## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Het houd ook nooit op hè met kinderen.

Ik zag dat Mariska nog een bont opaline geelwang man heet zitten van +/- 1 jaar oud. Heb je daar niks aan ?

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Citaat van: Marlies op  6 mei 2008, 16:33:12
Hoi Caroline, ;D

Ik zag dat Mariska nog een bont opaline geelwang man heet zitten van +/- 1 jaar oud. Heb je daar niks aan ?

Groetjes Marlies ;)


Viel mijn oog ook al op alleen .... het is een bont opaline SPLIT geelwang man en net die SPLIT vind ik niet voldoende .... doordat ik er een popje bij zet met oranje wangetjes wordt het persentage geelwangdochters een stuk kleiner.  ;)

Maar bedankt voor het meedenken.  :D

En ja de kids .... Jasper zijn oortjes waren over, Sophy heeft schone longetjes maar wel wat slijm hoog in de luchtwegen maar dit gaat vanzelf over en Sanne .... vannacht voor het eerst echt oorpijn, vanmorgen voor het eerst koorts en die, ja je geloofd het niet, heeft een verwaarloosde dubbele oorontsteking.  :o :o Dus aan de paracetamol, neusspray en ammoxiline.  :-\ En zeker een dag of 10 niet zwemmen.  :-\

Balen .... het schijnt dat door die flinke waterpokken die ze hebben gehad hun weerstand flink is gedaalt.  :-\



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Och arme Sanne... :(
Hopelijk knapt ze vlug op met de antibiotica.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Het voordeel van een split geelwang man is dat deze zelf broedt ;) Hoef je geen eitjes van een ander koppel weg te nemen.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  6 mei 2008, 17:26:40
Citaat van: Marlies op  6 mei 2008, 16:33:12
Hoi Caroline, ;D

Ik zag dat Mariska nog een bont opaline geelwang man heet zitten van +/- 1 jaar oud. Heb je daar niks aan ?

Groetjes Marlies ;)


Viel mijn oog ook al op alleen .... het is een bont opaline SPLIT geelwang man en net die SPLIT vind ik niet voldoende .... doordat ik er een popje bij zet met oranje wangetjes wordt het persentage geelwangdochters een stuk kleiner.  ;)







Het percentage daar kijk ik niet meer zo naar. Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben. ::)
Dat heb ik hier wel gezien met de kans op bleekmasker lutino's.
De kans op " gewone " is 13 %, de kans op bleekmaskers ook 13 %.
Als je ziet hoeveel " gewone " lutino's ik in de afgelopen 3 jaar al heb gehad en hoeveel bleekmasker lutino's dan vraag ik me wel eens af hoe dat percentage berekend wordt. :-\

Groetjes Marlies ;)

Rianne

De percentages zijn theoretische aantallen. De praktijk is natuurlijk altijd anders. ;) Dan zou je ook allemaal verschillende mutaties in 1 nest hebben, als de berekening veel verschillende mutaties aangeeft. Maar als de ene mutatie 25% kans is en de ander bijv maar 6%, klopt het vaak wel. Maar ik let eigenlijk nooit op percentages, je kunt je er niet aan vast houden.

Caroline



Nee, dat klopt wat jullie zeggen, ik kijk normal ook niet zo naar percentages .... kijk hier maar mijn eerste nest van Amor & Diégah, 25 % kans op bonte witmaskers, wat kreeg ik ..... 100 %.  :o Dus inderdaad bij zulke berekeningen kijk ik niet naar de splits maar ....

Ik neem dus een Primrose getekende cinnamon (geparelde) POP met oranje wangen dus en wil daar een Bonte (geparelde) (cinnamon) geelwang MAN bij plaatsen .... alle dochters zullen dan bonte geelwangetjes zijn, als ik een bonte (geparelde) (cinnamon) SPLIT geelwang man neem dan krijgen ze maar 50 % bonte geelwang dochters, dit verschil vind ik dus best veel, voor hetzelfde geld zijn de dochters dan net toevallig allemaal met oranje wangen.

Dus vandaar voor mij GEEN SPLIT geelwang.  ;)

=============

Ik ga foto's uitzoeken, verkleinen, uploaden en plaatsen!!!  :D

=============

Ik heb trouwens ook weer een piepei .... het eitje nummertje 4 van Pablo & Coco, ik verwacht hier donderdag een geel of wit donsje uit, dan is het 17 dagen bebroed.  :D

Tot later!!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Leuk een piepei :)

Yessss foto's ;D
Groetjes anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Ben benieuwd wanneer je weer een donsje hebt! :D

Zelf vind ik die percentages op geelwang popjes niet zo heel belangrijk, heb liever een split, en zogenaamd wat minder kans, dan het geklooi met pleegkoppels. En als je toch een getekend koppel hebt, dan maakt de kleur wangen ook niet uit toch? ;)
Bovendien heb je dan niet een koppel zonder eieren, maar heb je gewoon 2 nestjes van 2 koppels ipv maar 1.
Als ik 2 jaar geleden wist wat ik nu weet, had ik sommige koppels anders samengesteld. :)

Caroline



Ja, op bepaalde vlakken ben ik het helemaal met je eens .... maar mijn popje is dus een oranje wang .... mocht het mannetje niet mee broeden en voeren is dit balen maar niet een reden om de eitjes over te leggen .... ik heb hier Eros & Perle ... Eros doet dus werkelijk helemaal niks, enkel de eitjes bevruchten, Perle heeft het I-nest alleen uitgebroed en ook nog eens alleen gevoerd .... ik heb Eros nog geen enkele keer echt zien voeren.

Wat ik dus zeggen wil .... doet de geelwang man niets kan de oranjewang pop het desnoods alleen doen.  ;)

Ik zie wel .... voorlopig ben ik nog op zoek naar een bonte geelwang man EN moet het Primrose getekende popje ook nog geboren worden, hopelijk in het winterseizoen.  ;)

PS. foto's zijn aan het uploaden.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Nieuwe kweekkooi Eros & Perle.


Zoals bekend voor de vaste lezers had ik een kooi 2 x toegezonden gekregen .... omdat ik zo'n zelfde kooi toch deze maand wilde bestellen hebben de leverancier en ik afgesproken dat ik heb houd en pas 4-6 weken later betaal.  :D

27 april heb ik de kooi in elkaar gezet en Eros & Perle en hun inmiddels uitgevlogen jongen, Indy, Iwan, Igor en Iggy overgehuisd.

Ze zijn er helemaal over te spreken en vermaken zich er op en top in.  :D


Hier zie je links de witte kooi staan van Armani & Princess en rechts er tegenaan, de licht grijze nieuwe kooi van Eros & Perle.


Eros & Perle nog een beetje onwennig in de nieuwe ringen want uiteraard hebben ze ook nieuwe accesoires gekregen.  :P


Igor=George vind het makkelijker om op het brood te zitten.  ;D ;D


Iwan, Indy en Iggy hebben de voerbak al gevonden.  :D

Even 2 foto's tussendoor van mijn kleinste meisje .... ze voelde zich nog niet zo prettig na de buikgriep.  :-\




Ook nog boos om de flistser.  ;D ;D

Ik had van de week al geschreven dat nu Unique (2 jaar) zijn vrouwtje Fleur heeft verloren en nog even moet wachten op een nieuw poppetje, hij gezelschap heeft gekregen van 2 andere vrijgezelle mannetjes, 2 broertjes Kouros (1 jaar) en JOOP! (Groupie van het G-nest). Ze hebben het erg gezellig samen. Kijk maar .... de foto's zaten ze net 5 minuten samen.  :D


Kouros en JOOP! gelijk op de etensbak.


Maar ook JOOP! en Unique gaat goed samen, links boven de buik van Kouros.  ;) DIe komt meteen naar mij toe, lieverd.  :-*


Unique op de uitkijk of Fleur nou al weer terug komt.  :'( :'(


Geen bedorven water hoor, vitamientjes.  :P

Meteen even de I-tjes op de foto gezet in hun nieuwe kooi.


Ik dacht dat dit Iwan=Remy was .... maar hij en Igor lijken zo ontzettend veel op elkaar dat ik ze alleen herken aan hun ringetje.  :-[ Ik heb dus 1 mei netjes op het ringetje gekeken maar ben het vergeten wie het was.  ;D ;D 8)


Igor=George, Iggy=Gorgi en Indy.


Nog een keer met rechts, supermama Perle.  :-*


Iwan=Remy kwam er ook gezellig bij.


Dit alles onder het toeziend oog van papa Eros, die verder geen poot uitsteekt.  >:(

Foto's van kleine Jamie van PAblo & Coco volgen en ....

een foto-reportage van de I-tjes van vandaag!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Ach, arme Sanne, beterschap voor haar hoor!
En dan nu 10 dagen niet zwemmen, balen als je net je diploma hebt en het 25 graden is  :-\ ....

De kooien weer allemaal netjes ingericht, leuk is dat hé!
Heb ook al zin, om weer de boel te veranderen, maar eerst nog een weekje wachten...

Ik zag Joop zitten, en in eerste instantie dacht ik dat het Amor was  :o! Ik heb maar snel doorgebladerd .. :-\.

Groetjes Petra
ps. Als het niet haalbaar is, houd je het gewoon te goed  ;).


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline



I-tjes en Harrie vandaag,

6 mei 2008.



Harrie=Hagrid .... nog een beetje happerig in de veren .... geplukte valkjes zijn pas na de eerste rui echt mooi .... de uitgetrokken veertjes komen terug maar de half afgebeten veertjes, komen pas terug na de eerste rui. Als Harrie in dit tempo doorgaat maak ik dat nog wel mee.  ;D ;D ;D ;D ;D


En uiteraard zit hij ook nog helemaal onder de pap .... ik was heb wel af en toe maar doe dit niet elke week, hij is dan echt drijfnat en dat wil ik niet teveel doen.

De rest van Harrie zijn foto's zijn mislukt .... jeps, jullie raden het al .... bewogen door bedelen.  :-\


Indy, mijn mooie witte meisje.




Ze hebben echt prachtige kuifjes .... zo jammer dat Harrie dit op het moment helemaal niet laat zien.  :-\








Iwan=Remy










Igor=George






Indentiek aan zijn broertje. Echt qua uiterlijk houd ik ze niet uit elkaar.  ::)


Iggy=Gorgi






Zo mooi had Harrie ook kunnen zijn mits pa en ma zijn veertjes hadden laten zitten.  :-\

Ik doe mijn best om de foto's van Jamie nog te paatsen maar ik denk dat het morgen wordt .... mijn mannetje wil graag naar bed.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Mooi valkjes weer deze ronde. :D

Harrie heeft tenminste nog een kuif.
Als je Pino in mijn dagboekje bekijkt, die heeft nog maar 2 sprieten. :'(


Groetjes Marlies ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.