## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Angel_Rob

Aaaaaaaah wat leuk  :D
Gefeliciteerd met de 3e donsje  :D
En ik geef je groot gelijk om bij te voeren, zou ik ook hebben gedaan  ;)

Ik kan niet wachten tot vrijdag  ;D

:-*
Liefs Angèl en Damian


Saar


Rianne

Gefeliciteerd! :D Gelukkig gaat het bij Pablo en Coco wel goed. :)

Ga je de afgestorven eitjes nog weghalen bij Eros en Chica? Misschien dat ze dan wat minder gefocust is op het broeden en wat meer gaat voeren. Maar ja, als Boyke niet bedelt... :-\
In ieder geval veel succes ermee! Ik zal voor je duimen!

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: Rianne op 23 januari 2007, 11:47:53
Gefeliciteerd! :D Gelukkig gaat het bij Pablo en Coco wel goed. :)

Ga je de afgestorven eitjes nog weghalen bij Eros en Chica? Misschien dat ze dan wat minder gefocust is op het broeden en wat meer gaat voeren. Maar ja, als Boyke niet bedelt... :-\
In ieder geval veel succes ermee! Ik zal voor je duimen!

Dat vroeg ik me ook al af.  ::)  ;)

Ik zou het ook proberen hoor met bijvoeding.
Het is ook vaak goed gegaan bij andere en zijn het grote stevige valkjes geworden.  ;)

En natuurlijk gefeliciteerd met jullie derde donsje !!  ;D

groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hoi hoi,

Dat is inderdaad heel dubbel, de eitjes geven nog warmte, als de ouders zijn eten, aan Boyke.

En .... nu broeden/warmen ze in ieder geval nog, ik ben  bang als ik de eitjes weghaal, ze Boyke ook ijskoud laten liggen en niet meer terug keren.

Een moeilijke keuze dus.  :-\

En ik schreef vanmorgen al, Boyke bedelt alweer een beetje en heeft net eten gehad van de ouders.  ;)

Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen.  ::)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Gefeliciteerd met je derde donsje. Dit brengt weer een kleine glimlach op mijn gezicht....

En je doet het prima hoor! We hadden natuurlijk ook niet anders verwacht  ;)

Groetjes,
Monky


*Yvon

Hoi hoi

En je doet ook goed je best !! 
Daar ligt het zeker niet aan.;D :-*

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Petra*

Ach Caroline,

Wat lijkt het me het toch moeilijk !
Ondanks natuurlijk het geluk van je derde donsje!
Ik zou Boyke nu toch ook gaan helpen, gevoelsmatig.
Veel succes en geluk en alles wat je nodig hebt!!

Groetjes Petra x


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mandy

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met jonkie 3! ;D
Maar wat een zorgen om Boyke, vervelend... :-\
In alle genoemde tips zit nuttige info, ik kan er niet veel aan toe voegen. Ik zou het ook even aankijken. En ondertussen een balans zien te vinden in rust geven en bijvoeren.
Succes! :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Erg fijn dat je nu een derde donsje erbij hebt. Als je je erg zorge maakt om het warm houden dan kan je beter nepeitjes neerleggen of een bevrucht ei voor nog ee donsje. Dan heb je geen problemen met rotte eieren. Weet je hoe de eitjes zijn doodgegaan? Kwam het door het stoppen van broeden?

ik sluit mij bij mandy aan. Let wel op dat je niet zoveel voert. 10-13% is voldoende. Te veel kan tot overbelasting van de spieren leiden. Maar ik neem aan dat je het stuk bij hadopfok wel gelezen hebt. :D Succes! en geef mijn achterkleikind en paps maar een knuffeltje  :-*


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline



Dank je allemaal voor de support, het medeleven, de tips en de felicitaties.

Het is vandaag goed gegaan met Boyke. In overleg en op mijn eigen gevoel, ik zie immers hoe en wat de ouders doen (ben de hele dag thuis) heb ik besloten om voorlopig Boyke bij te gaan voeren en wel 4 x per dag, 9-14-18.30-23 uur. Hij krijgt dan geen volledige maaltijd van mij maar een aanvulling omdat ik wil dat hij wel blijft bedelen bij de ouders want nu hij weer wat sterker is voeren zijn ouders hem ook weer, zij het niet volledig, hij krijgt zo toch belangrijke dingen binnen en de kans op kropverzuring schijnt veel kleiner te zijn. Ze hebben hem niet verder verwond dus ze hebben hem gisteren waarschijnlijk alleen willen aansporen te gaan bedelen.

Boy weegt nu 15 gram en het is vandaag dag 9 dus hij is echt veel te licht, zijn oogjes zijn nog gesloten en ook zijn er nog geen veertjes of kuifje in aantocht, het is nog echt een baby van  een dag of 5-6. Hij krijgt van mij 2 delen NutriBird A21, 5 delen water en bij 2 maaltijden 1 deel druivensuiker. Hij mag in principe dus 1 ½ ml. hebben, ik geef hem maar 0,8 ml.   

Zodra ik het spuitje tegen zijn mondje houd gaat het open en slurpt hij het spuitje naar binnen, na eventjes op mijn borst onder mijn trui te zijn opgewarmd gaat hij terug naar zijn ouders. Dus verder hebben ze de hele dag volledige rust.

Even op jou tip terug te komen Lin, ik durf dus echt geen bevrucht eitje van het andere koppel hierbij te leggen, dan heb ik straks 2 donsjes die verwaarloosd worden en een groeiachterstand hebben.  :-\
En ik heb inderdaad het hele stuk over handopfok gelezen, 2 x zelfs.  ;)
En de andere 4 eitjes zijn inderdaad in een laat stadium afgestorven omdat Eros niet ging broeden als Chica ging eten en ze daarna ook nog beide zittend OM Boyke en de eitjes heen, i.p.v. EROP, om Boyke te voeren, dit hebben de eitjes niet aan gekund en stuk voor stuk stierven de embryootjes, helaas.



De twee kleintjes van Pablo & Coco groeien zo op het oog gezien goed en worden beiden door zowel pa als ma gevoerd.
Sanne heeft ze vanavond een naam gegeven, de eerste heet Pino omdat Oilily eerst zo heette  ;) en het tweede donsje heet Pluisje omdat het nog zo'n klein pluisje  ;D is.

Ik hou jullie op de hoogte, groetjes!![/size][/i][/b][/color]



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

ik kan niet citeren, dus ik reageer zo even. Het kan ook aan het jong liggen. Een tweede erbij kan het stimuleren om meer om voer te vragen en bied meer warmte. Maar omdat het jong misschien wel wat heeft zou ik inderdaad geen gezond jong erbij liggen eerder een ei. Maar nog eventjes en dan komt chica er vast wel op zitten. Desnoods warm je het kleintje tussendoor even op als het te koud wordt. Misschien wil ze er niet op omdat ze aanvoelt dat de eitjes niet goed zijn. Je weet niet wat een valk denkt.

Dat is het nadeel van 1 jong. Dan kan je niet echt vergelijken met anderen uit het nest hoe gezond die zijn. Met Boyke komt het wel goed. Hij moet even op gang komen.

Leuk dat je kleintjes nu een naam hebben.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline



Hoi Lin, Chica broed wel op de eitjes en Boyke hoor, alleen als ze gaat eten dan neemt Eros het niet over.

Eigenlijk broedt ze teveel, ze vergeet soms om Boy eten te geven lijkt wel.

En ik ben er eigenlijk van overtuigd dat Boyke kerngezond is hoor, hij is namelijk geboren als een sterk en dapper donsje wat een groeiachterstand kreeg doordat de ouders hem maar halve kropjes voerden, in het begin bedelde hij de hele dag en zat keurig recht met zijn koppetje omhoog, totdat hij zo zwak werd dat hij niet meer kon bedelen. Nu na 1 dagje bijvoeding, bedelt hij weer keurig bij de ouders, helaas voeden die nog steeds maar half.

Tuurlijk houden we rekening ook de kids zijn hierop voorbereid dat er van alles kan gebeuren maar als het zo goed blijft gaan met Boy, komt hij er wel.

:)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Gefeliciteerd met je 3e witmasker!
Moeilijk hoor met Boyke: ik geloof dat ik toch de eitjes weg zou halen. Dat heb ik hier toen ook gedaan met Anani, maar ja die voerde ze wel gewoon goed :-\
Of je haalt ze 1 voor 1 weg.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!