## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Wilma1

Aan jou als ervaren kweekster heb ik een vraagje... bij Veronica liggen nu wss 3 eitje , in ieder geval 2, 1 ervan schuiven ze met regelmaat opzij en op de andere gaan ze wel zitten ??? ???

Zouden ze daar een rede voor hebben ??? Bij mij schoven ze soms wel wat weg, maar raapten ze ook weer bij elkaar  ::) dit eitje wordt meer "opzij" gelegd  ???
??? Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline



Twee koppels, 2 gele donsjes, 4 witte donsjes,
nog 1 bevruchte eitje.  :-\


Eros & Chica, 1 wit donsje,
nog 1 bevruchte eitje.




Donsje 1 = afgestorven in ei
Donsje 2 = afgestorven in ei
Donsje 3 = 4 december  = wit = Tinco
Donsje 4 = afgestorven in ei
Ei 5 = 19 november gelegd = 7 december = overgelegd naar A & D



Zoals jullie zien gaat het goed met kleine Tinco.


Papa Eros komt kijken wat ik aan het doen ben ....


.... en geeft hem te eten.  :P






Amor & Diégah, 2 gele donsjes, 3 witte donsjes. :D



Donsje 1 = 1 december = geel = Extreem
Donsje 2 = 2 december = geel = Eggy
Donsje 3 = 4 december = wit = Early
Donsje 4 = 5 december = wit = Ecco
Donsje 5 = 7 december = wit = Enu














Zoals jullie zien groeien ook deze donsjes als kool .... ik kan denk al bijna de oudste gaan ringen, die weegt al 24 gram.  :D

Dit nestje is nu compleet, nu maar hopen dat de mutaties zo zijn dat we veel mensen blij kunnen maken. Helaas niet allemaal .... ik heb 6 mensen op de wachtlijst staan voor een bont witmaskertje van Amor & Diégah en er zijn er 3 geboren maar .... dit wisten we ook.  ;) Als de conditie van Amor & Diégah het toe laat mogen ze hier na nog een ronde .... maar nu eerst .... ga ik lekker genieten van deze kanjers.  :-* :-*

Oh ja, de jongste kleine heet Enu, volgens één van jullie .... ik wet niet meer wie  :-[ betekend dit als vijfde geboren.  ;)




Nog even 2 lieve foto's van mijn nieuwste maatje.  ;)




Cartier  :-*

Ik hou jullie op de hoogte.  ;) :D

Groetjes



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Nu dus nog met spanning wachten op het laatste eitje..

wat een genot.. ik ben reuze benieuwd naar de mutatie's.. 't zullen vast schitterende valkjes worden!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

carco

 :censuur :censuur :censuur  :'( :'( :'(

Meer weet ik niet te zeggen: en nog een albino ook, dat is dubbel pech.

Klik op het plaatje voor onze site!




*Petra*



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Manon*

Hoi Caroline,

Nou dit nestje is dus compleet!
Super en wat een mooitjes zijn het toch ;D

Gefeliciteerd :D

Groetjes Manon

Peggy

Het is idd een pracht-nestje!  wat leuk ja,dat de oudste al een oogje open heeft,zo lieff. En dat je niet iedereen ''gelukkig '' kunt maken snappen wij ,denk ik, allemaal wel...dit is toch al heel leuk!  we maken het met zijn allen vanaf het prille begin mee.  we wachten gewoon af...uiteindelijk zal het vast wel goed komen  :D  Ik vind dit al zo leuk,  al die prachtige foto's van dat kleine grut.
En de naam Enu;  ook al zo goed bedacht.   ;D ;D

Helaas heb je ook een droevige mededeling :'(  een lief klein,maar helaas ,dood albino meisje...hoe kan dit toch steeds gebeuren.  Lijkt me vreselijk om iedere keer een dood donsje te vinden  :'(
Sterkte daarmee hè,Caroline...
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je prachtige compleet nestje van Amor & Diégah!!  ;D
Heel leuk dat het gele en witte donsjes zijn.
Nu maar wachten op de pennetjes.  ;)

En idd zeer  :censuur voor Eros & Chica's nestje.
Gelukkig hebben ze wel 1 donsje om te verzorgen en hopelijk miss ook nog een 2de.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♥Debby♥

Caroline,

misschien een raar idee hoor maar als je de beweging minder ziet worden waar dan niet proberen het donsje er nu al uit te halen??  misschien kan het helemaal niet hoor maar wellicht heeft het donsje wat hulp nodig?? de kracht niet meer?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Citaat van: Debbeltje op  7 december 2007, 17:59:37
Caroline,

misschien een raar idee hoor maar als je de beweging minder ziet worden waar dan niet proberen het donsje er nu al uit te halen??  misschien kan het helemaal niet hoor maar wellicht heeft het donsje wat hulp nodig?? de kracht niet meer?


Citaat van: Caroline op  7 december 2007, 11:17:53
Citaat van: *Anke* op  6 december 2007, 18:57:39
Hoi Caroline,

Ik heb zitten denken... het gaat echt op het allerlaatse moment fout. Misschien zeg ik nu iets heel stoms.... zouden de kleintjes misschien de kracht niet hebben om zelf uit het ei te komen? Het jong dat wel geboren is had een stuk eitje en dus minder stevige schaal om weg te werken.
Zijn de eierschalen van Eros en Chika misschien te dik??
Ik weet het ook niet hoor, maar daar heb ik vandaag aan lopen denken.

Duim,duim,duim,duim,duim
Groetjes Anke



Ook ik heb nagedacht over wat je schreef .... heb zelfs even mijn dagboekje terug gebladerd naar het eerste nest van Eros & Chica .... toen had ik ook een eitje met een deukje, ook eitje 3 .... alleen Boyke, het enige overlevende jong toen kwam uit eitje 1.  ;)

Ik heb nu nog 1 eitje van Eros & Chica, eitje 5 wat bij Amor & Diégah ligt .... ik zie vandaag ook daar de beweging van het donsje minder worden .... mijn ervaring met de andere 13 eitjes waamee het fout is gegaan (1-2 dagen voor het uitkomen zie ik de beweging verminderen) zegt me dan ook dat ik ook dit donsje overmorgen dood uit zijn eitje mag halen.  :-X :-\ Om dat Tinco uit een zwaar beschadigd eitje is gekomen heb ik in de buurt van het oogje van het donsje een deukje gemaakt.  :o Misschien dat het hem helpt.  ::) Ik weet het ook niet meer, het helemaal open breken heeft geen zin .... de donsjes sterven net voordat ze gaan tikken dus hebben allemaal hun eigeel nog niet opgenomen en zullen dus zterven als ik ze uit de eitjes haal. (anders had ik dit allang gedaan) .... het laatste dode donsje ga ik in ider geval bewaren in de koelkast en Dr. Feld over bellen voor advies.

Update komt zo.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met het donsje.

Dat je niet iedereen blij kan maken snappen we idd.

Treurig nieuws weer dat het donsje in het ei is gestorven. Ik duim dat het laatste eitje wel uit gaat komen.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met het derde witte donsje!!!
Fijn dat het nestje nu compleet is :)

Ik heb eigenlijk geen woorden meer voor wat er gebeurd met de donsjes in de eitjes van Eros en Chika :'( :'( :'(
Je doet gewoon wat je kan, maar de natuur is hard als je als vogeltje niet gezond  genoeg bent dan haal je het niet  :'(
Ik duim gewoon door voor het laatste eitje, wie weet gebeurt er een klein wondertje en komt dit toch uit.
Het moet voor jou wel heel moeilijk zijn om telkens zo'n verdrietige vondst te doen.
Dus daarom speciaal voor jou:


Groetjes Anke :-*






Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja


Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes