## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline



Kleintje maakt het goed, pa en ma hebben net een mengsel van een gekookt eitje, gekiemd kiemzaad en soepgroente gehad samen met een 10-granenboterham, nou dat gaat er super in, elke dag. De jongen worden ook flink gevoerd nu op het moment. Het eten is niet aan te slepen .... zeker 4 x soms 5 x op een dag.   :o :o  Hopelijk hebben ze het straks te druk om te plukken. Hun eerste nest hadden ze ook 6 jongen, 5 van hen zelf en een pleegkind van Eros & Chica(toen nog) en toen hebben ze ook geen veertje geplukt. Hun tweede nestje haaden ze 2 jongen, Zowie (van Monique=Monky) en China, beiden waren de wangetje en het achterhoofdje geplukt, niet het kuifje.  :D Het derde nestje is het vorige, met Jamie en Jacky, deze 2 zijn ook aan de wangetjes en het achterhoofdje geplukt. Het zou dus verveling kunnen zijn bij kleine nestjes.  ::)

Vanavond aten wij macaroni, ik heb wat meer gekookt, kan ik ze dit vanavond en morgenochtend geven.  :P Vinden ze heerlijk!!!!

Verder weinig nieuws ....

---> Amor & Diégah genieten met volle teugen van hun rust .... ze zitten bij de vrijgezelle dames in de kooi .... ze zijn daar erg op hun gemakkie.  :D

---> De vrijgezelle dames, Rocky, Chica, Noa, Oilily, J'adore en Cartier vermaken zich prima in dezelfde kooi. Heerlijk om te zien .... 8 valkjes samen in een kooi en zo'n harmonie. Een genot om naar te kijken.

---> Eros & Perle genieten ook van hun rust, zij zijn gewoon in de kweekkooi gebleven, zij mogen na de zomerstop toch al eerste koppel een nestje. Trouwens .... Eros .... ook zo'n voorbeeld van plukken uit verveling .... zijn eerste 3 nesten had hij maar 1 levend jong, deze zijn alledrie (Boyke, Tibeau Tinco en Harrie=Hagrid) heel erg zwaar geplukt. Het laatste nest waren er 5 jongen .... er is toen geen veertje geplukt.  :D

---> De vrijgezelle boys, Unique, Kouros en JOOP! vermaken zich ook prima samen in een kooi. Unique lijkt door de aanwezigheid van Kouros en JOOP! zijn grootste verdriet om Fleurtje te hebben verwerkt. De broertjes Kouros en JOOP! hebben een kroelrelatie.  ;) Elke dag wordt er een paar keer flink gekroeld bij elkaar, erg lief om te zien, zeker ook omdat het geen nestbroeders zijn, Kouros is bijna een jaar ouder. :D

---> Uiteraard gaat Unique straks de broertjes Kouros en JOOP! verlaten, als zijn nieuwe dametje, Queenie, zelfstandig genoeg is om te verhuizen, gaan Unique & Queenie samen in een kooi .... om samen te koppelen .... welke kooi?? Dat weet ik nog even niet.  ::)

Dit zal ook gebeuren met de vrijgezellen Kouros en Cartier .... mocht ik voor hen de geschikte partner hebben gevonden gaan ook zij apart om te koppelen. ZOals bekend .... zijn en blijven de andere vrijgezellen, JOOP!, J'Aodre, Rocky, Noa, CHica en Oilily verplicht vrijgezel en zullen nooit een hetro partner en nestje krijgen.  ;)

Even off-topic.  :P

Summertje heeft nog even een terugslag gehad .... ongeveer een week na de laatste controle kreeg ze ineens een bultje zo groot als een valkjeseitje zeg maar, precies in het midden van het litteken. Mijn eerst reactie was .... chips  ;) .... morgen maar even naar de da, het was namelijk 11 uur 's avonds toen ik het ontdekte .... de volgende morgen was de bult geklapt en liep de etter  :P eruit. Ik heb toen de wond enkele malen verschoont met Biotex-sop, net als ik de vorige keer moest doen .... het ging er elke dag beter uit zien. Ik ben dus niet terug gegaan naar de da .... op dit moment is het bijna helemaal gesloten.  :D

Ik ga even bij Thomas kijken .... die kreeg eind van de middag ineens verhoging, 38,4 ° C .... om half 7 heb ik hem naar bed gebracht tegelijk met zijn broer Jasper. Sanne zit nog even achter "haar" laptoppie  ;) er zal dus straks wel een verhaal komen in haar eigen dasgboekje.  ;) En Sophy had na een actief middagje op het gras bij mijn schoonzusje, flink geslapen en zit nu lekker in de box te spelen.  ;)

Ed is werken, dus ga ik vanavond lekker alle dagboekje bij lezen.  :D

Ik ben inmiddels al naar Thomas geweest, die is aan het ijlen .... ziet van alles wat er niet is, voelt van alles wat niet kan .... kortom flink last van zijn koorts. Meer dan een verkoudheid heeft ie eigenlijk niet .... ik heb hem maar even gekroeld en een paracetamolletje gegeven en wat drinken. Hij slaapt nu weer.  :)

Ik zal morgen weer tijd proberen vrij te maken voor wat foto's .... kijken of het lukt tenminste .... mijn camera, een Sony DSC-P72 van 4 jaar oud, heeft zijn beste tijd gehad  :-\ hij heeft steeds meer moeite met scherp stellen.  >:( Ik baal er wel een beetje van .... ik heb namelijk van alles nog op "mijn verlanglijstje" (lees: dingen die echt nodig zijn) staan, een nieuwe camera stond daar niet bij.  ::) ::)

Sanne heeft me nodig .... berichtje moet verplaatst worden van Word naar haar dagboekje.  ;)

Fijn weekend allemaal!!!!  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat een heerlijke update weer :)
Fijn dat het allemaal zo goed gaat.
Beterschap voor Thomas!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi  Caroline,

Fijn dat het goed gaat met het jonge nestje donsjes  ;D ;D
Arme Thomas, dat ie zo verkouden is en koorts heeft  :-\
Leuke updeet hoor  ;D ;D

Silke *

Hehe  :D
Vind je mijn lettertype mooi misschien?  ;D :P

Hoe gaat het nu eigenlijk met J'adore? Zijn haar staphylokokken (of hoe het ook te schrijven  :)) niet meer teruggekomen?

Groetjes
Silke  :-*

carco

Hè bah als je maar niet weer in een ziekenboeg terecht komt  :-\

Wel fijn dat Summer is opgeknapt  :D

Ik ga zo even in Sanne haar dagboekje neuzen  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Citaat van: Silke * op 27 juni 2008, 22:03:03
Hehe  :D
Vind je mijn lettertype mooi misschien?  ;D :P

Hoe gaat het nu eigenlijk met J'adore? Zijn haar staphylokokken (of hoe het ook te schrijven  :)) niet meer teruggekomen?

Groetjes
Silke  :-*


Inderdaad!!!!

Ik zag hem en dacht WOW  :o Die vind ik mooi .... die pik ik mooi even.  :-[ Sorry.  ::)

En J'adore heeft nooit meer de huidinfectie veroorzaakt door het stafylokok-bacterie (op zijn Nederlands geschreven  ;) ) terug gehad, gelukkig. Inmiddels heeft ze eerste rui er bijna op zitten en heeft ze een prachtig en volledig verenkostuum terug gekregen, niks verwijst meer naar de zwaar beschadigde veren die ze had.

Gelukkig maar .... het is een gezonde meid van over de 100 gram geworden.  :D

Ze heeft alleen één gek ding .... ze is dus Primrose getekend cinnamon witmasker .... haar eerste verenkostuum was ze niet gepareld, zie ook in mijn handtekening, nu na de rui heeft ze verschillende cinnamon veren terug gekregen MET PARELS!!!!  ???

Zie ook op de foto hieronder, links is J'adore.  ;)



Vreemd hè??



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Woow  :o ,wat een mega update weer !!  ;D
Daar hoort eigenlijk wel wat foto's bij.  :P :D
Koppeltjes,donsjes en eten.......kweet er alles van.  ;D
Ik vul ook 2xp.d soms 3x alles bij met wat jij ook zo'n beetje allemaal geeft.
Gaat best wel veel tijd inzitten en zeker ook nog eens de aandacht geven die ze nodig hebben. :D
Maar het blijft leuk om te doen.  :D

Arme Thomas weer ziekies.  :-\ 
Hopelijk gaan de andere van het gezin hem niet nadoen.
Met Summer gaat het dus gelukkig ook weer goed.  :D
Zet maar snel een fototoestelletje op je lijst.  ;)
Jij blij,wij ook blij !!  ;D ;D

Oja,wss hebben wij een geschikt mannetje voor Anshu.  8)
Het enigste wat die niet inzich heeft is bont.


Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Wat leuk nieuws .... een geschikt ventje voor Anshu .... ben heel erg benieuwd!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Silke *

Hoi Caroline  :)

Hihi :D Heeft niet hoor, lettertypes zijn d'r voor iedereen  ;D :P

Ik ben blij dat J'adore geen last meer heeft gehad van stafylokokken  ;D
Nee maar, het kan soms lelijke littekens veroorzaken (ook bij mensen!) en héle ernstige gevolgen hebben  :-\

2 jaar geleden waren we in Center Parcs, ken je wel hé? Mijn zusje had een sneetje in haar vinger en kreeg het bacterie (door het water in het zwembad daar). Dat was natuurlijk iets ernstigs en m'n broer kreeg het over op z'n lip (waar hij een koorsblaasje had), zo werd het een paar keer doorgegeven  :-\
Maar dat is allemaal goed gekomen hoor, hebben wel heel het huis moeten ontsmetten enzo  ::)

Jij hebt J'adore in de tijd goed verzorgd en het resultaat mag er wezen nu Caroline, chapeau  :)

Hé ja da's wel vreemd zo, maar wel erg mooi   :D 8)

Ze is 'n schatje zo te zien  :-*

Groetjes
Silke  :)


*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Hoe is het vandaag bij je... Kleintje wordt goed gevoerd? en de rest van het nestje ook ga ik vanuit  ;)
En hoe is het met Thomas, knapt ie al weer op?

Je updeet is weer toppie en wel vreemd inderdaad dat J'adore nu ineens parels heeft, maar het is ook een pareltje om te zien hoor  :-*

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.