## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline



Hoi Wilma,

Inderdaad, eitje nummertje 4 is uitgerekend op eerste kerstdag, zou wel leuk zijn.

En ik hoop ook dat er in ieder geval maar één donsje komt, dan doen ze niet voor niks zo ontzettend hun best.

Ze zijn zo trouw, er is er altijd één in het blok, de ene gaat eerst de ander aflossen en dan pas komt er ééntje uit het blok.

Zou sneu zijn als het allemaal voor niks is geweest. Maar ook wel een goeie oefening en ook voor mij fijn te weten dat zij het broeden in ieder geval zo goed doen.



Hoi Yvon,

eitje 5 zou eventueel vandaag moeten komen maar ik ken mijn Cocootje erg goed, ik herkende meteen het eerste eitje in haar buikje en zag zo om de dag een eitje groeien in haar, gisteren had ik niet het idee dat er nog iets aan het groeien is. Maar ik kan me vergissen. Ik heb haar nog niet gezien vandaag, toen ik net beneden was, om mijn koffie te halen en de valkjes eten te geven, was ze nog niet ut het blok.



Hoi Anges, Nellie, Saar, Monique, Ineke, Caroline (carco), Maris, Caro(line), Petra, Anja, Angèl, Valerie en Marlies, bedankt voor jullie reacties, ook ik hoop het hoor, dat ze bevrucht zijn, zou wel super zijn maar toch hou je altijd rekening dat ze onbevrucht kunnen zijn.

Ik schouw pas woensdag/donderdag weer, dan is het jongste eitje 1 week en zal er zeker in alle eitjes wat te zien moeten zijn.

Groetjes.[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

Hey Caroline,

wat een spannende tijd weer voor je. Je kan niet wachten zeker? Ik hoop dat ze allemaal bevrucht zijn en goed ter wereld komen. Hoe reageren de andere valkjes op het broeden?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Caroline,

Ik kon in de meeste gevallen al met 3 dagen adertjes zien lopen.
Dat was heel duidelijk te zien en met de dag wordt het duidelijker.
Als je bij de eerste 2 nog niks ziet denk ik niet dat dat wat gaat worden.
Maar je weet nooit.
En het zegt niks over de volgende 2 ;)
Ik had bij Ricky ook maar 1 van de 4 bevrucht en volgens mij was dat nummer 3.
Het kan dus nog alle kanten op.

Ik hoop voor je dat er bevruchte eitjes tussen zitten.

:-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Petra*

Hoi Caroline,

Ik kan je niet helpen met je vragen over de eitjes.
maar wil wel zeggen, dat ik ook hoop voor je valkjes EN voor jou, dat er tenminste eentje bevrucht is, en dat alles goed gaat.
Lijkt me super spannend, ben heel benieuwd voor jullie!!

Groeten Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Caroline,

Hoe is ie?
Hoe gaat het met je eitjes? Heb je al een teken van leven kunnen vinden? Ik hoop het echt zo voor je.


Groetjes,
Monky

Lin

Nou zou je wel adertjes of een donkere kleur moeten zien. Anders zijn ze niet bevrucht. En zie je dat ook?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Hoi Caroline,

Hoe staat het met de eitjes?

Groetjes Anja

Caroline



Pablo & Coco.


Hoi hoi, dank je wel voor de leuke reacties allemaal!!

Nou, ik heb vanmiddag weer de kans gekregen om de eitjes te schouwen en ik ben denk ik tot de trieste conclusie gekomen dat ze niet bevrucht zijn. Ik zie namelijk geen adertjes lopen, in geen van de eitjes.

Hier nog een keertje de legdatums:

Ei 1 = 1 dec. 1800-2000 uur
Ei 2 = 3 dec. 1300-1500 uur
Ei 3 = 5 dec. 0800-1000 uur
Ei 4 = 7 dec. 0800-1000 uur

Ze zijn continue gaan broeden vanaf eitje 2, dus vanaf 3 dec. wat betekend dat ik nu ook in eitje 4 al wel iets had moeten zien, volgens mij.

Stevig balen dus, zeker omdat de valkjes het zo goed doen. Toch wel een dubbel gevoel om ze nu zo trouw op de eitjes te zien zitten.

Uiteraard laat ik de eitjes liggen en verwijder ze pas als de ouders ze hebben verlaten. Als ze willen mogen ze nog een ronde proberen.




Eros & Chica.


Toen ik vanmiddag de kooien verschoond heb heb ik gelijk een ander koppeltje apart gezet, Eros & Chica. Zij wipwappen al enkele maanden maar moesten wachten tot Eros een jaar werd, volgende maand is dat zover. Aangezien ze beter eventjes samen kunnen wennen voordat ze een broedblok krijgen en het ook daarna nog wel eventjes duurt eer er eitjes liggen heb ik vanmiddag besloten voor hun de Ferplastkooi met dakje in orde te maken. Chica is namelijk al 16 maanden en zeer broeds, ze plukt ook steeds Eros zijn koppetje helemaal kaal.

Een uur nadat ze in de "nieuwe" kooi zaten ging Chica al kippetje zitten voor Eros, die het allemaal te spannend vond om gelijk al te gaan wipwappen.

Hier nog een paar foto's:


Helaas niet zo'n superfoto's, lampje en flitser op de achtergrond.


Ongeveer ter hoogte van het groene Pedi-perch stokje zit een deurtje, hieraan zal ik aan de buitenkant over een tijdje een broedblok hangen.


Nog wat onwennig in de nieuwe kooi.


Lastig fotograveren, zoveel wit.


Eros, om eventjes een duidelijker beeld te krijgen.


Een witmasker lutino split voor {X1:gepareld} kanssplit bont MAN, albino dus.


Chica, ....


..... een bonte cinnamon witmasker POP.


Samen.




En nog eventjes voor degene die het interesseert de eventuele jongen die ik kan verwachten van Eros & Chica:

Chica: bont witmasker cinnamon POP
Eros: witmasker lutino split voor {X1:  gepareld} = albino MAN

Zonen:
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

Dochters:
50% witmasker lutino gepareld split voor bont
50% witmasker lutino split voor bont

Maar met de laatste bevindingen bij de ouders van Eros is hij kans split bont, dan zijn dit de jongen:

Chica: bont witmasker cinnamon POP
Eros: witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld} MAN

Zonen:
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker split voor {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

Dochters:
25% witmasker lutino gepareld split voor bont
25% witmasker lutino split voor bont
25% bont witmasker lutino gepareld
25% bont witmasker lutino

In beide gevallen zullen alle dochters albino's zijn.




Unique & Fleur.


Omdat nu zowel Pablo & Coco als Eros & Chica tijdelijk voor kweek uit de tweede grote kooi zijn zitten Unique & Fleur nu helemaal alleen in die grote kooi, je moet ze bijna zoeken.

Misschien nog niet zo verkeerd, op de manier groeien ze mogelijk iets meer naar elkaar toe want een echt koppel is het absoluut niet.

Dit is ook de reden dat ik ze samen laat zitten en geen valkjes uit de andere grote kooi, waarin er nu 5 zitten, overplaats. In de eerste grote kooi zitten namelijk koppel Amor & Diégah, de laatste is een grote liefde van Unique en mijn 3 vrijgezelle dames,  dus 4 popjes waar Unique niet voor mag vallen.

Zo, dit was voorlopig weer eventjes mijn nieuws, ik heb eigenlijk nog een heleboel te vertellen maar ...... ik wil zometeen CSI kijken.

Tot gauw, groetjes!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Wat balen, van de eitjes! En ze hebben al zo vaak gepaard! Het zal een tweede ronde vast beter gaan! ;)

Spannend, Eros en Chica apart. Dat ene maandje zal voor Eros niet uitmaken, Ayko en Tiaro waren ook 10 maanden toen ze eitjes (en later kleintjes) hadden en dat ging ook prima! :D
Hopelijk lukt het bij hun in 1 keer en zullen we erachter komen of er een bont factor aanwezig is. :)

Het is nu al 10 over half... ik ga niet meer CSI kijken, heb nu het begin al gemist. ::)

Agnes

Citaat van: Rianne op 11 december 2006, 20:42:18


Het is nu al 10 over half... ik ga niet meer CSI kijken, heb nu het begin al gemist. ::)


Daar mis je niks aan :P
Het was een oude aflevering ??? ???
Net nu het een paar spannende afleveringen waren ::)

Groetjesvan Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

carco

Zeker jammer van de eitjes, maar nu je het weet kun je jezelf er wel op voorbereiden dat er nog geen jonkies komen.
En misschien wel zo handig nu je Eros en Chica ook apart gezet hebt , zo kan je straks  als het nodig is nog wat met eitjes schuiven.
Heb je nog wat ruimte in de kamer met al die kooien?

En wat is de rest wat je met ons wilt delen? Ik wordt nu wel nieuwgierig hoor :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

He wat jammer dat de eitjes niet bevrucht zijn.  :(
Je had je er zo op verheugd.
Wij ook hoor.  ;)
Hopelijk gaat het de volgende keer beter en dan heb je misschien wel gelijk 2 nesten.  ;) :D
Een beetje ervaring hebben ze nu wel,en dat scheelt misschien voor de volgende keer.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Petra*

Hoi Caroline,

Ooh jammer, maar je weet in ieder geval dat ze hun rol serieus nemen. Volgende keer gaat het zeker goed komen!

Groeten Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Valerie

Hee Caroline,

Ben je zeker dat ze niet bevrucht zijn? Heb jij al eens een eitje in je handen gehad, waarbij je het wel kon zien?
Ik zag het van de zomer bij Valko en Daffy ook niet. Ik dacht ook dat ze onbevrucht waren, tot de donsjes kwamen, 1 voor 1.
Ik hoop voor je dat ze alsnog bevrucht zijn!



Caroline



Hoi Lin,

zoals je waarschijnlijk al gelezen zult hebben, heb ik weinig vertrouwen in de eitjes, ze zien er prachtig uit hoor maar ik zie er helemaal niks in.  :-\



Hoi Maris,

ik heb inderdaad allerlei sites al bekeken en zie dan ook dat je na een dag of 3-4 toch wel iets moet zien, ik schouw met een echt schouwlampje maar zie niet veel, alleen de luchtkamer.



Hoi Petra,

bedankt voor het mee leven.  :D

En ze hebben het inderdaad heel erg goed gedaan, tot nu toe.  :D



Hoi Monique,

jij ook bedankt, helaas zie ik nog steeds niks.



Hoi Anja,

zoals je misschien wel hebt gelezen, denk ik dat de eitjes onbevrucht zijn.



Hoi Rianne,

Inderdaad, hopelijk gaat het de tweede ronde wel goed, het is wel sneu als je zo trouw ziet broeden en je weet er komt niks uit.

En zeker spannend, Eros en Chica, als daar bonte witmaskertjes uitkomen weten we dat Eros en ook zijn broertjes en zusjes, bont met zich mee draagt.



Inderdaad Agnes, een ouwe aflevering van CSI, dat vind ik zo vervelend dat je niet van te voren weet of er een ouwe of nieuwe aflevering komt, ik kijk er elke zondag en maandag naar uit,  is eigenlijk het enige wat ik echt volg op tv.  ;)



Hoi Caroline (carco),

zeker balen, geen jonkies. Klopt wel wat je zegt, dat je nu voorbereid bent dat er geen jonkies komen en ook Sanne heb ik kunnen voorbereiden maar nu duurt het ook wel weer lang voor ze de eitjes verlaten.  :-[ En weer op  nieuw beginnen want nu is de spanning ervan af.  ::)

Hoezo ongeduldig.  ;) :P

En ook ik bedacht me inderdaad, tegen de tijd dat Eros & Chica nu eitjes leggen is Eros inmiddels ook een jaar en stel dat de tweede ronde van Pablo & Coco weer misloopt en de eerste ronde van Eros & Chica wel goed loopt, kan ik misschien de bevruchte eitjes verdelen, zodat beide koppeltjes in ieder geval iets te verzorgen hebben.  ;) :D

En ruimte, och die kom ik heel veel te kort.  ;D De kamervolière waarin Eros & Chica nu zitten heb ik in de gang geplaatst en dat gaat tot nu toe goed.  :)

En het nieuws wat ik nog wilde delen is niet zo heel erg bijzonder hoor, en merendeel off-topic, dus mag ik nu/hier niet plaatsen.  ;)



Hoi Yvon,

ik kijk inderdaad al bijna anderhalf jaar uit naar mijn eerste donsjes maar ..... hield er ook rekening dat het eerste nest niet goed zou gaan hoor. Ik heb tijdens het kweken met kanaries ook regelmatig "lege" eitjes gehad. Alleen deed ik toen natuurbroed, dus niet schouwen maar gewoon afwachten.

En 2007 beginnen met 2 nestjes zou wel heel erg leuk zijn.  :D

In mei mag Unique het gaan proberen, als hij inmiddels vriendjes is geworden met Fleur anders moet hij wachten tot zijn eventuele nieuwe vriendinnetje 1 jaar is geworden. En in juni zijn Amor & Diégah beide 1 jaar oud, dus gaan die 2 apart.  ;)



Hoi Valerie,

ik heb nog nooit een bevrucht eitje tijdens schouwen live gezien maar wel bevruchte kanarie eitjes in het nest zien liggen, die kijken iets donkerder dan onbevruchte eitjes en ik heb veel foto's en filmpjes gezien van bevruchte eitjes tijdens schouwen.

Ik zou heel erg verbaast zijn als er hier uit dit nest donsjes komen maar ..... ik gooi nog geen eitjes weg hoor, ik wacht tot de uitkomdatum ruim voorbij is.  ;)



Het is goed gegaan met Eros & Chica in hun nieuwe verblijfje in de gang, ik heb nu in de gang nonspot de verwarming aan en het 7 watt lampje wat in de kooi zit brand ook 24 uur. Gelukkig roepen ze niet naar de huiskamer want daar was ik wel een beetje bang voor.

Ze hebben vanmorgen voor de eerste keer hennepzaad gekregen en van de week ga ik eventjes naar Keldonk om een broedblok te halen en vraag mijn vader even om het om te  bouwen net als de andere, met acrylplaatje en haakjes om op te hangen en een groter invlieggat. Dan heb ik het alvast klaar staan en mocht ik de tijd rijp achten, krijgen ze hem aan de kooi.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.  :D

Groetjes van

[/size][/i][/b][/color]



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.