## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Caroline,

Wat een schoonheid zeg. Echt wel. Geen wonder je daar verliefd op bent geworden.
Die zou ik ook nog wel een willen ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Caroline



Mega foto-update!!!!


Om het goed te maken dat ik de laatste maanden zo ontzettend weinig foto's  van mijn valkjes heb geplaatst (bijna geen één  :-[ ::) ) ben ik vanavond weer eens ouderwets met mijn foto-camera achter de valkjes "aangerend" toen ze hun dagelijkse vlieguurtjes hadden.  :D

Ze waren niet allemaal even goed gelukt maar ik wilde er toch 57 met jullie delen. Ik heb ze inmiddels al verkleind en ga ze nu uploaden en plaatsen. Ik heb ze verdeeld in mapjes per koppel en plaats de koppeltjes op alfabetische volgorde. als laatste plaats ik de 4 vrijgezelle dames en nog alleenstaand mannetje Kouros.  ;)

Ik weet niet of ik ze allemaal vandaag nog plaats, zoniet ga ik morgen verder.  :P


Amor & Diégah



Amor


Amor


Amor


Diégah


Diégah


Diégah


Diégah


Diégah


Amor & Diégah


Amor & Diégah


Armani & Princess



Armani


Armani


Armani


Armani


Armani


Armani


Princess, dochter van Amor & Diégah.


Princess


Princess


Armani & Princess


Armani & Princess


Armani & Princess


Morgen de rest.  ;) Dan foto's van:

Eros & Chica


Pablo & Coco


Unique & Fleur


Rocky, Oilily en Noa & Perle


Kouros



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Wat een mooie foto's. Morgen kom ik weer snel kijken voor de rest van de foto's.

Groetjes Anja

Monky

Hi Caroline,

Wat heerlijk om weer foto's van je birdies te zien  :) En natuurlijk van Cartier  :D Weet je al wanneer hij richting jou gaat?

Je hebt een stel mooie valkjes hoor Caroline  :D

Groetjes,
Monky


*Manon*

Wat een supermooie foto's heb je gemaakt van je valkjes!
Ik ben benieuwd naar de volgende foto's.

Caroline



Vervolg mega foto-update!!!


Tijdens mijn "koffiepauze" zal ik alvast weer een serie foto's uploaden en plaatsen.  :D

Dank je wel allemaal, voor de leuke complimentjes.  :-*

Het gaat super met de valkjes trouwens, helaas allemaal ietsje schuwer na de drukke afgelopen maanden maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat weer goed gaat komen nu ik weer meer tijd met ze door kan gaan brengen 's avonds. (ik heb inmiddels mijn avondslaapje niet meer zo nodig  ;) ) De afgelopen maanden heb ik ze wel los laten vliegen maar gewoon overdag eventjes de vleugeltjes strekken als ik in huis bezig was. Gisteren zijn ze voor het eerst sinds lange tijd weer eens ouderwets de hele avond los geweest terwijl ik op de bank zat. Ik kan de meeste nog makkelijk met volle hand pakken, ook kroelen vinden ze nog wel prettig, opstappen gaat wat minder maar ik krijg ze toch zonder problemen in de kooi terug. Echt bij me zitten wilde ze gisteren nog niet, alleen Unique en Rocky hebben even bij me gezeten maar Sophy lag bij me op schoot te slapen, dit vonden ze ook wel wat vreemd.

De 4 pubers, Perle, Kouros, Princess en Armani hebben duidelijk te weinig aandacht gehad, die zijn best wel bangig van me.  :'( Hier ga ik dus de komende tijd nog meer energie in stoppen alhoewel ik wel merk dat het steeds moeilijker wordt om ze allemaal net zo tam en aanhankelijk te houden als je er zoveel (15 stuks) hebt.  ::)

Maar .... het belangrijkste vind ik toch dat ik ze allemaal gewoon lekker los kan laten en ze ook weer zonder al te veel moeite in de kooi terug kan krijgen en dit lukt me met alle 15 nog steeds. Ik kan toch niet echt met 15 valkjes tegelijk op de bank gaan zitten en ook nog eens allemaal tegelijk kroelen. Zolang de valkjes er optimaal van genieten op even lekker te kunnen vliegen en op de div. speeltjes, ringen en drieihoek met speeltjes buiten de kooi te zitten vind ik het prima, ik kan namelijk ook genieten van ze als ze gewoon lekker hun eigen ding doen.  ;)

Maar genoeg geklets ...... foto-tijd!!!  ;D ;D


Eros & Chica


Helaas niet zo veel foto's .....

maar Eros is ook zo lelijk geplukt.  :'( :'(


Eros


Chica


Chica


Eros & Chica

Chica plukt Eros het hele jaar door, echt vet balen, zowel zijn koppie, als zijn kinnetje onder zijn snavel maar ook zijn hele stuit plukt ze helemaal kaal, echt niet leuk, hij ziet er gewoon nooit mooi uit.  :-\ Ik kan er ook niks tegen doen .... alleen uit elkaar halen en dat vind ik ook zo zielig, ze zijn namelijk onafscheidelijk van elkaar, en .... wat zal Chica doen als ze een nieuwe partner krijgt of gewoon bij de vrijgezelle dames in de kooi komt te zitten?? Waarschijnlijk zal ze die ook weer gaan plukken.  :-\ Helemaal alleen zetten is ook  geen optie, dit gaat tegen mijn gevoel in. Valkjes horen niet alleen in een kooitje te zitten, toch??

Dan maar een half kale Eros die stapel op zijn meisje is.  ;)


Pablo & Coco


Ook Coco wordt geplukt door haar ventje, alleen niet zo drastisch, die heeft alleen geen kuif.  :o


Pablo


Pablo


Coco


Coco


Coco, gek gezicht hé, zo zonder kuifje.  :P


Coco


Pablo & Coco


Ik ga snel weer wat doen, we willen namelijk nog eventjes iets gaan doen, kids hebben vakantie hè.  ;)

Van de volgende valkjes komen er later nog foto's.


Unique & Fleur


Rocky, Oilily en Noa & Perle


Kouros



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Yessssssss,eindelijk weereens een flinke update.  ;D
Ondanks dat er een hoop minder tam zijn,kan je toch nog van je valkjes genieten.  :D
Er zijn toch nog valkjes die naar je toe komen.  :D
Ze zien er allemaal nog heel goed en mooi uit.  :-*
Prachtige foto's !!  :-* :D

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Valerie

Hoi Caroline,

Wat een prachtige foto's!!
Erg dat plukken eh. Daffy doet dat bij Valko ook. Ook ik heb al zitten denken, moet ik Daffy elders plaatsen. Maar dan weet ik zeker dat Valko gaat treuren. Daffy past zich nog makkelijk aan, maar zal dan een ander valkje plukken.  ::) Kon daar maar de perfecte oplossing voor gevonden worden.

Caroline,

Hoe doe jij dat met het stof van de vogels? Heb jij luchtfilters in huis?
Ik kan nu heel goed merken hoeveel stof ze geven omdat ik ze niet meer binnen heb en enkele weekjes 2 jongen binnen had. Alles zat onder het stof. Heb met nat stof moeten afnemen.
In het vogelhok is er geen beginnen aan.
En als ik daar een luchtreiniger plaats, moet ik daags de filter vervangen.  :-\



Mara

Hoi Caroline

Hele mooie foto's heb je geplaatst, echt prachtig. Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's.

Liefs

mara

*Petra*

Hoi Caroline,

Weer ouderwets mooie foto's geplaatst !
Kunnen we weer lekker van genieten!!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Caroline,

Machtig mooie foto's hoor.
Wel jammer dat Eros zo geplukt wordt maar om hem dan apart te zetten dat zou ik ook niet kunnen.
Helpt het niet als je zijn koppie met uierzalf insmeert?

En Coco zonder kuif idd een raar gezicht. Dan lijkt ze niet op een valkje vind ik.

Ben al nieuwsgierig naar de volgende foto's.

Groetjes Anja

*Esther*

Citaat van: Valerie op 23 oktober 2007, 13:19:06
Caroline,

Hoe doe jij dat met het stof van de vogels? Heb jij luchtfilters in huis?
Ik kan nu heel goed merken hoeveel stof ze geven omdat ik ze niet meer binnen heb en enkele weekjes 2 jongen binnen had. Alles zat onder het stof. Heb met nat stof moeten afnemen.
In het vogelhok is er geen beginnen aan.
En als ik daar een luchtreiniger plaats, moet ik daags de filter vervangen.  :-\


Valerie,

Ik meen mij te herinneren dat Caroline, super de puper poetst ;D ;) Volgens zuigt ze twee keer per dag. Er zal wrs ook wel dagelijks een doekje over alles heen gaan.
Ook zitten er volgens een aantal in een soort van bijkeuken/aanbouw oid?

Hahaha Caroline, ik gok maar wat hoor, neem me niet kwalijk als ik het verkeerd heb. ;) En ook terecht nodig hoor dat je dat allemaal doet.
Ik had al een keer de PPGziekte gehad.
En laatst weer longontsteking (zonder PPGziekte) ik adem dus toch te veel troep in.
Ik ben dus nu alleen nog maar in de blokhut bezig met mondkapje. 8)




Mooie foto's!
Ga je Cartier nog testen of wacht je het af?
Heb je al reserveringen voor zijn/haar nakomelingen? ;D

groetjes Esther

ManjaV

Hoi Caroline,

Wat heb je veel mooie foto's geplaatst! Echt leuk om al je valkjes weer eens te kunnen bewonderen.
Dus je bent inmiddels ook al op 15 valkjes uitgekomen. Het is nog vrij lastig om ze dan allemaal even tam te houden, dat ben ik met je eens. Gewoon eentje tegelijk of twee tegelijk apart nemen, dan komt het vast wel goed. ;)
Wat een apart gezicht, Coco zonder kuifje. Daisy had ook ook eens een heel kort kuifje. Dat ziet er toch wel grappig uit, maar ik hoop dat het weer snel aangroeit bij Coco.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline



@ Manja

Inderdaad nu alweer 15 valkjes, inclusief Cartier 16.  ;)

Ik hoop er het komend jaar nog 3 bij te krijgen.

* een (zwaar) bonte (geparelde) geelwang MAN

* twee (Primrose) getekend (cinnamon) (gepareld) popjes = één van Armani & Princess voor Kouros, mijn (Primrose) getekend witmasker Mannetje en één van Amor & Diégah voor het bonte geelwang mannetje wat ik nog graag wil.  ;)

En Coco haar kuifje weer aan groeien ....   :-\ ik hoop het maar heb weinig vertrouwen erin, Pablo plukt haar nu al vanaf het laatste nestje, in maart.

@ Valerie en Ester

Het enige wat je tegen stof van 15 valkjes is inderdaad veel poetsen en af en toe een keer een veertje of wat stof over het hoofd zien.  ;)

Ik heb er nu inderdaad 15 in de huiskamer maar eind van de week gaan er 3 koppeltjes naar de open bijkeuken dan heb ik er nog 10 inclusief Cartier als ze hier is.

Verder stof ik nooit af maar doe ik dit inderdaad altijd met een natte doek en de meeste dagen inderdaad meerdere keren stofzuigen.

En nakomelingen van Cartier ...... nog geen reserveringen hoor.  :P

Ik moet eerst weten welke mutatie ze nu precies is en welk geslacht, dan ga ik kijken wat voor jongen eruit kunnen komen en is dit niet wat ik leuk vind wordt ze gewoon één van mijn vrijgezelle dames. Ik heb Cartier namelijk puur voor de sier.  ;) :P

En ik ga Cartier niet testen, ik zie wel wat het gaat worden.  :D

@ Anja

zeker heel sneu, het plukken alhoewel ik moet zeggen de 2 geplukte valkjes geven geen kik als het gebeurt. Ik van allesal gesmeerd helaas zonder resultaat.

Eén van mijn valkjes apart zetten of zelfs weg doen is helemaal geen optie dus dan maar 2 half geplukte.  ;)

@ bedankt Petra

ik ga gauw voor je rekenen hoor.  ;)

@ Mara

de rest van de foto's komen vandaag.  :D

@ bedankt Manon,

knuffeltje voor Lizzy.  :-*

@ Monique

dank je wel.

En Kirsten en ik moeten nog een datum prikken als we beiden zonder zieke kindjes zitten maar Cartier gaat vast snel komen.  ;)


Zo, nu even Sophy voeden en als ik nog tijd over heb plaats ik alvast wat foto's.  :D

Tot later.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caroline,

Nou, ik zou ook niet een van mijn valkjes kunnen missen, dus groot gelijk dat je ze allemaal houdt. Misschien is er een kans dat Coco op gegeven moment van zich af gaat bijten? Mikki plukte Dreamy ook sinds dat ze een nestje hadden, maar op gegeven moment begon Dreamy van zich af te bijten en kreeg haar kuifje weer kans om te groeien. :D Misschien dat dit bij Coco ook gebeurt!

Wat een leuke plannen zeg, nog drie valkjes erbij! Dan heb je er in totaal 19. Je laat ze dan zeker niet allemaal tegelijk vliegen? ;D

Ik heb er nu 12, en zit er nu toch aan te denken een luchtreiniger aan te schaffen, ondanks het feit dat ik ook twee x per dag stofzuig!

Ik hoop voor je dat Cartier snel bij jullie is.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki