## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Caroline,

Wat een gepuf hoor. Van mij mag het ook wel wat koeler want ik heb er ook behoorlijk last van.

Ben benieuwd waar het volgende uitstapje naar toe gaat.

Heb je plannen voor de verjaardag van Jasper of wordt er thuis een feestje georganiseerd?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Caroline

Mag ik vragen waar Aardbeihof is? Misschien ook nog wel een tip, Aardbeienland in Horst en Toverland in Sevenum?

Het is echt geen weer nee, ik kan er niet echt van genieten. Vanmiddag heb ik even op de bank geslapen, een half uurtje...hoe noemen ze dat, een powernap of zo? Ik snap het weer niet. Net trok het hier ook helemaal dicht en nu schijnt de zon weer volop. Raar weer.

Hoe zijn de valkjes en de kids onder dit weer?

Mara

Caroline

Hoi hoi, even mezelf van de derde  :o :o pagina naar boven hijsen hoor, dit is echt schandalig.  ;) :P

Zoals inmiddels al bekend is Anja, hebben we Jasper zijn verjaardag gewoon thuis gevierd hoor, iedereen is meestal op vakantie.  :-[ :-\

En Mara, ik zal hier de link plaatsen van Aardbeienhof.  ;)

KLIK HIER

Aardbeienland in Horst kennen we ook, daar zijn we 2 jaar geleden geweest.  ;) Ook erg leuk. Toverland, Sevenum staat nog op het lijstje, misschien nog dit jaar (herfstvakantie) of anders volgend jaar.

=======================================
En dan even wat minder leuk nieuws.

Afgelopen nacht, half 1(  :o inderdaad erg laat maar Ed kwam pas half 12 thuis van zijn werk  ;) ), waren de twee "rooie" (onze Nova  Scotia Duck Tolling Retrievers) samen aan het spelen in de huiskamer, toen ze plotseling tegen één van de grote kooien van de valkjes aanstoten/vielen. De valkjes in deze kooi, de vrijgezelle dames, Rocky, Noa, Oilily en Perle en het koppeltje Amor & Diégah, al enkele uurtjes heerlijk aan het slapen schrokken zich werkelijk de rambam.  :o :o Met als resultaat dat de 3 koppeltjes in de grote kooi ernaast ook begonnen en een half minuut later ook de 3 "kleintjes", Kouros, Princess en Armani, die in de derde kooi zitten.

Een complete chaos brak los, 15 wild fladderende valkjes, 4 honden die voor de kooi stonden en ook niet goed wisten wat er gebeurde, de bodems van de kooien gelijk veer en stof vrij, mijn huis gelijk veranderd in een ware puinzooi,  :-\

Gelukkig kreeg ik ze met mijn stem vrij snel weer rustig, :) waarna ik ze stuk voor stuk eventjes bij me heb gepakt om te controleren, de schade viel gelukkig mee. Amor, Diégah, Noa, Eros en Coco hebben kleine wondjes ( enkele mm. groot) aan de voorkant van hun vleugeltjes, in die boog zeg maar, Kouros heeft een afgebroken staartveer maar niet bloedend, alleen mijn meisje Rocky is best zwaar beschadigd.  :-\ :'( Zij was enkele weken geleden al ergens van geschrokken en toen al aan één kant, de rechterkant, al haar slagpennen verloren. Deze waren inmiddels alweer aan het aangroeien en zo'n 4-6 cm lang. Gisteren is zij ze weer allemaal kwijt geraakt, werkelijk helemaal kort tot op haar vleugeltje waar een wond zit van 1 1/2 bij 2 cm, wel met bloed maar niet bloeddruppelend. Ik heb het maar ontsmet met Betadinezalf en toen alles rustig zijn plekje weer had gevonden voor de nacht ben ik ook naar bed gegaan. Vanmorgen mijn eerst route, na de toilet  ;) , was meteen naar Rocky, die in de kooi zat als of er niks gebeurt was. Ik heb haar nog eventjes uitgevangen, wat ze niet fijn vind  :-\ maar de wond was keurig gedroogd. Op het moment heeft ze wel eventjes kooiarrest, ze kan namelijk helemaal niet vliegen en stort gewoon neer, waardoor de wond weer gaat bloeden. Ik hou haar goed in de gaten, wordt de wond erger of haar conditie slechter ga ik even langs de DA met haar.  :)

Hier eventjes wat foto's  van de situatie.

De rooie honden.  :D

De 3 kooien zoals ze staan.

Een oude foto van Rocky.  ;)

EN dan een serie foto´s van Rocky, net genomen. Je ziet duidelijk de  door haar zelf "gekortwiekte" rechtervleugel, de wond zit aan de onderkant. Maar ze ziet haar ook klimmen en spelen dus heeft ze er duidelijk weinig last van.  :)

Strekken. Rechtsboven Noa, mijn albinopopje met centenbakkenbekkie.  :-*

Rocky spelen.

Rocky.

Nogmaals ....

en nogmaals.  ;)

Verder nog wat fotootjes van mijn andere valkjes, helaas niet allemaal, batterijen leeg.  :-\

Linksboven nogmaals Rocky met afgebroken vleugelslagpennen, in het midden Noa en rechts Diégah, onderdanig naar mij  toe willen komend voor een kroel, die is zo moeilijk te fotograferen, hangt meteen in de tralies.  :D

Gekke Noa in een dolle bui.

Noa.

Sanne's valkje, Perle.

Unique, ook moeilijk te fotograferen, hangt ook steeds in de tralies bij me.

Mijn 2 oudste, vorige maand beide 2 geworden. Boven Pablo van Coco (foto van mislukt), onder Fleur van Unique.

Koppeltje Eros & Chica, Eros helaas weer kaalgeplukt door zxijn popje.  >:(

Nog ene keer Eros & Chica.

En dan nog een serietje van mijn "Primrose" oftewel getekenden, op sommige foto's lijken het albino's en een lutino maar ze zijn dus alledrie zwaar bont.  ;)

Princess en Kouros met gehavende staarten.  :-\

Kouros, getekend mannetje, rechts de afgebroken staartveer duidelijk te zien.

Princess, het getekend cinnamon popje van Sanne.

Princess.

Haar zwaar bonte ventje, Armani.  :-*

Armani.

En als laatste ....

nogmaals Armani.  :-*

Zo, dat waren ze .... ik ga nog eventjes dagboekjes bladeren en dan naar mijn bedje.  ;)

Doei doei!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een prachtige foto's heb je geplaatst.
Die foto van Rocky is werkelijk schitterend.
De paniek van de valkjes herken ik. Een paar nachten geleden was het hier ook een grote paniek. Alles fladderde door de kooien heen. Uiteindelijk bleken MIkki, Dreamy en Timmy ook een paar kleine wondjes te hebben bij hun vleugeltjes. Waren geschrokken van iets. Heb toen maar een lamp aangelaten (naast het nachtlampje, dat altijd brandt). Je schrikt er zelf ook van he?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ach arme Rocky: ze ziet er zeker niet uit zeg zo.
Echt alles is weg aan één kant is het niet :-\
Ik kan me indenken dat ze steeds neerstort zo.
Is het misschien geen idee haar andere kant ook voor een keer te knippen? Ze zal dan in het begin ook niet kunnen vliegen, maar ik denk dat ze het wel sneller weer wèl kan omdat ze dan evenwicht heeft en nu ,door dat het ongelijk is ,uit balans raakt??

Ik kan me goed indenken dat je geschrokken bent. Ik heb het hier gelukkig zelden, maar ik ben ook wel eens 'snachts uit bed gekomen doordat ik ze van 2 hoog tekeer hoorden gaan. En het duurt vrij lang voordat ze dan weer normaal slapen :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Stond jij op de derde bldz ??  :o
Je hebt weer een flinke update neer gezet.  ;D
Altijd heel vervelend en schrikken als de valkjes zo tekeer gaan in de kooien.  :-\
Gelukkig hebben ze niet allemaal teveel schrammen en allemaal overleefd.
Ze staan er weer mooi op allemaal.
Ga je nu weer wat vaker komen met mooie foto's?  ;)

Is Avifauna wat voor een leuke dag ?  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Hoi Caroline,

Dat is schrikken!!
Ik ben het met Carcoline (Carco) eens dat het misschien een goed idee is om Rocky aan de andere kant te kortwieken. Dat heb ik met Grisha ook gedaan, toen zij een jaar geleden ook schrikrui had aan haar rechtervleugel. Het was eerst wel heeeel erg zielig, maar ze was wel in evenwicht.
Wat zal iedereen geschrokken zijn: de valkjes, de honden en jullie!

Groetjes, Gerda

Anja

Hoi Caroline,

Arme Rocky (en de rest natuurlijk ook). Ze zullen idd geschrokken zijn zeg.
Je hebt erg mooie foto's geplaatst.
Ik sluit me aan bij Gerda en Carco. Mss is het fijner om de andere vleugel idd te kortwieken zodat ze in evenwicht is.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Caroline

Wat zal iedereen geschrokken zijn zeg. Hebben de kinderen er niets van gemerkt? Wat ziet je meisje eruit zeg, maar ik sluit me bij de anderen aan, is het misschien geen idee om haar voor een keer te laten kortwieken?

Mara

Peggy

wat zielig zeg...lig je lekker te slapen en dan ineens bonkt er iets zwaars tegen je slaapplekkie aan. snap goed dat ze daarvan schrikken. maar wat zijn het mooie honden zeg,dat wil ik eerst toch nog even zeggen  ;)  zij kunnen er natuurlijk ook niks aan doen.
je hebt weer prachtige foto's geplaatst van je valkjes. het was weer een leuke uitgebreide update !  ;D
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Rust zacht, lieve Indy.

Wat ik van de week nooit had verwacht, toen ik de foto plaatste van onze "rooie", is vanmiddag gebeurt, de jongste, onze Indy is van ons heengegaan .......  :'(

Machteloos, het niet kunnen begrijpen en het nog niet kunnen bevatten .... deze gevoelens zijn op het moment zo groot, groter dan verdriet, dit besef moet nog komen.

Ik wil jullie graag vertellen wat ons vanmiddag is overkomen ....

Rond een uur of 4 ging ik met Sanne, Thomas en Jasper naar mijn schoonzusje en zwager om afscheid te nemen, zij vertrekken morgenochtend voor 2 1/2 week naar Italie.
Ed ging even lekker wandelen met onze 4 honden, zoals elke dag hier 150 meter vandaan in een natuur gebied. Om half 5 krijg ik Ed behoorlijk aangedaan aan de telefoon, Indy onze jongste hond is door haar poten gezakt, ligt te stuipen en krijgt moeilijk adem waarbij haar tong pimpelpaars is en haar hartje tekeer gaat als een gek. Mijn kinderen achterlatend bij mijn schoonzusje, spring ik in de auto, rees naar Ed en 2 minuten later komen we bij de dierenarts hier in Veghel aan.
Daar aangekomen zakt onze Indy steeds verder weg, helaas er is geen dierenarts in het praktijk aanwezig, terwijl wij weer in de auto stappen om naar Erp te rijden, 4 km verderop, wordt daar de dierenarts telefonisch op de hoogte gebracht dat wij eraan komen. Op het moment Ed Indy in de auto wil leggen voelt hij al het leven uit haar zakken, ze ademt niet meer, ze geweegt niet meer, ze is in coma geraakt, alleen haar hartje tikt nog heel langzaam en zachtjes .... 7 minuten later komen we bij de dierenartsenpraktijk in Erp aan, onze Indy is dan al overleden.  :'( :'(

De dienstdoende dierenarts onderzoekt haar en kan niks meer voor haar doen, haar hartje is er mee opgehouden, ze heeft een hartaanval gehad (zo wijzen de symptomen aan).  :'(

Ongeloof, onze Indy, de jongste van onze 4 honden, vorige week 6 1/2 jaar geworden, soms nog 5 x per week 8-9 km mee hardlopen met Ed, is er niet meer ..... overleden aan een hartaanval ......

Heerlijk heeft ze lopen rennen samen met Summer, haar halfzusje en Sjors en Cissy, de 2 Jack Russels, door de bosjes, door het hoge gras in de weilanden, af en toe een sloot of vijver induikend om af te koelen, toen ze de laatste sloot 150 meter van huis, achter haar grote zus aan uit wilde klimmen, zakte ze in elkaar, begon te  stuipen en viel achterover met haar kop weer in de sloot terug.  :o Ed schrok zich kapot, sprong haar gelijk achterna en tilde haar uit de sloot naar boven en belde mij meteen .... gelukkig kwam er iemand langs met 2 Border Collies die bereid was op onze 3 andere honden te passen ........

De rest beschreef ik hier boven al ...... zo loop je gezellig met 4 honden .... zo kom je met 3 thuis. Onze Indy hebben we in Erp achtergelaten, morgen wordt zij vandaar met de dierenambulance naar het crematorium in Uden gereden, waar ze zal worden gecremeerd .....................................

Links Indy, zoals wij haar zullen herinnneren, onafscheidelijk van haar zusje .............................

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

HoI Caroline

Ook hier nogmaals, heel veel sterkte gewenst met dit zware verlies. Ik stond net op het punt om offline te gaan maar wilde je toch even laten weten dat ik aan jullie denk.

Mara

*Yvon

Hoi Caroline

Pffff,woorden schieten me tekort.  :'(
Wat vreselijk dat jullie dit moeten meemaken. :-\
Gelukkig waren jullie beiden bij haar.
Het enigste wat ik nu even kan zeggen is:

Heel veel sterkte !!  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

:'( :'( :'( :'( :'(

Even geen woordjes voor je die het verdriet zouden kunnen verminderen. Ik zou het willen, maar ze zijn er niet.

Alleen wat woordjes van medeleven en begrip over het onbegrip en de verbijstering die je zult voelen.

Lieve Caroline, heel veel sterkte!!

Liefs, Gerda

Anja

Hoi Caroline,

Woorden schieten me tekort. Vol ongeloof en met natte ogen heb ik je verhaal wel 3 keer gelezen :'( :'( :'( :'( :'(

Ik weet de juiste woorden niet te vinden.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Liefs,

Anja