## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

marga

hoi caroline
heerlijke foto s van je valkjes en de filmpjes waren ook leuk
ze reageerde er weer op hier
leuke foto s van je kids in madurodam zo te zien hebben ze het prima naar hun zin gehad
groetjes marga

Caroline

Foto's.

Zoals beloofd heb ik nog een hele serie foto's die ik nog moet plaatsen.  :D

Dat zal ik maar eventjes komen doen.

Maar eerst nog eventjes een klein verslagje over mijn lieverds.

Afgelopen vrijdag hebben ze de laatste dag Baytrill gehad, vanaf zaterdag hebben ze nu vitamines door het drinkwater. Morgen ga ik langzaam weer beginnen met groente en fruit.  :P

Ik ben niet geheel ontevreden over de ontlasting maar omdat ik bang ben dat het obsessief gaat worden, het controleren op kranten heb ik het weekend ook de kranten weg gehaald en weer beukensnippers op de bodems gedaan. Over 3 weken, als ik klaar ben met de vitaminekuur, zal ik nog een aantal dagen kranten plaatsen, zijn de poepjes naar mijn tevredenheid dan ga ik Unique & Fleur omwisselen met Pablo & Coco, de laatste krijgen dan ook een broedblok. Alhoewel er op dit moment weinig romantiek tussen die twee afspeeld, misschien werkt het broedblok wel stimulerend.

Coco is vandaag een jaar geworden.

Ik moest van de week wel lachen, Unique is hier de aller aller grootste versierder, alle popjes, alle mannetjes en is er eventjes niks voor handen, dan versiert hij zijn speeltjes wel.   :o
Op dit moment is Fleur, het popje waarmee hij samen in de kooi zit broeds, dus regelmatig kippetjes geluiden vanuit die kooi, ik zal van de week eens een foto maken hoe Unique erbij zit. Hij bekijkt haar niet eens.  8)

Kun je je het voorstellen na het bekijken van zijn filmpje vorige week waar hij haar intens kust??

Eros & Chica

Chica.

Chica doet altijd koppeltje duikelen in de touwringen.  :D

Tijdens het foto's maken, uit de kooi ontsnapt.  >:( ;)

Maar nog wel in voor een lekkere kroel.

Hier lijkt het net of ik haar keeltje dicht knijp maar ze vind het heerlijk als ik haar onder het kinnetje wrijf met mijn duim.

Mijn witte ventje, speciaal voor Lin.

Weer mooi in de veren, helaas nog wat kale oortjes en 1 grootste staartveer met armoede knikjes erin.  :-\

Stapt nog steeds keurig op en ik kan hem ook met de volle hand pakken maar rilt ervan als ik hem kroel.

Hier zie je goed dat hij na de eerste rui een bruinige  gloed heeft gekregen, terwijl hij geen cinnamon is.

Lekker zich poetsen op zijn lievelingsplekje.

Nog 1 x poseren dan .....

wat wordt je daar moe van.  :D

Pablo & Coco

Pablo, zijn koppetje weer mooi genezen.  :D

Touwklimmen.

Spelend met mijn ketting, alweer ietje meer vertrouwen.

Coco

Altijd in voor een kroel, net als Unique moet ik die een paar keer per dag eventjes komen kroelen.

Als ik het deurtje open doe, komt ze me zo begroeten.

Om vervolgens helemaal uit haar dak te gaan.

Rocky

Rocky, spelend met een klein veertje.

Alweer flink door de rui heen op enkele slagpennen die nog terug moeten komen en het vliegen momenteel erg moeilijk maken.

Rocky had duidelijk niet zo heel veel zin om te poseren.  ;)

Maar ze blijft prachtig!!  :-*

Samen klimmen met Diégah.

Pino

Er is inmiddels het één en ander veranderd na mijn berichtje van hierboven. Dit was vanmorgen vroeg (half 7) en ik heb net (11 uur) mijn moeder aan de telefoon gehad en die heeft ook 2 valkjes Coco & Pino.

Coco, geparelde cinnamon witmasker, is een erg dominant mannetje, Pino, lutino, is een , een beetje angstig en onderdanig.
Pino is geboren begin van dit jaar bij Bonnie, tot nu toe waren alle geparelde lutino's uit dit koppel popjes en alle niet geparelde lutino's, mannetjes. Pino gedraagt zich niet mannelijk en niet vrouwelijk, fluit niet, geen machogedrag en zit (nog) niet kippetje.

Waarom vertel ik dit??  ;)

Pino is bij mijn ouders gekomen als gezelschap voor Coco, alleen ..... wordt dit gezelschap niet zo gewaardeerd.

Coco drijft Pino de hele dag op de kooi door en plukt en pikt zijn hele koppetje kaal.  :'(
Ze zitten dus ook in aparte kooien. Pino wordt echter helemaal gek van eenzaamheid, hij/zij wil kostte van het kost bij Coco, hij roept/krijst de hele dag en sloopt zijn hele kooi.  :-\

Mijn moeder is net als ik, wat er in komt (aan beestjes) gaat niet meer weg, bij Coco terug zetten is geen optie, heeft ze al tig keer opnieuw geprobeerd, dus nu gaan we kijken of Pino hier in een grote groep misschien gelukkiger kan worden.

Pino is niet supertam maar kan wel los en stapt ook gewoon op als hij los zit om in zijn kooi gezet te worden. Omdat we (nog) niet weten wat Pino precies is durf ik hem niet bij de vrijgezelle dames, Rocky & Noa, beide roodogig net als Pino zelf, te zetten. Daarom heb ik vanmorgen meteen maar Pablo & Coco apart gezet in de broedkooi, zonder broedblok. Pino kan dan bij de koppeltjes Unique & Fleur en Eros & Chica. Als blijkt dat Pino een popje is gaat ze naar de eerste kooi bij de vrijgezelle dames.

Ik heb alleen een ouwe foto van toen ze nog bij Bonnie woonde maar zal gauw nieuwe foto's maken.

Pino

Wordt vervolgd!!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

imv

Hoi Caroline,
Wat een boel leuke foto's zeg!

Kun je bij Pino aan de onderkant van de vleugels niet zien of het een man of een pop is?

groetjes,
Irene

bobbie

Citaat van: imv op 30 oktober 2006, 14:30:37
Hoi Caroline,
Wat een boel leuke foto's zeg!

Kun je bij Pino aan de onderkant van de vleugels niet zien of het een man of een pop is?

groetjes,
Irene

Ja, dat zat ik ook al te denken, Pino is door de rui heen als het goed is.

Schitterende foto's, ik heb genoten.

Doei, Nel 8)

Mara

Hey Caroline

Wat een leuke foto's en een mooi verhaal erbij. Echt mooi.

Liefs

Mara

Agnes

Hoi Caroline,

Pino is wel een schatje hoor!
Ik zit hier een beetje met hetzelfde probleem als je moeder.
Mijn Pino is een heel dominant mannetje, en valt vooral Pucky en Paco aan als er eitjes zijn.
Met Polly samen vormt hij wel een koppeltje, maar ze wordt door hem ook helemaal geplukt.

Ik ben ook iemand, van eenmaal aangeschaft, niet meer wegdoen, maar ik merk dat ik van mening dreig te veranderen :-[

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Monky

Hi Caroline,

Weer even een berichtje van mij  :D
Wat een leuke foto's heb je weer geplaatst  :) Als ik je valkje zo zie, mis ik mijn eigen valkjes en andere lieverds heel erg.
Nog 1 weekje  ;)

Wat ontzettend jammer dat het niet goed lukt tussen Pino en Coco  :( Het is een ontzettende schatje om te zien zeg!
Ik hoop dat hij/zij nu een wat rustiger leven tegemoed gaat.

Ik ga weer even verder neuzen  ;D

Groetjes,
Monky

Wilma1

Wat een ontzettend leuke foto's....vooral die van Coco met zijn kop door  :o de tralies heen ;D

Tja en foto's maken is DE kans om snel te "ontsnappen"  ;D
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Pino.

Eventjes heel erg snel, morgen vertel ik uitgebreid.  ;) Ik ga namelijk vanavond naar Cis.  :D

Pino is hier, ik heb hem/haar niet in quarantaine gedaan maar meteen in de kooi bij Unique & Fleur en Eros & Chica. Ik weet immers waar hij/zij vandaan komt en dat zit wel goed  ;) en ook hier hebben ze allemaal net een AB kuur gehad dus zijn ze in principe ook zonder bacteriën.

Het gaat boven verwachting goed.  :D

Eventjes al snel reageren op de bovenstaande tips wat betreft het geslacht. Zoals gezegd fluit Pino niet, roept/gilt alleen terwijl de andere van mijn ouders fluit en praat, dus voorbeeld genoeg gehad. Ook vertoond Pino nog geen macho gedrag of kippetjesgedrag. Pino is dan ook nog erg jong, 25 april dit jaar geboren, dus pas 6 maanden geworden.
Hierdoor is het ook nog niet aan de veren te zien. Ik denk ondanks de berekeningen (splits ouders waren niet bekend) dat het een meisje is, dit zegt mijn gevoel.  ::)
Pino is nu in de rui en de staartveren zijn nog niet uitgevallen, er zitten wel al over de hele lengte nieuwe pennen van een cm of 3 dus zal ik snel duidelijkheid hebben.

Maar nu eerst foto's, ik moet weg!!!!

Pino, 3 minuten hier.

Mooi hè??

Al vriendjes met Eros, ze zijn al samen wezen eten.  ;)

De borstveren zijn al verwisseld, ik vind ze erg geel voor een man, wat jullie??  :-\

Ook Coco & Pablo zijn blij met de nieuwe kooi.  :D

En Coco met het schommeltje wat er in hang in plaats van een touwring, ze is er niet af te slaan vandaag.  ;)

Dit was het voorlopig, ben weg, doeiiiiiiii!!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Als ik dat zo hoor denk ik ook aan een pop.
En ze is inderdaad errug geel voor een man  ::)
Guusje van mij zag er ook zo uit, en nu is ze bijna kanariegeel  ;D

Veel plezier met je mooie Pino.

Groetjes,
Irene

*Petra*

Hoi Caroline,

Fijn dat Pino bij jullie mag komen wonen! Hij eeehh.. ze boft maar!!

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Yvon

Hoi hoi

Het is een mooi valkje hoor.
Hij/zij zal het vast wel snel wennen bij jou.  ;D
Maar kon je het bij een lutino ook niet aan de spots zien onder de vleugels?
En natuurlijk ook weer hele mooie foto's !!  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Pino lijkt erg op mijn Sunny en Lucky en dat zijn beiden popjes!! Pino is idd erg geel....maar wat "et" ook is, is bij jou in goede handen en zo te zien geadopteerd door Eros  ;D

Bij jou zit er ook GEEN goed "slot" op de kooien he?!!  ;D ;D ;D Maar IK zou precies hetzelfde hebben gedaan  ;) er is altijd wwel ergens een plekje!!

Veel geluk met Pino!!!
en een fijne avond!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

carco

Hoi

Mooie foto's weer. Fijn dat je met je ouders dit zo kan oplossen wat betreft Pino.
Ik vind dat geel we iets op bont lijken, want als ik me niet vergis dan zie ik het op de rug ook???
Hij/zij klinkt wel als een pop inderdaad, alhoewel die meestal wel iets vennijniger zijn.
Wel jammer zeg, ze hadden zich zo verheugd op een lutino erbij. Willen ze nog een ander valkje straks of laten ze het voorlopig maar zo?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!