## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Caroline,

Heel veel succes gewenst met het kweken en dat er mooie en gezonde jongen geboren mogen worden.

Groetjes Anja

Ineke

Caroline

Bedankt voor de leuke reacties.

Ik heb al mijn spulletjes dus vrijdag bij een megagroot bedrijf hier in de buurt gehaald, zij kweken zelf ook (hoofdzakelijk met grote parkietachtige en papegaaien), maken kweekkooien, volières ( ook op aanvraag) en broedblokken wel 15 verschillende soorten en maten en verder verkopen ze alles wat je nodig hebt om vogels te houden en ermee te kweken.

Dit blok was (volgens hun) dus speciaal voor valkjes.

Persoonlijk vond ik het invlieggat (nog geen 6 cm doorsnee) erg klein maar bedacht me dat mochten ze het echt te klein vinden, ik wel eventjes aan mijn vader vraag of hij het ietsje groter wil maken. Hij heeft er vrijdagavond ook haakjes aan gemaakt, en een knopje om de deksel te openen.
(mijn mannetje heeft de bekende 2 linkse handen)  ;)

Coco heeft haar kopje er al in gehad om te kijken, ze vinden het wel interessant maar na hier en daar te hebben gelezen over invlieggaten van 7 cm heb ik toch besloten om het hier ook vanmiddag door mijn vader eventjes te laten vergroten tot 7 cm.  :)

Coco bekijkt gisteren voor het eerst het blok.

Ook eventjes binnen.

En dit alles onder het toeziend oog van Pablo.  ;)

Verder heb ik gisteren alle 4 de kooien (inclusief grasjes) een flinke schoonmaakbeurt gegeven. Dan hoef ik ze van de week niet meer lastig te vallen. In het broedblok heb ik een dikke laag (3 cm) zaagsel gelegd, wat vochtig gemaakt met de plantenspuit en de deksel staat op een klein kiertje. De hygrometer blijft hangen tussen de 60 en de 70, dus ook prima, toch??

Ik heb mijn best gedaan, de rest zal van Pablo & Coco afhangen.

Nog wat leuke kleine verhaaltjes.

Sanne wil/mag straks een jonkie uitzoeken voor haar zelf, ze is er dan ook heel erg mee bezig, wetende dat er ook nog wel wat fout kan gaan en dat het misschien wel helemaal niet wil lukken. Zij weet echter precies wat ze wil, een Pablo met het witte hoofdje van Unique, en zo vertelde ze zelf, net zo'n pareltjes als Pablo eerst had toen hij hier kwam wonen, dus wel een meisje want anders gaan de pareltjes weer weg.  :o De wijsneus.  :D

Ook Thomas vind het interessant maar snapt het toch nog niet helemaal.  ;D ;D Toen ik er het zaagsel in deed vroeg hij: "Wat doe jij??" Waarop ik vertelde een lekker bedje te maken voor de valkjes, waarop hij vroeg: "Zodat ze papa en mama kunnen zijn??"  :o Ik had dus niet verwacht dat hij met zijn 3 jaar dit al zou begrijpen maar met zijn volgende vraag zag je dat het kwartje toch niet helemaal is gevallen.
Hij vroeg namelijk kijkend in het broedblok: "Hebben ze al eitjes VERSTOPT??"
Eerst begreep ik dit niet maar later bleek dat hij de nepeitjes die ik had gehaald associeerde met Pasen.  ;D ;D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hihi grappig zeg.
Dus dat wordt  wel wat houden dan natuurlijk hè van de eigen kweek.
Had ik moeten weten dat ze bij jou zo'n giga zaak hebben: dan had ik daar een broedkooi kunnen halen en zat ik nu niet nòg steeds te wachten op het goede blok >:(
Kan je me geen adres im-men? Ik denk eraan om aan verschilende te vragen of ze een broedblok in de juiste maat kunnen maken.
Het invlieggat moet inderdaad wel 7 cm zijn anders kunnen ze er niet helemaal inkomen ;)
Maar zo te zien, zijn ze er wel nieuwsgierig naar.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

ik wil dat adres ook wel  ;D

Gave foto's Caroline!

Groetjes,
Irene

Caroline

Voor de liefhebbers, hier het adres van het bedrijf waar ik vrijdag ben geweest.  :D

Hier de url voor hun website:

http://www.firmaheesakkers.nl/

Hier ook nog hun adres, staat volgens mij niet op hun website.  ::)

KLIK HIER

Ik heb het eventjes zo gedaan want de link is mega groot.  ;)

Groetjes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

carco

Nogmaals thx!
Ga gelijk kijken.
Het adres staat trouwens wel op de site, heb ik opgeslagen bij favo's ;)

Wilma1

Leuk te zien, dat ze eindelijk op jouw knutselwerk gaan zitten....ook al is het alleen maar voor het trosgierst  ;D...en idd wat een enorme troep geeft dat he?!! Ze genieten ervan, maar je ziet het overal heen dwarrelen....pfffffff  ::) gelukkig hoeven ze het niet elke dag?!!  ;D
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mariska

Hoi Caroline,

Ik heb ook zo'n blok en dat gat is ook groter gemaakt door Mike ;)
Eigenlijk doen we dat bijna standaard omdat ze meestal iets te klein zijn.
Ik heb 4 verschillende, waarvan 1 zelf gemaakt en die heeft toch mijn voorkeur ;D
Lekker dik materiaal en stevig.
Daar zijn ook de geelwangpopjes in geboren en grootgebracht.
Maar het blok dat je nu hebt is een prima blok hoor ;)

Meestal gaan trouwens eerst de mannetjes op onderzoek uit.
Bij mij in ieder geval wel.
Maar Coco vind het interessant en dat is een goed teken :D

Leuke, lieve verhaaltjes van je kids :-*

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Hey Caroline,

Wat grappig dat Coco gelijk zo nieuwsgierig is. Ik ben heel benieuwd welke nestjes er van wie gaan komen. En wat leuk dat Sanne een kleintje voor zichzelf mag uitzoeken! Ze kan er nu helemaal naartoe leven.
Dat verhaal van Thomas vond ik ook erg leuk. Moet je nagaan, denk je eerst, hij begrijpt het helemaal, legt hij dus later eigenlijk een verband met Pasen. ;)
Heel lief.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Pablo & Coco.

Gisteren wist ik even niet wat ik er van moet denken.

Heb ik een broedblok opgehangen, gaan eerst Pablo in een hoekje zitten nestelen.

Daarna komt Coco er ook bij kijken, en later wisselen ze elkaar af in hetzelfde hoekje.  :-\

Ze gingen wel steeds kijken in het broedblok maar durfde er niet in.  ::) Ik had het klepje al op een kiertje staan zodat er wat lichtinval was maar verder durfde ik het niet op te zetten.

Vandaar, gisteren mijn vader maar weer aan het werk gezet.

Hij heeft nu een acrylplaatje in het broedblok gemaakt, zo kan ik in het begin het klepje open laten staan voor meer licht en straks kunnen de kids ook veiliger in het broedblok kijken, zonder dat ze in hun neusje worden gebeten. Begrijp me niet verkeerd, dit laatste zal zeker niet de hele dag gebeuren, ik weet het, de valkjes hebben rust nodig en zullen die ook zeker krijgen.  ;)

Vanmorgen ging Coco als eerste kijken in het blok.

Vrij snel ging ze er in om te kijken.

Even later zat ze al in broedhouding.  :D

Dan komt Pablo ook een kijkje nemen.  ;)

Jeps, ook hij durft er nu in.  :D :D

Helaas wazig, maar zo zaten ze even later samen.

En meteen al het instinct, zodra ze me zien vallen ze me aan.  :o

Geen verkeerde keuze geweest dus, mijn raampje.  ;) Ik heb nu het klepje verder dicht gedaan, zodat ze weer meer privacy hebben, als ik merk dat ze het prettiger vinden zal ik het helemaal sluiten.

Normaal douchen de valkjes dagelijks in 2 ploegen op het aanrecht, in een ouwe kooi met alleen stokjes en plastic aan de achterkant op een dienblad.

Kijk zo:

Zoals jullie zien is dat echt genieten, niet dus!!  :P

Ze vinden het niet echt geweldig maar ik vind het wel belangrijk, zowel voor hun veren als voor het stof in huis.  ;)

Pablo & Coco heb ik vandaag maar niet uit hun kooi gehaald, die hebben een douche gekregen in hun kooi, ze vonden het heerlijk en het is goed voor het vochtgehalte in hun kooi wat overigens keurig tussen de 60 - 80 blijft hangen zonder dat ik er erg veel aan hoef te doen.

Valt me nog niet tegen, de verwarming staat hier de hele dag op 21 ° C omdat Jasper anders ijskoud is.

Ik ga weer verder met            

Wordt vervolgd!! [/size][/i][/b][/color]

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Hoi Caroline,

Lang niet geweest hier en het is een beetje teveel om al die blz te lezen maar ik vind het leuk om te lezen dat Pablo en Coco mogen gaan broeden! :D
Zal wel spannend zijn, de eerste keer voor jou en voor hun natuurlijk. En je weet het wel maar hou in je achterhoofd dat er ook tegenslag kan zijn. Maar hopelijk gaat alles goed natuurlijk, geniet er maar van. :)
Goed opgelost inderdaad met dat glasplaatje erop. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ineke

Leuk om je dagelijkse valk-douche-ritueel te mogen zien.
Handig ook, om snel elf valkjes ineens te poetsen ;D
Ik vind t wel spannend om mee te kijken hoe alles verder gaat...

carco

Dat is zeker slim bekeken met dat glasplaatje er op. Het werkt dus direkt: leuk hoor voor jullie.
Ik had in de vorige kooi ten einde raad maar op de grond een ander blok neergezet waar ze steeds op de grond zaten, en daar gingen ze toen wel in.