## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Mandy

Leuk om de update over Noa te lezen en te zien. :)
Ze ziet er toppie uit hoor. En ze heeft het super bij jou. ;)
Als ze hier was gebleven had ze een poos alleen gezeten en was er pas later een maatje bijgekomen. En vanwege de andere beestenboel hierbinnen zouden ze er niet zoveel uit kunnen als ik zou willen. Dat ging toen niet vanwege Chico, m'n grasjes zijn er ook maar een uurtje per dag uit. :-\
Succes met de bevruchte eitjes, ik zal het in de gaten houden. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline



Unique & Fleur


Waren ze een paar maandjes geleden nog twee vreemden in dezelfde kooi, Fleur rouwend om Binky (overleden) en Pablo (verliefd geworden op een ander), Unique hopeloos verliefd op Diégah, een onbeantwoordde liefde, Diégah is stapel op haar eigen vriendje, Amor.
Ik was al op zoek naar een nieuwe partner voor beiden en druk berekeningen aan het maken tot een maand geleden ...... toen betrapte ik ze heel voorzichtig kroelend met elkaar ..... zou er dan toch nog hoop zijn??

Ik besloot ze een week geleden toch maar apart te zetten in een kweekkooi met daaraan een broedblok, ondanks dat ze natuurlijk nog niet echt een liefdeskoppel waren, tevens ben ik gestart met ze dagelijks hennepzaad te geven en ...... het heeft zijn vruchten afgeworpen ...... vanmiddag heb ik ze betrapt ..... tijdens een eerste heftige wip!!  :-[

Zal mijn plannetje gelukt zijn??

Zullen ze een koppeltje zijn geworden??

Ik hoop het!!  :D

Ze zijn druk de hele dag samen EN omstebeurt in het broed blok dus ..... wie weet!!  ;)




Amor & Diégah


Nog geen ei!!

Ze wipwappen en zijn bijna dagelijks in het blok te vinden waar ze al af en toe zitten te broeden op niks.  ::) Ze hebben dus duidelijk het blok geaccepteerd.
Spannend en dus nog even afwachten, ook voor degene die wachten op een jong van hen.  ;)




Pablo  & Coco


Ze hebben zelf besloten dat 2 donsjes voldoende is.  ::)

Eitje 1 + 2 zijn bevrucht.  :D
Eitjes 3 + 4 + 5 zijn onbevrucht.  ;)

Vrijdag of zaterdag verwacht ik het eerste donsje alweer.  :D

Ik hou jullie op de hoogte, groetjes!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

lola

hoihoi
wat gaat het toch allemaal snel he?
ik hoop zo dat mijn lola en boyke ook verliefd op elkaar worden!!
wie weet heb ik dan ook een koppel.....
hoe oud moet boy ook al weer zijn voor hij bevrucht is?
groetjes nicole ;)
Nicole's beestenboel

*Esther*


Wilma1

alweer op nieuw naar klein grut  ;D ;D ;D geweldig  :D

Fijn dat je op de hooget wordt gehouden van de vorige jongen, want dat wil je toch wel weten hoe het ze vergaat  :D
;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

valkchico

hallo Caroline,

he wat leuk van je "verse"koppeltje. scheelt weer een zoektocht.
Deze ronde heb je een beschaafd aantal kleintjes straks wel jammer van de niet bevruchte eitjes van Pablo en Coco.
Heb je al besprekingen voor de kleintjes?

gr Esther

*Petra*

Hoi Caroline,

Nou, heel spannend zeg!
En alweer de eerste donsjes in aantocht.. leuk hoor!!!

Groetjes Petra  ;)


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Leuk nieuws! :D Fleur en Unique zijn toch cinnamon en gewoon witmasker bont?

ManjaV

Hey Caroline,

Wat gaaf dat Unique en Fleur elkaar hebben gevonden! :D
En leuk dat je weer eitjes hebt. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Caroline,

Wat fijn dat Unique en Fleur elkaar uiteindelijk toch hebben gevonden. Spannend zeg.
En de eerste donsjes alweer in aantocht.
Ik ben benieuwd.

Groetjes Anja

Caroline

Citaat van: lola op 24 maart 2007, 14:50:54
hoihoi
wat gaat het toch allemaal snel he?
ik hoop zo dat mijn lola en boyke ook verliefd op elkaar worden!!
wie weet heb ik dan ook een koppel.....
hoe oud moet boy ook al weer zijn voor hij bevrucht is?
groetjes nicole ;)


Hoi Nicole,

ik hoop het voor je hoor, dat Boyke en Lola een koppeltje worden in de toekomst.

Wanneer Boyke echt vruchtbaar is, weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb hier Amor, die wipwapte al met 4 maanden, dit is erg jong, maar wil ookniet zeggen dat hij al vruchtbaar is.

De beste leeftijd om ze een nestje te laten krijgen is toch minimaal een jaar oud.  ;)

Knuffeltje voor Boy.  :-*


Citaat van: *Esther* op 24 maart 2007, 15:40:52
Wat een leuke ontwikkelingen hier! :D

gr Esther


Echt wel, gaat helemaal super hier.  :D

Citaat van: Wilma1 op 24 maart 2007, 17:01:07
alweer op nieuw naar klein grut  ;D ;D ;D geweldig  :D

Fijn dat je op de hooget wordt gehouden van de vorige jongen, want dat wil je toch wel weten hoe het ze vergaat  :D
;) Wilma




Jeps, bijna weer 2 donsjes. (mocht alles goed blijven gaan  ;) )

En inderdaad heerlijk regelmatig iets van de 5 jonkies te horen die al weg zijn.  :D


Citaat van: valkchico op 24 maart 2007, 17:04:54
hallo Caroline,

he wat leuk van je "verse"koppeltje. scheelt weer een zoektocht.
Deze ronde heb je een beschaafd aantal kleintjes straks wel jammer van de niet bevruchte eitjes van Pablo en Coco.
Heb je al besprekingen voor de kleintjes?

gr Esther


Ja echt super, Unique & Fleur nu ook een koppeltje, had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht.  ::) Zo zie je maar, apart zetten als was het dan gewoon naast de andere kooien, het helpt wel.  :D

En .... ik heb voor de komende nesten van de 3 koppels die nu apart zitten met een broedblok inderdaad al reserveringen, 5 vaste reserveringen en nog enkele mensen die het in de gaten houden en waarschijnlijk wel interesse hebben in een jonkie van mij.  :D En ..... natuurlijk zelf eerste keuze mocht er iets bij zitten wat ik zelf wil houden.  ;)


Citaat van: Peetie op 24 maart 2007, 17:34:57
Hoi Caroline,

Nou, heel spannend zeg!
En alweer de eerste donsjes in aantocht.. leuk hoor!!!

Groetjes Petra  ;)


Heel spannend, maar .... het wordt helemaal spannend of Amor & Diégah en Unique & Fleur nog op tijd eitjes gaan leggen, ze hebben tot half mei de tijd.  ::) Dan zijn de jongen ongeveer de eerst week van augustus, 8 weken oud, dus zelfstandig en kunnen ze weg. Zelf ben ik dan 8 maanden zwanger.  :D

Citaat van: Rianne op 24 maart 2007, 18:09:01
Leuk nieuws! :D Fleur en Unique zijn toch cinnamon en gewoon witmasker bont?


Hoi Rianne,

Unique is een zwaar bonte witmasker man split {x1 gepareld} {x2 cinnamon}

Fleur is een bonte cinnamon witmasker pop

Dit zijn hun te verwachte nakomelingen:

man afkomst:
50% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
50% bont witmasker cinnamon

pop afkomst:
50% bont witmasker gepareld
50% bont witmasker cinnamon





Unique


Fleur


Citaat van: ManjaV op 24 maart 2007, 19:12:57
Hey Caroline,

Wat gaaf dat Unique en Fleur elkaar hebben gevonden! :D
En leuk dat je weer eitjes hebt. :D

Groetjes,
Manja


Citaat van: elfelfje op 24 maart 2007, 19:55:36
Hoi Caroline,

Wat fijn dat Unique en Fleur elkaar uiteindelijk toch hebben gevonden. Spannend zeg.
En de eerste donsjes alweer in aantocht.
Ik ben benieuwd.

Groetjes Anja


Hoi Manja en Anja,

was inderdaad een grote verrassing!!  :D

Zo ook de eitjes, was eigenlijk niet meer de bedoeling maar gelukkig zijn er maar 2 bevrucht, de rest had ik sowieso omgewisseld voor nepeitjes.  :D

Groetjes weer allemaal!!  :D

Fijne avond.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

HOi Caroline

Ik duim en hoop met je mee!! En natuurlijk kijk ik vol spanning toe wanneer de donsjes hier weer komen.

Liefs

Mara

Caroline





Vanmorgen heb ik de ringen binnen gekregen, gelukkig netjes op tijd voor de jongen geboren zijn.

Ik had van de winter een spoedbestelling gedaan van 15 ringen voor de nesten van Pablo & Coco en Eros & Chica maar deze waren € 1,= per ring duurder.

Daarnaast had ik een gewone bestelling gedaan van 30 stuks, die zouden pas de eerste week van april binnen komen (vandaar de spoedbestelling  ;) ) vanmorgen kwam de ringencommisaris van onze Veghelse vogelvereniging ze afgeven. Ik heb er nu 38 = 30 + 8 (15 min 6 jongen en 1 kwijt) dit moet genoeg zijn lijkt me voor 4 (nieuwe) koppeltjes voor dit jaar t/m de winter, dan mogen ze nog een keer. Anders maar weer een spoedbestelling.  :D

De dames Diégah en Fleur zitten al de hele dag in het blok, als ik door een spleetje kijk zitten ze in broedhouding maar volgens mij hebben ze allebei nog geen eitje gelegd.

Dacht ik eventjes een paar foto's van de mannen, Amor en Unique te kunnen maken, helaas Amor ging nog wel maar Unique bleef naar me toe kruipen, die zijn stuk voor stuk mislukt, te dichtbij en daardoor overbelichting.  :-\




Groente eten.


Spelen om het schommeltje met de sleuteltjes.
Misschien een tip: een ring maken met allemaal kleine sleuteltjes van bijv. koffers, tassen of kleine hangslootjes, ze spelen er hier uren mee en het kost niks.  ;)


En nog even schommelen.

Meteen ook eventjes twee foto's gemaakt van Eros. Doordat Chica broeds is geweest heeft ze zijn koppetje weer helemaal kaal geplukt. Gelukkig is haar broedsheid weer voorbij, ze wipwappen ook niet meer en er komen alweer nieuwe pennetjes. Over enkele weken zit hij weer mooi in de veertjes.  :D


Eros met zijn plukkende vriendinnetje, Chica.


Ziet er zo zielig uit hè, net of hij één of andere besmettelijke ziekte heeft.  :-\

Ik ga lekker met de kids naar buiten, het is heerlijk weer, Ed is vanmorgen om 10 uur vertrokken met zijn damesvoetbalelftal, hij is hun trainer en coach  ;) en meteen daaraansluitend om 15.00 uur werken op de MARS, hij komt pas om 23.30 uur weer thuis. Wij gaan  eerst eventjes lekker wandelen met de honden, Jasper in de buggy en daarna even lekker naar de speeltuin hier aan het eind van de straat.

Fijne zondag allemaal!!  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Mara op 24 maart 2007, 21:08:12
HOi Caroline

Ik duim en hoop met je mee!! En natuurlijk kijk ik vol spanning toe wanneer de donsjes hier weer komen.

Liefs

Mara


Dank je voor het duimen Mara, leuk dat je weer mee kijkt naar de donsjes.


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Leuke jongen kun je verwachten. :D
Arme Eros! Zo ongeveer zit Ayko er ook bij, dan ietsjes minder erg. Het is idd een sneu gezicht maar gelukkig groeit het weer aan. :)