## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

*Esther*

Heej Caroline,
Zo worden we met z'n allen van het een naar het ander geslingerd.
Dat baytrill lijkt wel een wonder middel. Dat kreeg ik voor de PPGziekte. Wat ik toen hoorde was dat het wel effekt kon hebben op de jongen, groeiachterstand namelijk. Dus ook weer een dubbel verhaal. (van Feld)
Ik denk ook dat mijn valkjes niet altijd bacterie vrij zijn. Dus zo'n grote kweek ontlasting heb ik ook al over na zitten denken. BV in februari voor het broedseizoen uit.
Het is te hopen dat valkjes zo sterk zijn dat ze net als wij bv een verkoudheid (verkeerde ontlasting) overwinnen en niet snel medicatie nodig hebben.

Ik geef al mijn nieuwe valkjes die hier binnen komen preventief een kuur :-\, ivm de ervaring die ik heb gehad met de ppgziekte. :( En ze zitten een flinke periode apart! Maar goed dit was even terzijde. Heeft niks met jouw goede zorgen te maken voor je birdies!!!

Succes maar weer met kuren.

gr Esther

marilyn

hoikes caroline

jeetje wat een verhaal weer , maar gelukkig komt het wel weer goed met je birdie's  ;) ik begrijp ok niet alles van je verhaal in die zin dat het nogal verschilt van het eerste verhaal maar dat is ook jou struikelblok zoals ik begrijp  ::) wat de AB betreft dat je eerst andere had en nu baytril dat kan ik wel begrijpen in die zijn dat een bacterie tijdelijk resistent kan worden voor één bepaalde AB en dan is het beter om eff een andere soort te gebruiken  ;) en of het wel of niet schadelijk is voor eitjes en jongen ..................... ik persoonlijk denk dat het idd beter is om eff langer te wachten om de blokken te hangen en zoals je zegt op je gevoel afgaan  ;) ik duim in elk geval dat ze er snel vanaf zijn en dat je weer met een gerust hart van je valkjes mag genieten  :D

groetjes marilyn

Ineke

Ik las, dat t moeilijk is de klebsiella-bacterie de kop in te duwen, omdat t vele varianten kent en hierdoor ongevoelig kan zijn voor ab. Sterker, na toedoening van ab kan de bacterie juist opduiken, omdat t lichaam tijdens en na de ab kuur zwakker is.
De bacteriën worden algemeen gevonden in aarde en water en nestelen vooral in de darmen en/of longen. Als oorzaak wordt vaak gedacht aan de bereiding van eten of t eten zelf. Het kan ook door dieren, bijv. vliegen, worden overgebracht.
Mensen met n klebsiella-bacterie krijgen veelal last van de urinewegen. Misschien geldt dit ook voor dieren en is de ontlasting daarom waterig?

bobbie

Allemachtig, wat een ellende.

De poepjes worden gekweekt en inderdaad komt er dan uit wat het beste helpt. Sommige bacteriën worden ondertussen resistent tegen bv Baytril als het valkje dit al eerder heeft gehad. Vandaar waarschijnlijk dat ze voor de uitslagen een andere AB gaven. Of hadden die valkjes nog nooit Baytril gehad?

En volg inderdaad je gevoel maar voor wat betreft de broedblokken ophangen, mijn hond bijvoorbeeld is zwaar allergisch voor Baytril. Ik weet alleen niet of dat bij vogels ook kan.

Het zit niet allemaal mee he, dat blijkt maar weer.
Straks krijg je nog te horen dat je TE schoon bent. :-\

Succes met alles, Nel

carco

Hè wat vervelend toch, en dan van die tegenstrijdige verhalen.
Op een gegeven moment weet je zelf niet meer wat je moet doen :-\
En preventief ab geven? Ik weet niet : dat had Bianca ook moeten doen voor het kweekseizoen dit jaar en dat was toch niet zo goed bevallen begreep ik.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ineke

Citaat van: bobbie op 14 oktober 2006, 19:41:03
Sommige bacteriën worden ondertussen resistent tegen bv Baytril als het valkje dit al eerder heeft gehad. Vandaar waarschijnlijk dat ze voor de uitslagen een andere AB gaven.

Ja, dat is wat ik ook bedoelde.
Ik vraag mij werkelijk af hoe Caroline, die stevig zwabbert en alles uitkookt, hieraan komt.

*Esther*

Doordat het lichaamseigen is, kan het bij schrik of verminderde weerstand naar buiten komen.
Ik vergelijkj het bij de mensen met een koortslip(herpesvirus). Dat komt ook naar buiten bij verminderde weerstand.
Dus vanuit die optiek bekeken maakt het niet uit of er veel of weinig schoongemaakt wordt. Jammer  :-\
gr Esther

bobbie

Citaat van: crosser op 15 oktober 2006, 10:37:02
Doordat het lichaamseigen is, kan het bij schrik of verminderde weerstand naar buiten komen.
Ik vergelijkj het bij de mensen met een koortslip(herpesvirus). Dat komt ook naar buiten bij verminderde weerstand.
Dus vanuit die optiek bekeken maakt het niet uit of er veel of weinig schoongemaakt wordt. Jammer  :-\
gr Esther


Goeie logica inderdaad,

Caroline






Ik zal eventjes komen reageren op de vele berichtjes, de meeste over het klebsiella- en het E-coli-bacterie.

Ik heb trouwens nog niet de medicijnen binnen gekregen die Dr. Feld op zou sturen, dus ben nog niet begonnen met de kuur.

Ook heb ik nog nagedacht hoe het nu KAN komen dat Amor en Coco beide de bacteriën hebben. Misschien door de schrik toen ik een aantal weken geleden de kooi open had laten staan, de weerstand eventjes iets minder is geweest waardoor de bacterie kon groeien, beide zijn ook in de rui waardoor het lichaam misschien op het moment niet sterk genoeg was om te genezen. Volgens het verhaal van Marieke zou deze theorie kunnen kloppen, alleen waarom niet de andere (Pablo en Chica) die met een klap tegen het raam en weet ik veel waar allemaal tegenaan zijn gevlogen en ook in de rui zijn??

Het blijft vreemd allemaal, ik hoop dat ik er snel vanaf kom. Verder zal ik zoveel mogelijk proberen uit te leggen in de antwoorden op jullie berichtjes.



Hoi Anja,

dank je wel voor je complimentje voor mijn foto's.  :D
En Pablo heeft weer bijna al zijn veertjes terug hoor.  ;)

En inmiddels weten ze waar het vandaan kan komen, het is een lichaamseigen bacterie.  :-\



Hoi Marilyn,

De jaap van Pablo is bijna niet meer te zien en helaas, hebben Amor en Coco allebei een darminfectie.  :-\

Juist door mijn oplettendheid kom ik steeds achter deze bacteriële darminfecties, in dit stadium wordt het vaak nog niet ontdekt en geneest het lichaam zich zelf meestal nog, op enkele valkjes na, die vervolgens doodziek worden en soms zelf overlijden.  :'(

Ik kan het dus ook negeren en de natuur zijn werk laten doen met het risico dat het zich verder uitbreid.  :-\

Maar dat kan ik niet.  ::)



Hoi Yvon,

inderdaad had ik Pablo en Coco apart gezet met een broedblok als de uitslag van de kweek goed was maar helaas, dit is niet zo.  :-\

Ik denk inderdaad dat ik aan de telefoon was want Dr. Feld kon niet zelf aan de foon komen omdat hij druk bezig was en inderdaad heeft de assistente een aantal keren de naam Amor genoemd.  ;)



Hoi Rianne,

ik ben ook helemaal blij met mijn nieuwe handtekening hoor.  :D

Ik had het nagevraagd maar mijn valkjes kunnen het klebsiella-bacterie niet krijgen via mij of de andere huisdieren.



Hoi Ineke,

Amor is inderdaad hier het lieve ventje en Unique de stoere.

Citaat van: Ineke op 13 oktober 2006, 09:41:03
Citaat van: Mandy op 12 oktober 2006, 12:55:39
En niet om je naar de mond te praten zoals bij een bepaalde discussie elders wordt genoemd, maar je doet toch echt je best.  ;)
Je hebt alle nodige voorzorgsmaatregelen genomen van quarantaine enz.
Je hebt de 1e keer op tijd ingegrepen en de goede behandeling gegeven, alles goed schoon gemaakt en ze goed uit elkaar gehouden.
Wat een hardnekkige rotbacterie is dat zeg, pfff... :-\
Sterkte ermee hoor.

Dat dacht ik ook al, jij inspecteert toch werkelijk alles tot in de puntjes.


Juist door mijn oplettendheid kom ik steeds in zo'n vroeg stadia, achter de infectie, zo vertelde Marieke, de DA-assistente.

En inderdaad veroorzaakt klebsiella niet alleen bij mensen maar ook bij valkjes, nier en leverproblemen. Wat ik heb begrepen de eerste keer uit het verhaal van Dr. Feld zelf was dat klebsiella het lichaam gaat vergiftigen, hier reageren de lever en de nieren dan op, de nieren gaan het gif proberen af te voeren, het valkje gaat meer drinken en dus ook meer "plassen" dit om de giftige stoffen af te voeren. Dit zag je dus ook bij Diégah en bij Amor, die hebben beide in heftige mate dit bacterie, je vind dan echt hele plassen water, soms zelfs 5-6 cm doorsnee, soms met een sliertje poep erin maar meestal alleen water. Dit geeft aan de infectie al heftig aanwezig is, bij Fleur zag je dat als ze poepte het ontlasting gedeelde een sliertje was en het urine-gedeelte waterig maar nog geen hele plassen, dit gebeurt pas later.  



Bedankt Maranwe.  :D



Hoi Jane,

helaas ben ik niet zo goed met photoshop, anders kreeg Unique een leren jasje aan hoor.  ;)

En inderdaad balen, maar voorlopig geen broedblok.  ;)



Hoi Manja,

fijn dat je genoten hebt van mijn foto's, heerlijk hè die kroelers??

En klebsiella-bacterie "vliegt" niet door de lucht, het is besmettelijk als een valkje aan besmette ontlasting eet, dus niet eens als het er op zit of in ademt maar echt ervan eet, EN het is een lichaamseigen bacterie net zoals het E-coli-bacterie, wat de kop op kan steken wanneer de weerstand van een valkje verminderd door wat dan ook, ik heb wel begrepen dat dit laatste heel erg snel gebeurt, stress, de rui, zelfs als ze lekker aan het spelen zijn geweest, veel hebben gevlogen en net die dag even ietsje minder hebben gegeten, kan de weerstand al iets minder zijn.  :-\

Ik heb inderdaad besloten om ze deze keer allemaal te gaan kuren, 10 dagen Baytrill in het drinkwater en vervolgens 3 weken een vitaminekuur. Het feit dat na Baytrill maar 3 weken vitamines gegeven hoeft te worden en bij Synulox 6 weken geeft al aan dat eigenlijk Synulox (wat ik al 2 x heb gehad) zwaarder is.  ::)

We zien wel.  :-\



Hoi Agnes,

het valt best wel mee hoor, ik had alle tien de valkjes best snel allemaal tegelijk op 1 kooi en dan is het een kwestie van snel een paar foto's te maken van verschillende kanten en daar later de leukste van uitkiezen.

Uiteraard heb ik ze eerst even lekker laten vliegen dus waren ze wel een beetje moe.  ;)



Hoi Maris,

helaas kreeg ik weer slecht nieuws, en hier dus voorlopig geen broedblok.  :-\



Hoi Marga,

helaas hier geen goed nieuws.

Leuk dat je weer bij bent gelezen, balen hè, af en toe zonder internet.  :-\



Hoi Saar,

ik hoop ook dat ik snel en voorgoed deze keer van beide bacteriën af ben.  :)



Hoi Mandy,

Inderdaad is het wel fijn te weten dat het niet aan me zelf ligt, en ook dat ik het niet had kunnen voorkomen.

Het is wel balen, zeker als je dan te horen krijgt dat het een lichaamseigen bacterie is die dus niet alleen door besmetting voor een darminfectie kan zorgen maar ook al gewoon als valkjes schrikken, in de rui zijn, er iets in de situatie veranderd (stress), bijv, een nieuw valkje of een nieuwe kooi. Dit alles kan de weerstand al voldoende verminderen om de bacterie een kans tot uitbreiding te geven.

Met de blokken zal ik dus inderdaad even wachten, niet eerder dan dat ze helemaal in topconditie zijn.



Hoi Esther (crosser),

ik had er zelf nog niet aan gedacht, maar nadat jij en Rianne het aankaartte over de andere huisdieren, heb ik het wel gevraagd aan Marieke of de valkjes het van mij, de andere huisdieren of eventueel iets anders in huis konden hebben gekregen en toen kreeg ik dus het verhaal te horen over dat het lichaamseigen was.

Ik vind het inderdaad een heel vreemd verhaal dat jij weer iets anders te horen krijgen bij Feld over Baytrill, zeker de groeiachterstand bij jongen, Marieke vertelde mij dat ik in principe als er al een blok hing ik deze gewoon kon laten hangen, de Baytrill kon absoluut geen kwaad. Toen ik vertelde dat ik liever niet kweekte met "zieke" valkjes adviseerde ze  me 2 weekjes te wachten.

Persoonlijk vind ik dit ook nog erg snel, zeker als je na gaat dat je een vitaminekuur moet geven van 3 weken na de 10 dagen Baytrill, dit geeft toch aan dat de conditie zeker tot 3 weken na de kuur niet optimaal is laat staan 4 dagen na de kuur of tijdens de kuur.  :-X

Ook vind ik preventief 2 x per jaar 1 week Baytrill kuren erg veel, zeker ook omdat dit inderdaad gaat zorgen ongevoeligheid voor AB, ben ik bang dat als ze eens iets ernstigs hebben, ze niet meer reageren op de AB. Ik denk dus dat ik in het vervolg gewoon +/- 2 maanden voor de kweek een totaalkweek laat maken, mocht er dan iets naar buiten komen kan ik altijd nog kuren, maar dan is het in ieder geval niet voor niks.  ;)

En dan kom ik eventjes ook op het berichtjes van Marilyn en Nel , ongevoelig (resistent) voor Synulox kunnen ze hier nog niet zijn hoor, alleen Diégah en Fleur hebben dit AB gehad, voor de rest heeft hier nog nooit 1 valkje medicijnen nodig gehad.  :)
 


Hoi Caroline (carco),

ik denk het inderdaad ook dat ik aan de foon was bij Feld, ik denk niet dat er erg veel mensen zijn die die morgen hebben gebeld en ook een Amor hebben.  ;)

En helaas weer met slecht nieuws, dat stroomt hier de laatste tijd binnen.  :-\ :'(

En ik weet inmiddels waar het vandaan komt, tenminste waarschijnlijk. Het is een lichaamseigen bacterie, alleen waarom hebben ze me dit nooit eerder verteld ...... ??

Ik had inderdaad ook gelezen dat er hier en daar preventief AB werd gegeven maar zelf ben ik daar niet zo'n voorstander ben, ik geef mijn kids in het najaar en de winter ook liever extra vitamines dan een preventieve AB-kuur om te voorkomen dat ze ziek worden.  ;)



Hoi Ankie,

inderdaad balen, maar even nog niet kweken hier voor mij en de valkjes maar och de winter is nog lang.  ;)

Maar leuk is anders, allemaal kuren met AB, helaas, het is niet anders.



Hoi Petra,

volgens de DA-assistente is het juist door mijn oplettendheid dat ik keer op keer in een vrij vroeg stadium de infectie ontdek.  :D

Vaak wordt hij pas in dit stadium herkent bij een preventieve ontlastingkweek.



Hoi Wilma,

inderdaad weet ik inmiddels dat het een lichaamseigen bacterie is net als het E-coli wat Yariki bij zich droeg en Dusty ook een weinig.

Ik ga ze nu alle 10, 10 dagen kuren, als de Baytrill binnen is die Marieke op zou sturen.  ;)



Hoi Monique,

het is inderdaad in dit stadium nog niet te zien aan de valkjes dat ze ziek zijn, vaak genezen ze zich zelf ook weer gewoon maar ik durf toch niet het risico te lopen dat het juist ernstiger wordt. Amor had al een flinke infectie en bij Diégah, 4 maanden geleden, was het al op de "nieren geslagen".  :-\

Leuk dat je me ook gaat volgen vanuit The States.  :D

Heel veel plezier.  :)



Hoi Lin,

inderdaad heeft Coco net als Yariki het E-coli-bacterie en Amor het klebsiella-bacterie. Het kan ook zo zijn dat Amor ook het E-coli-heeft gehad en daardoor het klebsiella heeft gekregen en dat hij inmiddels het E-coli al zelf heeft genezen en bij Coco hetzelfde maar dan andersom maar dat is weer gissen.  :-\



Hoi Eefje,

ook ik denk inderdaad nog steeds dat Pablo is gebeten door 1 van de hondjes, alleen snap ik niet dat hij er dan nog is.  :-\

Mijn Jack Russells hebben in de natuur niet zo'n hele goeie reputatie.  ::) Er worden regelmatig als we de weilanden in gaan om te wandelen hele nesten veldmuizen en mollen binnen enkele seconde uitgemoord, ook een gewonde vogel in de natuur heeft erg weinig kans.  :-[ Ik snap dan ook niet dat Pablo "alleen maar" een flinke jaap op zijn koppetje heeft en verder alleen maar veertjes mist.

De honden zijn sinds dat ongeval ook erg onrustig als de valkjes los zijn. Dit verklaard ook weer het één en ander.  :-\

Of ooit het vertrouwen bij Pablo nog terug keert als ik hem vast hou, ik weet het niet hoor, hij komt gewoon bij me zitten hij stapt op maar oh, wee als ik hem met de volle hand pak, wat ik al vanaf dat hij hier is met 6 weken makkelijk kan, dan raakt hij helemaal in paniek en als hij de kans krijgt om in mijn hand te bijten dan bijt hij echt door.  :o dit heeft hij nog nooit gedaan, dus vasthouden (klem zitten) heeft hem een trauma bezorgd, hoe het dan ook gebeurt is.  ???

Gelukkig klimt hij zelf in de kooi als ik zijn meisje, Coco, in de kooi gezet heb, dus hoef ik hem alleen maar te pakken om te douchen wat hier in een apart kooi op de aanrecht gebeurt.  ;)

Bedankt voor het compliment van de handtekeningfoto, ben er ook erg trots op.  :D



Hoi Riny,

mijn vraag aan Marieke was inderdaad, waarom heb ik nu voor de vierde keer dit bacterie en hoor en lees ik het verder bij bijna niemand, terwijl het volgens haar de meest voorkomende darminfectie is.  ???

Haar antwoord was, heel veel valkjes hebben het, het wordt alleen niet ontdekt, net wat jij zegt, je ziet het niet in de volière als er eentje wat waterige poep heeft, het wordt in dit vroege stadium meestal pas ontdekt door een preventieve ontlastingkweek. Meestal geneest het besmette valkje zichzelf, in sommige gevallen breid de ziekte zich uit en wordt het herkent als het valkje al doodziek is of zelfs pas als het al is overleden, bij een sectie. Klebsiella vergiftigd het valkje namelijk heel erg langzaam, wat ernstige problemen geeft aan nieren en lever.  :-\

Dus domme pech of oplettendheid, ik weet het niet. Ik kan de waterige poep ook negeren en kijken of het valkje zichzelf geneest, maar dit neemt ook risico's met zich mee.

Nu ik weet dat ze in feite ziek zijn, kan ik het persoonlijk ook niet negeren.



Hoi Nel,

ik hield het niet TE schoon maar wel goed schoon  ;) maar .... was wel erg oplettend, meestal wordt in dit stadium de infectie nog niet herkent.  ;)

Wat een geweldig kleindochter heb je er toch bij gekregen,  :-*


Zo ook eventjes hier plaatsen hoor.  ;)



Nog even als laatste een reactie op Ineke, Esther en Nel.

Je kunt het inderdaad wel een beetje met een koortslip vergelijken, een bacterie die je dus bij draagt en bij een verminderde weerstand, dit kan zijn stress op het werk of in het gezin, bij valkjes dus de rui, maar nog veel meer, komt het naar buiten.

Uiteraard heeft schoonmaken wel degelijk zin want ...... je kunt het ook krijgen door besmetting, alleen is die kans weer iets kleiner. Het valkje moet dan EN een verminderde weerstand hebben EN ook nog eens eten van besmette ontlasting of voer(bak) waar ontlasting in of op is gevallen.

Dit laatste is wel een minder groot risico, ik mocht Diégah en Fleur en nu ook deze twee weer gewoon bij de rest laten, de verhuizing veroorzaakt alleen maar stress, wat voor de zieke valkjes de genezing stremt en bij de gezonde valkjes de weerstand verminderd waardoor de bacterie die ze zelf bij zich dragen een groter gevaar worden dan, de besmette ontlasting van de zieke valkjes.  ;)

Dit is wat ik de afgelopen 4 maanden en veel telefoongesprekken verder, met Frank, Sophie, Marieke en Annie, wijzer ben geworden.  :D

Ik hoop dat het voor iedereen nu een beetje duidelijk is, het is hier en daar wel een beetje hetzelfde antwoord maar ik probeer toch elke keer weer iedereen persoonlijk te beantwoorden.  ;)

Zo zie je maar, dat het niet altijd voldoende is om de omgeving goed schoon te houden, en je valkjes een goed zaadmengsel te geven en elke dag groente en fruit, ook nog eens bijna elke dag een andere soort, verder krijgen ze hier sowieso elke week 2 x vitamines door het water, ze hebben natuurlijk, div, mineraalblokken, sepia, grit en kiezel, en .... niet echt belangrijk maar daarnaast krijgen ze ook om de 2 dagen afwisselend een snoepvoer, in de vorm van een stuk brood, trosgierst, Cocktailmix, een mengsel van gepelde zonnebloempitjes, meloenpitjes en pijnboompitjes of eivoer.

Als er nog iemand is die me tips kan geven die mogelijk kunnen voorkomen dat ik nogmaals wordt getroffen door een besmetting lees ik dit graag.

Vanavond foto's van de valkjes, de hondjes, Lorre en de kids. (de laatste uiteraard in mij andere topic.  ;) )

Fijne vakantie voor diegene die nu ook herfstvakantie hebben.  ;)[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Hoi Caroline,
Ik denk niet dat ik aan jou kan tippen, mbt de verzorging van je valkjes!! 8) :o
Ik weet echt geen tips :-\

Het enige wat ik nog zit te bedenken is, dat ik minder groenvoer geef. Dat dat misschien te veel op de darmen werkt???

gr Esther

Ineke

Wat ik uit je verhaal opmaak, is dat de bacterie bij heel velen aanwezig is, maar dat die nauwelijks opvalt. Zoals je ook al zegt, een waterig poepje in n voliere valt niet op.
Dat zou ook t antwoord zijn op de vraag waarom t juist bij jou is. Jou valt t op, omdat je zo secuur bent.
Je verklaring met schrik en weerstand vermindering klinkt heel logisch.

ManjaV

Hey Caroline,

Bij mij hebben ze ook wel eens een waterig poepje, dat is dan vooral als ze net gevlogen hebben en dan wijt ik het aan de opwinding. Want een half uur later is alles dan weer ok.
Maar het valt jou natuurlijk wel op omdat je dit eerder ziet dan in een voliere.

Wat betreft die e-coli: Lin moest Yariki medicijnen geven, Wilma aan Dusty weer niet. En ik hoefde Fuzzy ook niets te geven (die had ++) omdat hij verder vrolijk/levendig is en het lichaam zich dus als vanzelf herstelt.
Maar dan hadden ze het bij jou wsl wel +++ ofzo?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Caroline,

lk kom even rondsnuffelen. Je hebt weer een heel traject afgelopen met je laatste berichtje  ;D

Ik hoop dat die gekke bacterie snel je huis uit verdwijnt. Je hebt het al druk genoeg. Ik heb er alle vertrouwen in  :D

Doe het rustig aan hè? Loop jezelf niet voorbij.

Groetjes,
Monky


Caroline






Balen hier, ik heb nog steeds de Baytrill niet binnen, ze zouden het vrijdag opsturen.  :-\ Straks dus maar weer eens bellen.

Even een kleine update van de valkjes.

Fleur heeft van de week voor het eerst kippetje gezeten, mag ook wel, ze is al bijna 16 maanden, ze deed het trouwens voor Unique.  :D Ik zie ze ook regelmatig kroelen maar ook bekvechten.  ;)

Pablo zijn koppetje en nekje zitten weer helemaal in de nieuwe veertjes, nog niet helemaal strak maar ik heb goeie hoop dat het straks niet meer zichtbaar is. Hij is weer lekker op de versiertoer, weliswaar alleen het versierfluitje, muzikaal is Pablo nu eenmaal niet.  :-X Wipwappen heb ik hem en Coco niet meer zien doen, wat niet wil zeggen dat ze het niet gedaan hebben.  :D

Chica is ook weer helemaal de ouwe en volgens mij voorlopig ook uitgewipt met Eros.  :P

Rocky is erg rustig en terug getrokken maar zij is dan ook heel erg in rui, zelfs met vliegen heeft ze het zwaar zoveel veren is ze kwijt in haar vleugels. Hopelijk is zij weer snel wat fitter.
Wel grappig om te zien dat zij altijd de leider in de kooi is en nu helemaal onderaan staat.  ::) Ze voelt zich dus duidelijk ook niet zo zelf verzekerd.

Noa maakt het goed.  :D

Coco heeft dus een darminfectie veroorzaakt door het E-coli-bacterie maar verder merk ik eerlijk gezegd weinig aan haar, ze vliegt als een tierelier, klimt de hele dag naar me toe om heerlijk te kroelen en is nog steeds dikke vriendjes met Pablo.

Eros is nu helemaal door de rui heen. Helaas heeft hij toch wat licht bevederde oortjes gehouden. Zijn andere veren zijn allemaal erg stevig en nog niet gebroken ondanks dat hij wel eens ergens een noodlanding moet maken, onze brokkenpiloot en hij heeft een cinnamonachtige waas gekregen, zoals Lin en Rianne al voorspelde omdat dit na de eerste rui bij zijn beide broertjes ook gebeurde.

Diégah is nog volop aan het ruien maar wordt wel steeds mooier. Verder is het een lief meisje wat eigenlijk de hele dag samen met Amor optrekt.

Unique is nog steeds de allergrootste sjansbal, werkelijk alles versiert hij, zowel alle poppen als alle mannen versiert hij als hij los is, hij stapt ook net zo makkelijk bij Amor of Eros op.  :P Bij Pablo durft hij dat niet. Maar ook zijn speeltjes zijn niet veilig hoor.  8) Afgelopen heeft hij eindelijk zijn eerste veertjes verloren, mag ook wel met 5 maanden.  ;) Kan hij eindelijk mooi wit worden zijn staart is onderhand cinnamon zo grauw.  :o
Verder blijft hij mijn allerallergrootste kroelkont en is als hij de kans heeft de hele dag bij me. (maar die kans heeft hij natuurlijk niet.  ;) )

Amor heeft dus ook een zware darminfectie alleen bij hem veroorzaakt door het klebsiella-bacterie. Ook hij is gelukkig niet echt ziek, hij is zo'n beetje de hele dag met Diégah in de weer, samen klimmen, spelen, eten en natuurlijk kroelen, soms wel een uur lang, zo lief!!
Uiterlijk is het diep triest met Amor, hij is op dit moment in de rui en lijkt wel alle veertjes tegelijk te verliezen.  :(
Maar snel zal hij wel weer mijn mooie ventje zijn.  ;)

Voor het maken van mijn nieuwe handtekening had ik een paar foto's gemaakt waaruit ik moest kiezen, ik zal ze hier nog eventjes plaatsen, ze zijn niet allemaal scherp, maar toch wel leuk.  ;)




Was ik eerst al tevreden als er 7 valkjes op stonden ....


.... zoals hier, mijn tijdelijke handtekening.






Uiteindelijk kreeg ik ze alle 10 op de foto.  :D


Hier mist Rocky, die zat eventjes op de bank.  :-\


En weer alle 10.  :D


Pablo verplaatst zich.  :-\


Bijna allemaal de andere kant op kijken.  :-\


Is al redelijk.  :D


Helaas Coco schudt zich uit.  :-\

Niet helemaal perfect, Unique is Diégah aan het versieren, Fleur aan het gapen en Coco zich aan het poetsen maar ik ben toch heel erg tevreden op het eindreseultaat.  :D :D

[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi caroline
wat een leuke foto s zo met zn allen lijkt wel een theekransje :D :D
groetjes marga