## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline



Chips!!!  :-\

Ik ben even mijn administratie (is een erg groot woord  :P ) van de valkjes aan het bijwerken, je moet iets zonder TV (ja, nog steeds  :-\ )

En ik bedenk me in eens dat ik in september door alle drukte met de geboorte van Sophy en mijn gordelroos helemaal ben vergeten ringen te bestellen ....  :'( ik heb er alleen maar van 2007.  :-\

Maandag maar meteen contact opnemen met de vereniging, hopelikjk vieren ze geen carnaval.  ;) Ik kan er dan in ieder geval 10 met SPOED bestellen, met een beetje geluk heb ik ze dan binnen een week, hopelijk heb ik er dan nog net iets aan.   ::) Heb ik weer, net iets voor mij.  >:( Kan mezelf wel voor mijn kop slaan.  >:(



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hey Caroline,

Niemand die je iets kwalijk neemt hoor. Moet je zien....................daar stond je hoofd toch helemaal niet naar.
Kom op meid.

Wie weet kun je ze nog bestellen en kunnen de valkjes toch nog geringt worden.

Groetjes Anja

Caroline



Ik heb al zitten denken desnoods doe ik de oudste, als de juiste ringen nog niet binnen zijn met 2007-ringen, beter 4 weken te jong geregistreerd dan helemaal niet. I.V.M. een eventueel wegvliegongeluk.  :-\

Ik kijk even of ik morgen al iets kan regelen. Binnen onze vereniging zitten allemaal hele ouwe mensen  ;) die hebben vaak niet zo veel te doen.  :P

Kunnen ze mij mooi even helpen.

Ook heb ik gedacht om ringen van 2008 van iemand anders over te nemen maar heb liever dat ze ringen met mijn eigen kweeknummer dragen.  ::)

Ik ga mijn best doen.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

sandy

hoi caroline angel is weer aangekomen goed he weegt nu 108 gram

Anja

Citaat van: Caroline op  1 februari 2008, 22:56:43


Ik heb al zitten denken desnoods doe ik de oudste, als de juiste ringen nog niet binnen zijn met 2007-ringen, beter 4 weken te jong geregistreerd dan helemaal niet. I.V.M. een eventueel wegvliegongeluk.  :-\

Ik kijk even of ik morgen al iets kan regelen. Binnen onze vereniging zitten allemaal hele ouwe mensen  ;) die hebben vaak niet zo veel te doen.  :P

Kunnen ze mij mooi even helpen.

Ook heb ik gedacht om ringen van 2008 van iemand anders over te nemen maar heb liever dat ze ringen met mijn eigen kweeknummer dragen.  ::)

Ik ga mijn best doen.  :D






Nou Caroline,

Jou kennende gaat het je wel lukken en vind jij wel een oplossing.

Ik duim iig voor je.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Mocht je toch nog wat nodig hebben..........

Groetjes Yvon


                           

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sharon

Hoi Caroline

hè... wat ontzettend vervelend nu zeg. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je hier echt ongelooflijk van baalt en jezelf echt wel voor je kop kan slaan.
Maar zo te lezen had je inderdaad wel wat anders aan je hoofd op dat moment.
Het komt vast goed meid! Je vindt wel een oplossing!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Kimm

hoi caroline,

wat ontzettend lief zeg die gele donsjes :o
vond het erg leuk om het te zien!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

Gaaf zeg Caroline,

$ gele donsjes.

dus het is iedere keer een verrassing van welke mutaties donsjes eruit de eitjes komen.

Wat zien ze er geelig uit he ;)

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Hoi Caroline,

4 gele donsjes, het is echt een verassend koppeltje hoor!
Je begrijpt dat ik nu echt super de duper blij ben met mijn lieve mooie schattige Shadow  :-*!
Enne .. ze zijn echt niet minder mooi, de geeltjes, mijn liefde voor de primrose begon met Amor ...... 
Ik ben wel heel benieuwd wat het laatste eitje zal zijn, maar jij waarschijnlijk minstens zo  ;).


Succes , Petra  :D



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...alles goed daar met de gelige donsjes  ?
Zo mooi en schattig ! Dat zijn ze 1 voor 1 . Je vind vast
wel een oplossing ivm. de ringen hoor .Grtjs Ann



Wilma1

 
SPECIAAL VOOR JOU  ;)

Als je goed kijkt zie je een paar kleintjes er ook bij  :D

:) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline



Hé Wilma, wat gaaf!!!!

Bedankt!!!  :-* :-* :-*

Wij zijn even stevige kost (brood met knakworstjes  ;) ) naar binnen aan het werken en dan gaan Sanne, Thomas en ik richting Veghel centrum .... meelopen met school aan de kinderoptocht.  ;)

Gelukkig is het weer iets beter geworden, toen ik vanmorgen om 8 uur op stond was heel Veghel wit, er lag 5 cm sneeuw en het was nog volop aan het sneeuwen, megagrote vlokken.  :o Nu is het gelukkig gestopt en het zonnetje schijnt maar .... de grond is vies, nat en verschrikkelijik glad.

Maar we zijn vol goeie moed, we hebben er zin in dus tot later!!!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat vervelend voor je dat je nu geen ringen hebt :(
Hopelijk kan je het toch nog oplossen.

Je bent vast al de optocht aan het lopen, ik hoop dat jullie veel plezier hebben gehad!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline




Eros & Perle



Is dit een leuke verrassing of niet??

Voor de nieuwe lezers onder jullie.  ;)

Eros was een heel trouw koppeltje samen met Chica, afgelopen winter en de vorige winter kregen ze een nestje. Die beiden zeker niet naar wens verliepen .... het eerste nest hadden ze 6 eitjes waarvan 5 bevrucht, hier van werd er één jong geboren, de andere 4 jongen stierven net voor het uitkomen in het ei .... na een antibiotica kuur, overleg met een vogelarts en bijna een jaar rust kregen ze december 2007 weer een nest, dit keer met 5 eitjes, weer kwam er maar één jong er levend uit, de andere 4 stierven net als een jaar daarvoor 1-2 dagen voor ze  uit moesten komen in het ei.  :'(

Helaas was dit niet het enige nadeel aan dit koppel .... Chica plukte ook nog eens het hele jaar haar ventje Eros, hij had altijd een kale stuit van zeker een 3 x 4 cm, hij had maar een halve kuif en zijn kin, zijn wangen en zijn achterhoofd waren altijd kaal.

En als ze eenmaal een jong hadden werd deze ook zodra hij veertjes kreeg flink door ma geplukt en na een week of 2-3 werd het eten geven al verminderd.

Beide jongen, Boyke van het eerste nest en Tibeau Tinco van het tweede nest, zijn groot gebracht door pleegouders, Pablo & Coco en Amor & DIégah de laatste keer.


23 december 2007 was ik het helemaal beu!!!!  >:(

Ik ben heel hard geweest en heb Eros & Chica gescheiden van elkaar.  ::) Chica heb ik in de kooi geplaatst bij de verplicht vrijgezelle dames, hierin zit ook haar zusje Noa en daar trekt ze nu weer veel mee op.

Bij Eros heb ik gelijk Perle in de kweekkooi gezet. Perle is een bonte cinnamon geparelde witmasker POP, zelf gekweekt 21 januari 2007 uit  Pablo & Coco.


Eros, inmiddels weer bijna helemaal volbegroeid met veren, al is het nog niet helemaal strak.  ;)


Perle

Mijn verbazing was groot .... Eros en Chica hebben nooit naar elkaar geroepen .... en het was zo'n ontzettend trouw koppel, zelf voor elkaar gekozen.  ::)

Precies een week later trof ik Eros & Perle wippend aan.  :o

Weer een week later, in de eerste week van januari heb ik ze een broedblok gegeven wat ze enthousiast bekeken maar verder niks.  :-\

Afgelopen week schreef ik al dat ik ze enkele malen per dag betrapte.  ;)

Gisteren vond ik Perle er wat bol bij zitten. Verder geen zware ademhaling, geen knikstaart maar wel een kleine verdikking onder haar buikje.  ;) Helemaal goed kon ik het niet zien, Perle heeft namelijk hele lange veren dus zit zij bol is ze echt bol!!

Vanmiddag toen ik thuis kwam van de carnavalsoptocht zat ze in het blok.  :D

En toen ik ze net eten ging geven vloog ze daaruit. (zij is één van mijn minder tamme valkjes, door mijn eigen schuld.  :-\ )

En weet je wat ik aantrof??


Yessssss!!!!

Voor degene die het interessant vinden .... deze jongen kunnen ze krijgen.  :D

Perle: bont witmasker cinnamon gepareld POP
Eros: witmasker lutino split voor {X1:  gepareld} = albino MAN

Zonen:
50% witmasker gepareld split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld }

Dochters:
50% witmasker lutino gepareld split voor bont
50% witmasker lutino split voor bont

Maar met de laatste bevindingen bij de ouders van Eros is hij kans split bont, dan zijn dit de jongen:

Perle: bont witmasker cinnamon POP
Eros: witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld} MAN

Zonen:
25% witmasker gepareld split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld }
25% bont witmasker  gepareld split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld }

Dochters:
25% witmasker lutino gepareld split voor bont
25% witmasker lutino split voor bont
25% bont witmasker lutino gepareld
25% bont witmasker lutino

In beide gevallen zullen alle dochters albino's zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.