## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi Caroline,
Hoe is het nu met Zilvie?

groetjes,
Irene

ps.. als je het eitje draait, zie je dan ook helemaal niets? Ik zou ze toch maar even laten liggen... bij mij dacht ik dat er 2 eitjes onbevrucht waren, maar dat was ook niet zo  ::)
een weekje later zag ik toch ineens van alles bewegen.


groetjes,
Irene

Caroline



Zilvie, het grasje.


Zilvie is eigenlijk nog hetzelfde, weinig verandering. Hij is niet slechter geworden maar zeer zeker ook niet beter.

Hij zit zo'n beetje de hele dag bol op 2 pootjes, poets zich nog wel, klimt, eet ook maar fluit helemaal niet, slaapt veel en eet veel grit en maagkiezel, wat ik nu dus ook verwijderd heb uit de kooi uit angst voor overeten, net als Binky heeft gedaan aan de broccoli toen hij zich niet lekker voelde. Zijn poepjes zijn goed, zijn ademhaling normaal, geen snot, niks, ik kan werkelijk helemaal niks aan hem ontdekken.

Gisterenavond toch eventjes contact opgenomen met mijn eigen DA, maar het moeilijke is dus dat er niks aan te merken is verder, op die manier kan een DA ook eigenlijk geen diagnose stellen. Een beetje hetzelfde dat je met je kind naar de huisarts gaat en zegt, hij is wat hangerig maar verder heeft hij helemaal nergens last van, dan weet deze ook niet waar hij moet gaan zoeken.
In overleg ben ik gisteren met Baytrill begonnen, dit omdat dit een AB is voor een breed spectrum, ik dit nog op voorraad heb en ik mocht dit zelfs van Dr. Feld elk jaar 2 x prefentief geven, wat ik niet van plan ben hoor.  ;)

Verder lekker warm houden, dus de verwarming staat nu 's nachts ook op 21 ° C en zo weinig mogelijk stress, dus gewoon in de kooi laten bij Sneeuwwitje, zijn meisje, en zolang het niet verergerd, even wachten met een consult aan een DA, dit omdat hij niet tam is en de reis dus veel te veel stress veroorzaakt wat eigenlijk onnodig is, gezien het feit hij geen typerend ziektebeeld laat zien.

Hopelijk slaat de Baytrill snel aan en voelt Zilvertje zich snel wat beter, het is een erg triest gezicht om hem zo te zien zitten en ..... ik vind het eerlijk gezegd doodeng een zieke vogel in huis, zo dicht bij mijn valkjes.


Zo zit hij grotendeels van de dag.  :-\




Pablo & Coco.


Ze zijn zo ontzettend trouw, Pablo & Coco, degene die dienst heeft komt pas uit het blok nadat hij of zij is afgelost maar zodra dan beide de buikjes weer gevuld hebben zitten ze samen in het blok, het grootste deel van de dag. Alleen 's nachts niet, vanaf een uur of 11 's avonds broed Coco alleen tot ze de volgende ochtend wordt afgelost, meestal nadat Pablo heeft gegeten, dus ligt eenbeetje aan mij, hoe vroeger is ze eten geef, hoe eerder Pablo heeft gegeten en hoe eerder hij Coco aflost.

De tijd gaat wel snel, het eerst eitje zou dinsdag alweer uitgeteld zijn.

Wat moet ik eigenlijk doen als ze het nest hebben verlaten, het blok een tijdje verwijderen of gewoon laten hangen en alleen de eitjes verwijderen??




Eros & Chica.


Toen ik vanmiddag de jongens bij mijn ouders ging brengen, had mijn vader het broedblok klaar staan compleet gemaakt met de veranderingen die ik makkelijk vind. De jongens zijn 2 uurtjes bij oma en opa geweest want Sanne had vandaag haar eerste introductie zwemles, ze deed het zo goed en vond het zo leuk, was echt geweldig om te zien.  :D

Maar het blok  ::) ...... ik heb er maar meteen zaagsel ingedaan en opgehangen met, net als bij Pablo & Coco, voorlopig de klep open voor lichtinval. (er zit een acrylplaatje, als raampje in)

Ze zijn nog steeds lekker stil en roepen zelden tot nooit naar de andere valkjes wat mij reuze mee valt, zeker van Chica die stapelgek op haar zussen Fleur en Noa is, die beide binnen in de huiskamer zitten terwijl Eros & Chica in de gang staan.

Ik heb nog een paar foto's maar ze zijn niet zo super van kwaliteit, het is heel moeilijk licht in de gang.


Even wennen in de kooi, hoe gaat dat beter dan met trosgierst.  ;)


Zo hangt het blok nu aan de buitenkant, ik heb gewoon tijdelijk een deurtje verwijderd en kan dit als ik het blok schoon moet maken er zo nog eventjes in zetten.


Ook het vochtgehalte hier is goed.


De valkjes vinden het maar spannend.


Eros gaat toch maar eventjes kijken ......


.... en natuurlijk volgt Chica haar ventje gelijk.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes van



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Wat sneu voor Zilvie... Misschien heerst het wel. Lumpi zat ook bol en stil en zo. Ik hoop dat hij snel opknapt. Het is wel een prachtige vogel. Is het nu een engelse grasparkiet? Ik vind hem in elk geval schitterend.

Citaat van: Caroline op 16 december 2006, 21:47:52






Het is net alsof ze aan het bediscussieren zijn of ze er wel of niet in zullen gaan  ;D

Wel leuke foto's  :) Ik hoop dat Eros en Chica ook zo trouw op hun eventueel toekomstige eitjes  :P :D

Ik kan je helaas geen antwoord op je vraag geven over het blok  :-\ Maar iemand anders straks vast wel  ;D

Sterkte met Zilvie

Groetjes,
Monky

carco

Ach arme Zilvie :-\

Spannend of Eros en Chica het blok snel zullen gaan verkennen.

En wat Pablo en Coco betreft: grote kans dat zij voor je kiezen, meestal als ze doorhebben dat er niets uit de eitjes gaat komen gaan ze al snel weer treden en komt daarna weer een nieuwe ronde. Ik zal gewoon het blok laten hangen als ik jou was. 2 rondes achter elkaar kunnen ze best aan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Hopelijk is Zilvie alleen een beetje van slag en gaat hij binnenkort weer gewoon z'n dagelijkse gangetje.

Wat de valkjes betreft:
Als Pablo en Coco klaar zijn met broeden,zou ik de eitjes eruit halen en het broedblok laten hangen .
Dan hangt het toch helemaal klaar als ze toch nog een ronde willen gaan doen.
Als je het blok weghaalt en ze willen er weer voor gaan,moeten ze weer helemaal van vooraf aan gaan beginnen met inspecteren van het blok enzo.

En wat zijn Eros en Chica een mooi koppel.  ;) ;D


groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1


Ik vind dit ook een hele leuke foto, je "ziet" ze bijna denken ???  ;D

Nu ook maar afwachten (net als IK  ::) ;D) wat er gaat gebeuren  ;)
:D Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3


Angel_Rob

Hallo mensen,

Hier een berichtje namens Caroline....
Caroline d'r pc heeft op dit moment problemen.  :'(
Ze kan geen berichten typen, maar wel lezen.

Ze komt vast snel terug  :D

Liefs Angèl
Liefs Angèl en Damian


Anja

Hoi Caroline,

Hoop dat Zilvie snel opknapt.

Dat gaat snel bij jou zeg. Nu al in het blok gaan kjiken.
wordt weer spannend.
Wacht in spanning af.

Hoop dat je pc het snel weer doet..

Groetjes Anja

carco

Da's zeker snel! Ik moest bij de bovenste foto even goed kijken : het is net of er een valkje half onder water zit ;D
Ik hoop dat je problemen gauw opgelost zijn met je pc.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Hoi Caroline,

balen zeg, dat je pc de geest geeft.

En wat ziet Zilvie er zielig uit, die zit inderdaad niet lekker in zijn vel.

Het wordt nu wel spannend bij jou zeg, 2 koppels met broedhok. Leuk joh.

Succes met alles, Nel :)

caro

Hoi Caroline,

Eventjes bij zitten lezen. Wat jammer nou dat het niet gelukt is met het eerste nestje. Ik vind het erg jammer voor je, wel moed houden hoor eens zal het lukken. Bij mij ging het in het begin ook niet goed en daarna ging  het wel goed. Met het resultaat een paar schitterende jongen ;).
Ik hoop dat het met de 2e ronde wel goede mag gaan en natuurlijk met Eros :-* en Chica. Heerlijke foto's trouwens. Luna lijkt echt wel op Eros.
Ik ga voor je duimen dat het allemaal goed gaat komen. Voor je het weet heb je een "babyboom" ;D.

Ik hoop dat het met Zilvie allemaal goed komt. Hij ziet er inderdaad niet goed uit.

Wat jammer de je pc het begeven heeft. Nu ben ik eindelijk weer terug en dan lukt het bij jou niet :-\.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/