naar Turnhout.  :D

Morgen ga ik mijn 5 kooien(die van Armani & Princess sla ik over deze ronde) een grote schoonmaak geven en opnieuw inrichten .... op dit moment zitten de 3 vrijgezelle mannetjes, Kouros, JOOP! en Unique samen in één kooi .... ik wil liever als dinsdag Queenie komt deze gelijk apart zetten met Unique wat betekend dat Kouros en JOOP! tijdelijk bij Eros & Perle in de kweekkooi gaan. Als de K-jongen zijn uitgevlogen en in de grote lummelen kooi zitten ga ik alles weer opnieuw indelen en komen de vrijgezelle heren in de grote kooi in de huiskamer.

Zaterdag gaan alle 4 de kindjes 2 dagen en een nachtje logeren bij mijn schoonzusje en zwager, Ed en ik gaan dan een dagje samen weg.  :D

Maandag hebben we feest, dan wordt Jasper 4 jaar!!  :D

Dinsdag gaan weer eerst naar Rotterdam, mijn geboortestad, rondvaarttochtje maken, naar de havens, enz. en daarna .... naar Kirsten en Jan, Demi en Ryan .... Queenie halen!!  :D

Kortom .... nog allemaal leuke dingen doen de komende week.  ;)

Wat betekend weinig thuis maar .... ik zal proberen als ik toch met de jongen bezig ben om ze tam te maken om zo af en toe wat foto's te maken.  :P

Welterusten.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

jeeeeeeee Caroline..wat zijn je foto's schitterend..zowel van je kids als van je valkjes..

maar hoe kan jij die kleintje nou uit elkaar houden..vind ik moeilijk hoor..en dan allemaal samen op de bank..en netjes blijven zitten..vind ik echt een wonder..

heel veel plezier de komende week.. het weer gaat beter worden..dus lekker genieten

gr gerdy.

Caroline

Dank je, Gerdy .... en het uit elkaar houden .... ik vind het wel mee vallen .... ik heb van de 6 valkjes, 4 verschillende mutaties en dan ook nog eens de mutatie die ik dubbel heb zien er beide heel anders uit.  ;)

Als ik kleine donsjes heb en ze zijn op een gegeven moment hetzelfde gewicht, dan geef ik ze stippen met stift om ze uit elkaar te houden en .... later vanaf een dag of 8 hebben ze allemaal een ring om dus dan is het heel erg makkelijk.  ;)

En het samen netjes op de bank blijven zitten .... is denk een een kwestie van oefenen.  :D Ik doe dit al vanaf de tweede week dus ze weten niet beter.  ;)

EN genieten .... dan doen we hoor.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Wow, dat is nog eens leuk wakker worden. Gelijk een berg foto's om naar te kijken. :D

Jammer dat het zulk petweer is. :-\
Wij waren gisteren in Zeeland, en daar was het ook lekker weer.

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Caroline , eerste en vooral wens ik je voor dinsdag veel plezier tijdens de rondvaart in de havens van Rotterdam , waarschijnlijk gaat het ook mooi weer zijn hoor !

Leuk dat Queenie bijna thuis is he  ! Die valkjes van je zitten daar ook zo gezellig in heerlijke propere kooien he !
En telkens zo mooi ingericht ook !
Dat is ook zo leul om te zien he en het zijn ook zo'n beauty's he ! Amai , word Jasper ook al 4 jaar ?  Mooie foto ook van hem !
Alvast op voorhand al een gelukkige verjaardag voor hem  !
Dat is omdat ik het misschien anders weer vergeet he !

Ik heb weer genoten zoals altijd van je update en foto's , grtjs Ann

Kimm

hoi caroline,

wat is unique, unique!!! ik vind het een prachtig valkje!
nou je camera doet goed zijn werk hoor :D echt hele mooie scherpe foto's! leuk dat je een dagje alleen met ed weggaat. dat moet ook een keertje gebeuren he? ik wens je dan ook veel plezier met alles wat je gaat doen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Annelies

Hoi Caroline

Wat heb je toch een  :-* vogels zitten  ;)

Nou ik ga duimen hoor dat het wat wordt tussen Unique en Queenie, daar moeten gewoon prinsen en prinsessen uit komen  ;)

Maandag die kleine jasper alweer 4 groot feest op naar de basis school, oh wat krijg je het dan weer rustig met alleen die kleine sophie thuis  :D

Gr. Annelies

Caroline

Hoi hoi!!

Ik ben een beetje teleurgesteld .... ons dagje uit, Ed en ik samen een dagje weg zonder kids .... gaat niet door!!  :'(

Mijn schoonzusje is ziek.  :-\

Uiteraard voor haar heel erg vervelend maar .... ook voor ons.  ::)

Nu gaan we morgen toch maar een dagje weg, naar de kust, alleen dan met de kids.  ;)

Verder heb ik nog leuk nieuws en .... leuke foto's!!

Ik ga nu eerst de kids badderen en naar bed brengen en de tas voor morgen alvast pakken.  :D

Tot zo!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Hey Caroline,

Wat een mooi nestje zeg! En je andere valkjes zijn natuurlijk ook schitterend. Hoeveel valkjes heb je nu eigenlijk, stuk of 20?

Caroline

Lemon

Vanmorgen vond ik weer een klein donsje .... alleen het eierdopje was echt opengebroken door de ouders.  :-\ Het was me al eerder opgevallen dat de ouders de eierdopje beschadigen en uit het blok gooien als de jongen eruit zijn. Normaal kan ik namelijk de eierdopjes keurig meegeven aan de nieuwe eigenaar maar bij dit nest is anderhalf eierdopje gewoon weg.  :-\

De foto van hierboven is dan ook van vanmiddag, vanmorgen was het donsje namelijk niet zo heel erg mooi, er zat nog een stukje vlies omheen en ook hier en daar wat bloed, gelukkig was de eidooier al opgenomen en nu 12 uur later ligt er een mooi donsje in het blok, Lemon genaamd.  ;)

Foto van vanmorgen, voorop kleine nog natte Lemon met vlies en bloed, daarachter Lou Lou en Lieffie.  :D

Hoopje geel dons, Lemon, Lou Lou en Lieffie.

Lou Lou

Lieffie

Lou en Lieffie

Lou Lou en Lieffie

Lou Lou en Lieffie

ALs laatste nog wat foto's van eind van de middag, van een opgedroogde Lemon.

Lief of niet??

Dit nestje is nu compleet, de onervaren ouders doen het tot nu toe erg goed.  :D

ZOals de meeste weten wordt het nu spannend .... uiteraard hoop ik op mooie gezonde jongen maar ik hoop nog meer op mooie getekende jongen en nog meer op een mooi perfect getekend POPJE!!  ;)

DUs duimen maar!!!!!

Ik open even een nieuw berichtje met nog enkele foto's van andere valkjes.  :D

PS. Rob .... ik heb nu inclusief Queenie die ik aankomende dinsdag ga ophalen bij Kirsten, 18 valkjes en .... ik wacht nog op 4 wat moeilijker te kweken mutaties, die moetenn nog geboren worden.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Zoals al eerder verteld, heb ik vanmiddag enkele kooien een grote beurt gegeven en hier en daar wat wisselingen gedaan.  ;)

DIv. dingen in de kooi maak ik dagelijk schoon, sommige dingen wekelijks maar een paar keer per jaar gaat de hele kooi de tuin inclusief stokken en speelgoed en krijgen ze met heet water uit de tuinslang een mega grote schrob beurt.  ;)

Vandaag was het weer zo slecht dat ik de tuinslang niet aan heb hoeven sluiten, de flinke regenbuien spoelde elke keer weer de kooien netjes schoon voor me nadat ik ze had inborsteld met chloor.  :o Verschrikkelijk wat een weer was het jongens.  :-\

JOOP! mijn ex-zorgenkindje  ;) is verhuisd naar de vrijgezelle dames kooi,

De linkerkooi, ik had hem eerst bij Kouros en Eros & Perle maar Kouros werd erg dominant naar JOOP! met een popje in de beurt en door zijn kromgegroeide pootjes kan JOOP! al niet zo erg stevig op een stok zitten dus hij lazerde elke keer naar beneden als hij vluchte voor zijn grote sterkte broer.  :-\ Nu bij de dames en papa Amor & mama Diégah gaat het prima.  :D

Kouros, hier al even kijkend naar zijn nieuwe adresje, is verhuisd en zit nu samen met Eros & Perle in de grijze nieuwe kweekkooi.

De Ferplast Gretakooi heb ik ook helemaal schoon en daarin zit op dit moment Unique .....

wachtend op zijn meisje .....

Queenie.  :-*

==========================

Vanmiddag was het tuurlijk ook nog even kroeluurtje voor de K-jtes!!  :D

Keesje en Kleintje.

Keesje en Kleintje

Keesje en Kleintje

En dan als laatste enkele foto's van Jamie en Keesje, beide dochter van Pablo & Coco, beide dezelfde mutatie, alleen is Jamie van het eerste nest dit jaar en Keesje van het tweede nest.  :D

Links Keesje heet straks Vitani en gaat bij Jeanine wonen, rechts is Jamie en gaat bij Mieke, de moeder van Jeanine wonen.

Ik vind de foto's wel mooi, ik heb ze genomen terwijl ze bij me op schoot liggen.  :-*

Nu ga ik me echt storten op jullie dagboekjes, door mijn vakantie en door het maken en plaatsen van de vele foto's met de nieuwe camera loop ik overal erg achter.  :-[

Sorry!!  ::)

Fijn weekend allemaal!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi  hoi , gefeliciteerd met Lemon , wat een schat ook hoor ! Hele mooie foto's ook weer en ook van de K-tjes  ! Heel mooie donsjes en valkjes eigenlijk al zijn het he de K-tjes ! En wat leuk dat er eentje naar Jeannine en haar ma gaat van ze , wat een leuke bende ook daar !
Grtjs Ann

Caroline

Niet één hoor Ann, Keesje gaat naar Jeanine maar .... Jamie van het vorige nest en .... Kerry en één van de bonte mannetjes gaan bij Mieke wonen, de moeder van Jeanine.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline , sorry hoor , verkeerd gelezen , beetje verstrooid he ! Haha , nu ben ik weer mee he !
En wat een mooie foto's van de K-tjes , en hoe is het met ze nu ? En de L-tjes ?   Ze zijn ook zo lief en hele lieve namen hebben ze ook ! Schattig he ! Grtjs Ann