## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

LOL, JUnah heeft aardig moeten proppen om in dat ringetje te komen of niet :)

Mara

Citaat van: Bonnie op  9 maart 2007, 09:28:47
LOL, JUnah heeft aardig moeten proppen om in dat ringetje te komen of niet :)


Hoi Bonnie,

Ik heb zo'n zelfde ring voor mijn grasje, maar die heeft nog ruimte over...wat zijn valkjes dan eigenlijk groot!

Leuke foto's Caroline.

Mara

ManjaV

Hey Caroline,

Weer een eitje! :D Wordt er op gebroed?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline



De jonkies hebben groen licht, ze mogen weg!!  :D

Ik heb de nieuwe baasjes een mailtje gestuurd.

=============================
En inderdaad een EI!!

Ik ga het volgende doen .....

Amor & Diégah gaan in kweekkooi in de huiskamer, Unique & Fleur gaan in de kweekkooi in de gang en Pablo & Coco gaan in de grote kooi(nr. 2) waarin dan nog alleen maar Eros & Chica zitten.

Omdat ik heel bang ben als ik Coco nu maar al haar eitjes vanaf de bovenste stok naar beneden laat werpen, zij dit in de toekomst ook zal doen, heb in besloten nu Amor & Diégah niet meer bij de vrijgezelle dames  in de grote kooi nummertje 1 zitten, daarvoor in de plaats Eros & Chica te zetten. Daardoor zitten Pablo & Coco alleen in de grote kooi en ik hang daar vanmiddag nog een nieuw blok in met daarin het eitje. Ik kan ze toch niet tegen houden. En ben bang dat ze anders maar blijft leggen. Ik ga de eitjes schouwen en bij 2 bevruchte eitjes wissel ik de rest voor neppers. Ze mogen nu echt niet weer een nest van 6 jongen groot brengen. Hopelijk stopt ze hierna.

Wat denken jullie is dit een verstandig besluit?? ??



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Stel dat je andere koppels wel eitjes leggen, maar niet bevrucht, kun je altijd nog eitjes overleggen van Chica. Dus ik zou het er (zelf) niet bij 2 houden. :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  9 maart 2007, 14:43:18
Stel dat je andere koppels wel eitjes leggen, maar niet bevrucht, kun je altijd nog eitjes overleggen van Chica. Dus ik zou het er (zelf) niet bij 2 houden. :)


Maar als ze het niet bij twee houdt blijft het popje wel leggen natuurlijk.

Rianne

Dat is wel zo, maar ze hoeft er niet voor te zorgen als ze uitkomen.
Er zijn meer kwekers die de koppels 2 rondes achter elkaar laten doen, ongeacht de hoeveelheid jongen. Onderschat de valkjes niet hoor ;)

•=Bonnie=•

Doe ik ook niet hoor, ik denk namelijk dat ze zelf wel weten wat ze doen. Vorig jaar heb ik de blokken gewoon laten hangen en er zijn maar twee koppels die voor een derde ronde kozen en dat werden kleine nestjes.

Maar ik kan me ook voorstellen dat Caroline misschien wel mooi vind nog twee eitjes en dan klaar.

Rianne

Deze koppels hebben net 1 ronde gedaan. :) En dat is ook wel zo, het kan behoorlijk druk worden als ze straks bijv 3 koppels met 6 jongen heeft. :)

Lin

Hey Caroline,

Ik zag dat je mooie fotos heb gemaakt.
wat zijn je jongen mooi geworden. Ze zijn met die goede zorgen helemaal groot geworden. En Boy is maar een schatje hoor!

Het groene licht is gegeven, dat wordt straks janken bij vertrek! Of heb je al wat afstand kunnen nemen?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Hoi Caroline,

Mooie foto's. En er is groen licht gegeven lees ik. Wat zal het stil worden in huis.

Groetjes Anja

Caroline



Hoi hoi!!.

Citaat van: Rianne op  9 maart 2007, 15:04:44
Deze koppels hebben net 1 ronde gedaan. :) En dat is ook wel zo, het kan behoorlijk druk worden als ze straks bijv 3 koppels met 6 jongen heeft. :)


Dit is wel de derde ronde van Pablo & Coco, de eerste ronde waren 4 onbevruchte eitjes maar wel 4 weken op gebroed, de tweede ronde waren 6 eitjes, 5 jongen en ze hebben Boyke nog 2 weken bij hun 5 eigen jongen gevoerd. Daarom wilde ik dus geen jongen meer maar zij bepaalde zelf anders.

Voor hun vind ik 2 jongen meer dan genoeg deze ronde. De andere eitjes ruil ik meteen om voor neppers, uiteraard bewaar ik ze wel. Mochten 1 van de 2 andere koppels onbevruchte eitjes leggen kan ik altijd nog omwisselen, zij mogen immers zeker maar 1 ronde voor mijn eigen bevalling.

En zelf .... ik moet inderdaad ook niet denken aan 3 nesten met ieder 6 jongen straks met mijn dikke buik maar de aantal jongen heb ik natuurlijk zelf in de hand, als ik denk dit is genoeg ga ik ruilen voor neppers.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne


Caroline



Ik heb het berichtje boven nog een beetje aangevuld.  ;)

En .... ik was nog vergeten te melden dat ik ze allemaal gewisseld heb, in grote kooi 1 zitten nu 4 vrijgezelle dames, Rocky, Noa, Oilily en Perle, daarbij zitten Eros & Chica, die voor deze winter ook klaar zijn met de kweek, en tijdelijk tot de jongen uit de kweekkooi in de gang, naar hun nieuwe baasjes zijn, zitten Unique & Fleur ook nog in die kooi.

In grote kooi 2 zitten nu dus Pablo & Coco, met een nieuw blok, vanmiddag nog omgebouwd zoals ik het wil door mijn vader. Ik heb hun tijdelijk een nepei gegeven totdat ze serieus het blok geaccepteerd hebben. Ze zijn er al wel ingeweest.

In de kweekkooi in de huiskamer zitten nu Amor & Diégah en in de kweekkooi in de gang zitten nu nog Boy, Dexter, Lizzy, Geeltje en Yunah. Dit wordt dus de kweekkooi van Unique & Fleur.

Snappen jullie het allemaal nog??  ;D ;D ;D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*