## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Caroline

Ik kan me voorstellen dat je daar nachtmerries van krijgt, bah bah. Is ook niet niks. Maar ik hoop dat het gauw over is en er geen AB kuur nodig is.

Hoe is het met jou en je buik?

Mara

Caroline



Hoi Rianne, zeker, ik ben apetrots op deze kleintjes, natuurlijk op alle kleintjes maar deze zijn wel heel erg bijzonder.

En ik heb nog een rijtje met namen die ik graag aan mijn toekomstige valkjes zou wil geven maar heb voor het bonte witmaskertje wat hier blijft nog geen naam, ik moet namelijk eerst weten welk valkje het wordt en dan even de veertjes afwachten dan weet ik namelijk het geslacht, en dan kan ik een passende naam uit het rijtje zoeken.  ;)

En Mara, ook ik hoop dat het zonder AB-keur kan, ik heb hem net voor de laatste keer voor vandaag (moet 3 x per dag, 6-10 dagen) verzorgt en het zag er best goed uit, bijna alles zag er rustig uit op een klein plekje van 2-3 milimeter na, dit heb ik extra dik ingesmeerd.  ;) En het is pas de tweede dag dus ik heb goede hoop dat de zalf aanslaat.

Mijn grootste angst is dat hij ons besmet, het is en blijft een kind, lekker onbesuisd en hij houdt er echt geen rekening mee dat als hij eenn beetje te wild jasper of Sanne kroelt of stoeit hij hem ook kan besmetten, zo ook Ed en mij natuurlijk, alhoewel volwassenen er minder bevattelijk voor zijn omdat die  een groter afweersysteem hebben opgebouwd.

Met mij en mijn buikje gaat het prima, het buikje groeit netjes en naast dat ik een beetje vermoeider ben dan normaal heb ik verder nergens last van, zelfs niet van de warmte.  ;)
Bedankt dat je het vraagt.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Het zijn prachtige jonge valkjes zeg. Wat een beautys zeg mijn complimenten.
Ik hoop voor Thomas dat hij geen AB hoeft.
Geef hem maar een dikke knuffel.

Allemaal smakelijk eten en een gezellige bbq gewenst.

Groetjes Anja

*Petra*

Hoi Caroline,

Mooie foto's, mooie valkjes.
Hoop dat Thomas er met een zalfje vanaf komt.
Ik ken het wel, Nick heeft het eens gehad, na een open gekrabte muggenbult.
Fijne bbq-avond, maar waarschijnlijk is die al voorbij  ::) .

Groetjes Petra 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

margreet

hallo Caroline,

Het wordt steeds een beetjes duidelijker met de witmaskers,
Alle 3 zijn het plaatjes. De anderen ook hoor.
Ben je van plan zelf een getekende te houden, of zit het slot erop.
Beterschap voor Thomas. Inderdaad een vervelende ziekte.

groetjes Margreet

Caroline





Gisteren twijfelde ik dus nog over eitje 3 van Unique & Fleur en besloot ik nog een dagje te wachten, vanmorgen was het eitje al donker aan het worden, dit herkende ik van de eitjes van Eros & Chica dus heb ik vanmorgen dit laatste eitje ook open gebroken en ook hier trof ik een volmaakt volgroeid dood wit donsje aan.  :'( :'(

Super balen en heel erg sneu voor Unique & Fleur, die beide zo trouw dit nestje verzorgd hebben.  :-\

Wat de reden zal zijn geweest dat deze 3 donsjes dood in het ei zijn gegaan zal ik nooit precies weten. De eierschaal was niet extreem hard, de luchtvochtigheid wordt hier ook elke dag gemeten, de hygrometer staat op het broedblok. Van Lin kreeg een IM, zij had voor mij opgezocht wat een doodoorzaak kon zijn van donsjes in eitjes die 18 dagen waren bebroed en dit kon zijn een tekort aan vitamine B12, wat voornamelijk in granen zit. De valkjes krijgen hier Teurlings Europtop 228 waar 32 verschillende soorten zaden e.d in zitten, in de kweekperiode krijgen ze daar dagelijks onkruidzaad, gekiemdzaad en een boterham per koppel 10-granenbrood bij. Ik zou zeggen dat moet genoeg zijn.  :-\

Het enige wat me wel opviel was dat bij alle 3 de eitjes ik echt met kracht het vlies open moest breken, dit was echt taai. Zouden de jongen dit niet door hebben gekregen .... en zo ja, wat zou hier dan de oorzaak van zijn geweest en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen??

Want geloof me, zo dit kweekseizoen al 7 volmaakt volgroeide donsjes dood in het ei te vinden is geen lolletje.  >:( :-\ :'(


==========
Unique & Fleur hebben nu nog 2 nepeitjes, ik zal er steeds 1 weg halen, ook hebben ze vanaf vandaag weer hennepzaad gekregen, ze mogen nog een ronde proberen als ze de eitjes leggen voor half mei, dit in verband met mijn eigen zwangerschap.  ;) Lukt dit niet, gaan ze terug in de grote kooi bij de 4 vrijgezelle dames, Rocky, Noa, Oilily en Perle en het koppel wat ook rust heeft, Eros & Chica. Als alle koppels klaar zijn ga ik alles weer verdelen over de 2 grote kooien zoals het was, nu gaatr dat helaas niet omdat Pablo & Coco een blok hebben in de tweede grote kooi en daar dus alleen inzitten.  ;)
Ze zullen dan allemaal rust hebben, en met name de koppels die nog maar 1 nestje hebben gehad dit jaar, gaan dan in oktober weer apart met blok en mogen nog een ronde proberen.  ;)
In principe stond voor ons een weekje Schotland op de planning in de herfstvakantie maar nu met de komst van ons vierde kindje waarvan ik 4 september ben uitgeteld, weten we nog niet of we de vakantie 22 oktober door laten gaan. Ben ik op tijd met bevallen en zonder complicaties dan is de kleine 7 weken of zelfs iets ouder dus zie ik geen probleem om op vakantie te gaan maar is ze te laat en/of in het ergste geval met een keizersnede dan zal het niet door kunnen gaan, dus we dubben er nog een beetje over. 
Gaan we NIET naar Schotland dan hang ik de blokken begin oktober op en gaan de koppels die groen licht hebben apart gaan we WEL dan wordt het als we 29 oktober terug zijn.  :D


Met mijn 5 levende jonkies gaat het gelukkig heel erg goed!!  :D Dit is een troost, ik kan in ieder geval toch terug kijken op inclusief de 6 van van de winter, 11 prachtige jonkies die op kleine problemen met Boyke na, prima zijn verzorgd door de ouders.

China en Zowie zitten al af en toe in het vlieggat, Doerak, het jongste jong van Amor & Diégah heb ik vanmorgen geringd.
Ducky, jong 2 krijgt inderdaad 1 donkere staart en volgens mij krijgt ook Doerak er ééntje.  :-\ Heel erg jammer, zeker omdat deze symetrisch getekend is op de schouders. Het zou ook te mooi om waar te zijn.  ;) Maar ..... ook zoals ze nu zullen worden ben ik er dolblij mee hoor, ook zo zullen ze prachtig worden.  :D :D
Ik vind het alleen erg moeilijk om alleen aan de pennetjes te zien of het gewoon grijs, dus mannen zijn of cinnamonnetje zullen worden, dus popjes. Mijn eigen keuze zal ik ook pas maken als ze volledig in de veertjes zitten, dus over een week of anderhalf, dan zie je pas echt hoe ze zullen worden.  ;)

Nou het was weer een mega-update .... vandaag geen foto's, morgen weer, er veranderd toch niet zo heel veel aan ze in  1 dag tijd.

Ik ga een lekker bakje koffie maken voor mezelf, Ed is vanmorgen om 8 uur alweer vertrokken met "zijn" dames, ze moesten voetballen in Someren-Eind, zo'n 3 kwartier rijden hier vandaan. Eerlijk gezegd ben ik blij dat het eind volgende week zomerstop is, lekker weer alle zondagen behalve als hij moet werken natuurlijk, met ons gezinnetje doorbrengen.  ;)

Fijne zondag allemaal!!!!  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Dat is inderdaad geen leuke ervaring,jammer en al 7 ,dat is erg veel.
Aan de voeding ligt het zeker niet.
Ik hanteer hetzelfde voedingspatroon als jij op noemt, dan had ik er hier ook last van moeten ondervinden.
Zeker omdat ik ook nog zoveel meer koppels heb zitten.
Het enigste wat ik niet doe, is mijn valken hennep geven.
Dat heb ik jaren geleden wel een periode gedaan, maar daar ben ik mee gestopt.
Groetjes Riny


Anja

Hoi Caroline,

wat ontzettend sneu voor je en voor de valkenouders.
Ik hoop dat iemand je de oorzaak kan vertellen aangezien ik dat niet kan. De ervaring van kweken heb ik nog niet maar in jou boekje leer ik een heleboel.

Groetjes Anja

Christine

Ik heb net even gekeken op de multivit dat ik hier heb liggen. (die heb ik ondanks bestelt bij Peter en Lique!)
Daar zit ook vit. B12 in.
Ik heb hier ook vier dode jongen in het eitje gehad.
Daarna heb ik meteen vollop multivit gegeven.
Ik hou je wel op de hoogte of het geholpen heeft!

Christine
Veel sterkte! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline



Bedankt!!

Fijn dat je me op de hoogte houdt, Christine, ik las het al bij je, Fleur is een zus van Tosca.

Succes!!

PS. Multivit schrijf je, van welk merk?? Ik geef hier namelijk al elke week vitamines door het water.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Citaat van: Caroline op 29 april 2007, 10:36:51


Bedankt!!

Fijn dat je me op de hoogte houdt, Christine, ik las het al bij je, Fleur is een zus van Tosca.

Succes!!

PS. Multivit schrijf je, van welk merk?? Ik geef hier namelijk al elke week vitamines door het water.


De eitjes waren van Nicky&Ricky!
Ik heb hier Multivit van Cédé. High Quality
De eitjes zien er ook beter uit dan de vorige nest.
Dus misschien dat het wel geholpen heeft.
Het is wel nog even afwachten want door de toestand met de andere eitjes en met de cavia's ben ik vergeten de datums op te schrijven van wanneer ze haar eitjes gelegd heeft. Dit wordt dan wel even een verrassing :D

Maar Tosca doet het heel goed en heeft haar jong al gevoerd! ;)
Ook de andere drie piepen vollop in het ei en hun heb ik ook eerst voor het leggen multivit gegeven.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

*Petra*

Hoi Caroline,

Wat sneu van donsje 3  :'(.
Hopelijk kom je er snel achter, wat de oorzaak kan zijn, om het in de toekomst te kunnen voorkomen. Als ik lees wat ze allemaal van je krijgen, kan het toch niet aan de voeding liggen ???.

Ik wens je een fijne zondag, en goed dat het voetbalseizoen bijna over is. Gelukkig geldt dit ook voor het judoseizoen  ;D. Vanmiddag nog en dan nog maar een keer of drie tot de zomervakantie.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Hoi Caroline,

wat onwijs balen zeg... En 7 stuks al, wat veel... :( Gelukkig gaat het met de kleine donsjes en verenbolletjes wel goed. Maar ik kan me voorstellen dat je nu ook bang bent voor volgende broedrondes, dat je weer volgroeide dode jonkies uit eitjes moet pellen... :-\

Mara

Hoi Caroline

Dat is echt balen zeg. Wat mij vorig jaar op viel is dat ook hier bij mij sommige vliezen erg hard waren. Daarom hebben we ook twee kleintjes een handje moeten helpen maar ik heb ze eigenlijk hetzelfde gegeven als wat jij ze geeft maar volgens mij heb ik geen hennepzaad gegeven. Het is en blijft balen.

En dat ik vraag hoe het met jou en je buikje gaat vind ik niet meer dan normaal. Jij vraagt toch ook hoe het met mij gaat.  ;)

Een hele fijne zondag toegewenst.

Mara

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Jammer van dat ene nestje, maar gelukkig heb je ook mooie nestjes gehad.
Het is altijd erg jammer als een nestje niet lekker gaat, hopelijk gaat het met het 2de nestje, als ze dat krijgen, Beter.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer