## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Wilma1

Leuk die verkennings foto's ...is het goedgekeurd ??? of zijn er nog wensen  ;D
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ik had van mijn blok het deksel losgemaakt, en die op een kier erop teruggelegd. 's nachts had ik een lamp aanstaan, zo voor een eerste nestje is het voor het koppel natuurlijk ook nog wennen. :)

Anja

Hoi Caroline,

Dat is slim bekeken van dat plaatje op het broedblok.

Ik blijf je volgen want hier doe ik ervaring op voor mijzelf.
Stel dat ik ook eens een nestje van de valkjes wil dan weet ik wat ik allemaal moet doen.

Slimme oplossing om zo de valkjes te douchen. De ene keer hebben ze toch meer zin dan de andere keer.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Hehe,kan je eindelijk binnenkort een nestje gaan verwachten.  ;D
Spannend hoor.
Zo te zien ben je zo helemaal voorbereid,
dus laat ze maar komen.
Is ook heel leuk en leerzaam voor Sanne.  ;D
Heel veel succes !!!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Had ook al gereageerd in je andere dagboekje ;)
Maar wilde nog even hier zeggen dat het prachtige foto's zijn. :D
Zo lief om te zien hoe ze de boel verkennen.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Antwoorden!!

Even reageren hier hoor, is weer een weekje geleden.  :-[

Hoi Maris,

Lorre is inderdaad een superlekker ding!!
Als ik bij mijn ouders naar binnen kom roept ie: "Hé, pssst!! Kom es even hier!!! Lekker kroelen."  :D
En hij eet inderdaad op het moment heel erg goed, div. soorten fruit/groente en bijna hoofdzakelijk pellets i.p.v. alleen maar zonnebloempitjes, chocolade e.d.

Oilily ken ik inderdaad niet van "vroeger" maar uiteraard wel van kinderkleertjes, sjaals, tassen en Sanne heeft er dus een parfum van.

Oh, en de nepeitjes ...... ik heb ook grasparkieteneitjes, originele valkeneitjes schijnen er niet te zijn en een maat groter zijn errrrug groot.  ;)

Hoi Petra,

ik had zo snel niet 3 schaaltjes (als badje in elke kooi) vandaar dat ik dacht aan de diepe borden, die heb ik er toch 12.  :D

Hoi Anja,

dank je wel voor het beterschapsplaatje, de kids zijn weer helemaal de ouwe, wat het is geweest ...... ik weet het niet.  ::)

Hoi Marga,

ja eindelijk na een paar dagen gingen ze op de stro-ringen die ik had gemaakt maar ..... inmiddels weer even verder durven ze nog steeds niet allemaal erop hoor.
Watjes!!!!  ;D ;D

Hoi Manja,

lief hè Coco.
Als ze 's avonds gaat slapen slaapt ze gewoon boven op de Pedi-perchstok maar overdag doet ze haar slaapje nog steeds onder het speeltje.

En inderdaad, Coco van mijn ouders is helemaal verliefd op Lorre, de grijze roodstaart en Lorre op Coco. Lorre roept Coco ook, dan fluisterd ie: "Hai Coco, kom es lekker kroelen."
Maar pas was Coco los en mijn moeder was de kooi aan het schoon maken van Lorre, Lorre zat op zijn deurtje die zo was vastgebonden als een soort loopbruggetje maar toen vond Coco hem toch wel heel erg groot van dichtbij.

Iinderdaad Rianne,

eindelijk zaten de valkjes op mijn kunstwerk.  :D

Ik heb nog een paar klimtouwen geknoopt (macramé) en daar zijn ze ook stapelgek op en spelen ze dagelijks mee.  ;)

Hoi Tineke,

Ik moet zeggen, ik heb inmiddels aardig wat speeltjes in de kooien hangen, ik denk dat ik de 15 per kooi wel haal maar het leukste spelen ze toch met de hout met touwspeeltjes.  :D

Tuurlijk hebben die geen eeuwig leven maar ik denk dan altijd maar zo, je doet er maanden mee, als je dan uit rekent wat het per dag kost en wat ik vroeger aan pakjes sigaretten kwijt was ..... och dan is dit niks.  ;)

Hoi Agnes,

leuk speeltje hè, gehaald bij de Pets Place.  ;)

Hoi Monique,

Dank je, laten we hopen hè, dat ze gaan kweken.

Op dit moment wordt er nog niet gewipwapt.

Dat doen alleen Diégah (7 maanden) en Amor (4 maanden), en die houden van regelmaat, elke 48 uur, in dezelfde houding op dezelfde plaats op hetzelfde tijdstip.  :o

Hoi Inger,

bedankt voor het reageren in het andere topic.  :D

Hoi Caroline,

inderdaad wil Sanne er erg graag eentje houden en dit heb ik haar van de zomer ook beloofd. En vergeten was ze het niet.  ::)

Alleen ...... ik wilde zelf graag een jonkie van Diégah en Amor houden.  ;) (als ze die ooit krijgen natuurlijk.  ;) )

Wat voor maat broedblok heb jij besteld, het schijnt dat die van mij erg klein is.  :-\

De mijne is H x B x H = 25 x 30 x 25 cm. Invlieggat nu 7 1/2 cm.

Hoi Irene,

leuke foto's hè  ;) en graag gedaan hoor, het adres.

Hoi Wilma,

inderdaad eindelijk gaan ze op de ringen zitten en ook zonder trosgierst, die heb ik er namelijk af gehaald, werd gek van de rotzooi. De ringen hangen net niet boven de salontafel maar de trosgierstzaadjes vielen dus wel op de salontafel, in onze glazen met drinken, in de stolp met kaarsjes, in het schaaltje met nootjes, ......  :P

Hoi Maris,

hier gaat Pablo dus niet als eerst op onderzoek uit hoor, maar Pablo is ook een sul van de bovenste plank.  ;D Die versiert niet, fluit nooit, is niet macho, niks ..... het is dat hij zijn parels heeft verloren anders ging ik er voor 100 % vanuit dat het een pop was.  ;)

Maar gelukkig ..... is mijn Cocootje wel stoer.  :D

Hoi Manja,

Pablo en Coco kunnen hele mooie jongen krijgen, het zijn namelijk toverballen, kijk maar:

Coco x Pablo

Moeder:bont cinnamon split voor witmasker
Vader:witmasker cinnamon gepareld split voor bont

man afkomst:
25% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}
25% cinnamon split voor bont witmasker {X1:  gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X1:  gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% bont witmasker cinnamon gepareld
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker

Geweldig hè, 8 verschillende mutaties!!!!

En dan te bedenken dat ik eigenlijk in gedachten had Coco vrijgezel te laten. Maar zij en Pablo hebben zelf voor elkaar gekozen dus liet ik ze maar en nu .... hebben ze als eerste een broedblok. Leuk toch!!!  :D

Hoi Mandy,

leuk hè, wordt je straks misschien wel oma.  ;)

En inderdaad ook wel spannend, er kan een hoop fout gaan maar .... daar hou ik ook rekening mee hoor.  ;)

Ik heb natuurlijk al 25 jaar vogeltjes, en al gekweekt met grasjes, diamantduifjes en kanaries dus weet wat er allemaal fout kan gaan. :D

Hoi Ineke,

lekker makkelijk hoor, om zo de valkjes te douchen.  :D

En ..... een leuke bijkomstigheid, om ze in de douchekooi te krijgen moet ik ze dus met de volle hand pakken, anders gaan ze vliegen en dat is niet de bedoeling.  ;) Dus educatief.  ;D Vooral voor Oilily, die het vastpakken helemaal niet gewend was. De eerste paar dagen schreeuwde ze dan ook wel als ik haar zo vastpakte maar gisteren was ze voor het eerst stil en pikte ze niet naar me.  ;) Rocky (ook een opvangvalkje) was het ook niet gewend en vind het niet zo leuk maar moet wel.  ;) En Pablo gaat het ook steeds weer een beetje beter doen na zijn verwonding.

Hoi Rianne,

ik heb er ook aan zitten denken hoor, het deksel los te laten maar .... ik heb hier toch kleine kindertjes in huis en in de huiskamer een achterdeur waardoor we naar buiten moeten om de beestjes in de achtertuin te verzorgen vandaar dat ik voor iets meer veiligheid heb gekozen, dus het acrylplaatje.  ;)
Zo hebben ze toch licht maar ze kunnen er niet uit.

Hoi Yvon,

inderdaad, eindelijk na 2 jaar valkjes "sparen" misschien mijn eerste nestje.  :D

En ik merk nu al hoeveel Sanne eigenlijk al heeft geleerd met de valkjes.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de leuke en enthousiaste reacties over mijn kweekpoging.

Ik ga nu de valkjes douchen en de buitenvogels verzorgen maar ..... vanavond kom ik terug met ..... foto's!!!  :D[/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Foto's!!!!

Zit ik vanmiddag met de kids op de bank een Sinterklaasfilm te kijken, hoor ik wipwapgeluidjes.  :D

Helaas ...............

...... het waren Eros & Chica.  :-\

Sta ik vervolgens in de keuken te koken, hoor ik weer wipwapgeluidjes.  :D

Juist, je raadt het al, helaas ..............

...... dit keer waren het Amor & Diégah.  :-\

Ben ik net de afwas aan het doen, en WEER wipwapgeluidjes, dus nu denk ik, meer wippers heb ik niet dus dit MOETEN Pablo & Coco zijn.  :D

Nou dit geloof je dus echt niet, ........................

..... was het Unique, die wipwapgeluidjes imiteert.

En nu willen jullie weten hoe mijn liefdeskoppel er dan bij zit nu ze een broedblok hebben gekregen ........

.......... nou zo ..... als 2 zoutzakken.

Ja ja, ik weet het, ik moet geduld hebben.  ::) :-[

En dan nog de beloofde foto's!!!!!

Niet van alle valkjes maar een deel had ik vorige week al geplaatst.

Fleur is nu dus samen met Unique weer in de kooi terug bij Eros en haar zusje, Chica.

Vooral met de laatste is ze dolgelukkig.

En Chica met haar.

Ik ben dan ook wel eens bang dat Fleur vrijgezel blijft.  :-\ Ze kroelt heel veel met haar zusjes, ook wel met Unique maar Unique mag niet bij haar opstappen.
Ze heeft natuurlijk ook een hoop meegemaakt, haar eerste vriendje, Binky, is overleden en haar tweede vriendje, Pablo, is er vandoor gegaan met Coco.

Maar, zolang ze dan maar wel gelukkig is en dat is ze wel.

Zus Noa zit in de andere kooi en kan dus alleen mee kroelen als ze los zijn ..... daarom probeert zij het af en toe bij Amor.

Als hij het niet doet, gooit ze eventjes alle frustratie eruit.

Maar de aanhouder windt.

Oeps, betrapt!!

Diégah pakt terwijl ik foto's maak, het touwtje van mijn camera.

Oilily lekker aan het spelen.

Zodra Unique mij ziet, komt hij aan gesneld, dus moeilijk foto's maken, daarom steek ik mijn vinger door de tralies om hem te kroelen, gaat hij erop zitten de sukkel.  :P

En gebruikt hem gewoon als stokje.

Hier valt het kwartje wel.

Lekker kroelen.

Unique spelen met een veertje.

Zo jongens, dit waren ze dan allemaal weer, veel kijkplezier.

Tot gauw!! [/size][/i][/b][/color]

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ach wat lief :-*
En die verhalen er bij met je wipwap-avonturen

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Film.

Ik had nog een film maar die was net nog niet klaar met uploaden, nu wel!!  ;)

Toen ik van de week aan het opruimen was op mijn laptop, vond nog een leuke film gemaakt door Roos, het is een compilatie van filmpjes en foto's van Fleur, Pablo (nog met pareltjes), Chica en Noa. Ook zie je Binky, de kids, de honden, de konijnen en de andere vogeltjes nog voorbij komen, kortom een leuk filmpje van een minuut of 6 met leuke achtergrondmuziek.  :D
Sommige zullen hem al eens gezien hebben, maar vinden het misschien leuk om hem nog eens te zien, en veel mensen hebben hem nog niet gezien.  ;)

Klik op onderstaande foto om de film te zien.

Met dank aan Roos.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Wat een supermooie film! Echt van genoten hoor!
En je foto's zijn ook weer super.
Wat grappig, de imitatie van Unique, echt lachen!!
Hoop dat je zoutzakken gauw het voorbeeld volgen  ;D.

Groeten Petra  :D   

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mandy

Heel leuk filmpje! :D
Veel bekende filmpjes en foto's. ;)
Noa blijft mijn special hoor. :-*
Mooi gedaan Roos. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Monky

Hi Caroline,

Ik moet enorm lachen om je verhaal hahaha. Met de foto's erbij ;D Er was toch ooit een topic geopend fotoverhaaltjes...
Daar zou dit prachtig bij kunnen hahaha. Heerlijk.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14998.0.html

Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan je filmpje niet bekijken. Dat doe ik als ik weer thuis ben of als ik pauze heb  ;)

Ik ga weer aan de slag.

Tot later :D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Caroline,

Je foto's zijn echt leuk! Ik moest echt lachen bij de eerste foto's, waarin je beschreef wie met wie aan het wipwappen was. En dan Unique die het nadoet! Echt heel komisch!
En je liefdeskoppeltje kijkt het zo te zien nog even aan. ;) Komt vast goed! :D

Lief zijn ook al die kroelfoto's.  :-*

En wat lief dat Coco overdag nog steeds onder dat speeltje slaapt.
Misschien vindt ze het een lekker gevoel, zo tegen haar kopje aan.

Grappig wat je schrijft over Coco van je ouders. Dat hij bij nader inzien Lorre toch wel erg groot vond. ;D En dat Lorre tegen Coco praat, zo lief!

Groetjes,
Manja

PS Je filmpje kijk ik zometeen even.

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ineke

Lieve foto's alweer! Net als Monky moet ik ook lachen. Noa doet bij Amor net als Tony bij Teun.

Dit vind ik n erg lief gezicht :-*

Anja

Hoi Caroline,

ik weet met volle teugen genoten van je prachtige valkjes.
Vooral de kroelfoto's zo schattig en lief.

Wat een gewipwap bij jou zeg. Ze kunnen er geen genoeg van krijgen en dan denkt er eentje ik zal het vrouwtje eens even voor het lapje houden en die begint de geluiden te imiteren. Om je krom te lachen toch.

Het filmpje vond ik ook heel mooi en ga ik morgen nog eens op mijn gemakje kijken.

Groetjes Anja