## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Caroline,
Leuk dat je al je valkjes nog eens hebt voorgesteld :)
Nu zal ik zeker niet meer vergeten dat je 16 valkjes hebt ;)
Wat een schatjes zijn het allemaal :-* :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Caroline

Wat leuk dat je al je valkjes nogmaals hebt voorgesteld. Ben weer helemaal up to date.

Ik heb even een vraagje voor je.....hoop dat je me antwoord kan geven.

Ik zou graag bij Krullenbol (cinnamon witmasker opaline pop) een man zetten, maar ik vind zowel Unique als Kouros erg mooi qua mutatie. Zou jij me kunnen helpen met de mutaties die ik dan eventueel zou kunnen kweken.....en wat ik er misschien het beste bij kan zetten?

Dank je wel alvast en het hoeft dus niet vandaag.

mara

Caroline

Citaat van: Mara op 23 november 2007, 19:21:23
Hoi Caroline

Kun jij bonte witmaskers kweken?

mara

Citaat van: Mara op 23 november 2007, 19:54:48
Hoi Caroline

Zou ik dan een bonte witmasker man kunnen koppelen aan een witmasker cinnamon opaline pop en dan witmaskertjes kweken?

Ik snap nog weinig van mutaties maar ik vind jouw Kouros zo mooi.  :-*

Mara

Hoi hoi Mara,

allereerst moet je voor jezelf bepalen wat je wilt.

Je eerste vraag is: of ik bonte witmaskertje kan kweken, die kan ik inderdaad kweken, gewone, cinnamon, met parels, zonder parels, met div. splitten en dan ook nog met verschillende bont verdelingen (veel wit, half om half, noem maar op) en dan natuurlijk ook nog (Primrose) getekende van Amor & Diégah, dus zoals Kouros Nema en Princess.

Je tweede vraag: Een bonte witmasker man kun je inderdaad koppelen aan een cinnamon opaline(=gepareld) witmasker pop en dan krijg je witmasker jongen. Als de pop split bont is kun je ook nog bonte witmaskertjes krijgen.  ;) :D

Maar dan komen we bij het volgende gedeelte van je berichtje, Kouros. Die vind je mooi, bedoel je dat je zo'n mutatie graag wilt hebben in de volière?? Of dat je zo'n soort jongen zelf wilt kunnen kweken??

Kouros is namelijk niet zomaar een bonte witmasker man, hij is gekweekt uit een selectie van (groot)ouders, die allemaal (Primrose) getekend waren. De kans dat je uit gewone bonte (witmasker) ouders zo'n jong kweekt is uiterst klein tot nihin.

Dus vandaar dat ik zeg, je moet eerst duidelijk voor jezelf weten wat je nu precies wilt.  ;) :D

Wil je zo'n jongen als Kourus zelf kunnen kweken dan zullen beide ouders (Primrose) getekend witmasker moeten zijn of net als bij mij, beide (Primrose) getekend split witmasker.

Dan nog even als laatste een uitleg over (Primrose) getekend witmasker).

Voorheen noemde we ze Primrose, tegenwoordig hebben de geleerden er getekend van gemaakt. Wat houdt het in?? Het valkje moet helemaal geel of wit zijn en mag alleen grijs op de vleugels hebben, dit mag niet in elkaar overlopen. Verder mogen er geen donkere veren voorkomen, niet op beide wangen, wat een gewone bonte heeft, niet in de staart, niet op de borst nergens, die worden als een foute veer gezien.  ;)

Dus eigenlijk zoals Princess, alleen .... als je goed kijkt zie je dat zij één grijs veertje op haar kontje heeft van 2 cm, dit is haar neige foute veer.  ;)



Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uit gelegd, zo niet dan hoor ik graag de vragen van wie dan ook.  :D ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Mara op 25 november 2007, 11:32:21
Hoi Caroline

Wat leuk dat je al je valkjes nogmaals hebt voorgesteld. Ben weer helemaal up to date.

Ik heb even een vraagje voor je.....hoop dat je me antwoord kan geven.

Ik zou graag bij Krullenbol (cinnamon witmasker opaline pop) een man zetten, maar ik vind zowel Unique als Kouros erg mooi qua mutatie. Zou jij me kunnen helpen met de mutaties die ik dan eventueel zou kunnen kweken.....en wat ik er misschien het beste bij kan zetten?

Dank je wel alvast en het hoeft dus niet vandaag.

mara


Hoi hoi, ik had net mijn berichtje af, en toen zag ik je nieuwe berichtje.  ::)

Dus bij deze nog eventjes een kleine aanvulling.  :)

Als je een zwaar bonte witmasker man, zoals Unique, of een (Primrose) getekende witmasker man, zoals Kouros, kun je zelf witmaskertjes (eventueel met cinnamon of pareltjes, ligt aan welke mutatie de man precies wordt) kweken in combinatie met Krullebol. Als zij ook nog eens split bont blijkt te zijn kunnen er ook nog bonte witmaskertje bij zitten.  ;)

Exacte berekeningen kan ik pas maken als ik weet welke mutatie en split de aanstaande man van Krullebol precies heeft.

En als je ze werkelijk als koppel wilt houden in de toekomst, gaat dit natuurlijk ook niet zomaar samen in die grote volière van jullie. Dan zul je ze apart moeten zetten totdat ze voor elkaar hebben gekozen.  ;)

Groetjes!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Hoi hoi iedereen,

dank je wel voor jullie leuke reacties, lieve beterschapswensen ( het gaat alweer een stuk beter) en gewoon jullie medeleven met alles.  :-* :-* :-*

Ik ga nu weer offline, heb als het goed is iedereen beantwoord. Hier in Veghel is het Pietendag, alle winkels open en de honderd zoveel Zwarte Pieten van vorige weekend doen weer hun ding in het centrum.  :D

Daarna nog even kijken of de Sint iets in hun schoentje heeft gedaan vannacht bij ome Peter en tante Josée.  ;)

Dus meiden .... tot laterrrrrr.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Heel veel plezier vanmiddag.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Caroline,
Veel plezier met pietendag ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon




Nog 5 dgn dan kan het eerste eitje uitkomen !!  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Caroline

Dank je wel voor je advies. Ik zal eens goed gaan nadenken.

Heel veel plezier vanmiddag met de Pietendag.

mara

Caroline

We gaan nu maar het weer is bar en boos ...... pffffh voordat ze alle kinders hebben ingepakt en kinderwagens met regenhoezen.  ::)

Hopelijk blijven de Pieten zwart.  :o
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline

Ja, de winkeliers boffen niet met een dergelijk weer op koopzondag. Ik hoop dat het evengoed een gezellige middag wordt!!

Mara

*Yvon


Hallooooo,grote zus van me !!  ;D ;D


Anshu

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Aha!!!!  ;D ;D

Ik wist het wel!!!!

Ik denk naar Kirsten en zoveel moois laten zitten .... dat kan echt niet.  ;)

Kei leuk voor jullie, gefeliciteerd!!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

hoi Caroline,

Wat een leuke updeet heb je gemaakt zeg, en ik vond het erg leuk om al je valkjes weer te bewonderen en je twee dochters ook  ;D
Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad en dat de dag niet helemaal veregent is geworden, is zo jammer hé, sinterklaas heeft zo'n apart plekje in elk kinderhartje!

Groetjes Manon

lynette

Hoi hoi

wat een leuke voorstelronde zeg  ;D
en wat jammer dat jullie zijn weggeregend op de pietendag maar ik hoop dat het verders erg leuk is geweest.

Groetjes


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen