## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Lin

Hey Caroline wat een leuk nieuwtje!

Ik ga met de rest mee ik sta achter hun advies. Het ligt er alleen aan of jij het wil. ik ben ook benieuwd of er eitjes komen. Hier is ook gewipwap maar nog geen geen eitje. En ik hoop stiekem weer op een witmasker zilver! Heb jij nog een voorkeur wat je graag als valkje wil kweken? (ik loop erg op de zaken vooruit  :D) en hoe is het met mijn albino kereltje die houdt zich wel koest toch?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Whahahahaha, die Caroline :D :D :D

Ja meid, voor je het weet ben je valkjesoma ;D 8) :P ;)

Groetjes, nel

Lin

Citaat van: bobbie op  5 oktober 2006, 19:46:45
Whahahahaha, die Caroline :D :D :D

Ja meid, voor je het weet ben je valkjesoma ;D 8) :P ;)

Groetjes, nel


in valkenwereld wordt je heel snel oud. Ik ben al overgrootoma(zo heet dat toch?)  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een leuk nieuws zeg! :D :D Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat....spannend!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Dierendag is bij jou dus ECHT ingeluid met een sexy deuntje  ;D. Ik heb ook eens een Decembernestje gehad en dat is maar wat leuk :P , kleine vogels in een sneeuwperiode en lekker warm binnen  :D . IK zou het gewoon doen....hup een nestblok erin...wie weet ???  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline



Kort berichtje ......  ;)


Even een kort antwoord, tot nu toe heb ik Pablo & Coco niet meer samen zien wipwappen maar ik zit natuurlijk ook niet de hele dag voor de kooi.  ::)

Ik ga de komende dagen mezelf verdiepen in de topics bij:

KWEKEN   KLIK HIER

..... en ik haal in huis wat ik allemaal nodig heb om een eventueel nestje groot te laten brengen. Als ik ze dan van de week nog zie wipwappen dan verwissel ik ze van kooi samen met Unique & Fleur en krijgen ze een broedblok van me.

Ze hebben dan een Ferplast Greta kooi voor zich alleen, het broedblok kan ik aan de buitenkant hangen.


H x B x D = 84 x 70 x 45 cm


Hier toont Sanne het schuifdeurtje waaraan ik straks het broedblok hang.

Unique & Fleur komen dan in de tweede grote kooi te zitten samen met Eros & Chica, mochten ze dan aan partnerruil gaan doen maakt dit niks uit, Fleur & Chica zijn dezelfde mutatie, bonte cinnamon witmaskers, en hebben bloedlijn, het zijn volle zussen.

Als laatste nog eventjes fijn nieuws over Pablo, ik heb hem net eventjes uitgevangen (sinds het ongeval stapt hij niet meer op  :-\ en bijt hij zelfs als ik niet op let  >:( ) en zijn wond goed onder de lamp bekeken, er zitten tig kleine pennetjes van 1-2 mm dus ik heb goeie hoop dat je straks geen litteken ziet.  :D

Ik kom gauw antwoorden en ...... ik heb nog een stapeltje leuke foto's.  ;)

Fijn weekend allemaal.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

Fijn dat je alles goed voorbereid en ze apart zet dat scheelt al heel veel eventuele problemen.

Ik heb van Maja en Folkert een mooi foto gekregen waar Eros met Goldie op staat. Mooi he? Nu kan ik elke dag weer even naar ze kijken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Spannend!!!
Wel jammer van Paco dat hij vertrouwen wat kwijt is, maar dat komt vast wel weer goed ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Wilma1

Met veel geduld komt dat vertrouwen vast wel weer terug.....en eh....KEN JIJ HET WOORD RUST WEL ???  ;D ;D ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Petra*

Hoi Caroline,

Wel spannend hoor, als er straks een blok in komt..
Hoop dat Pablo mooi geneest, en snel je vertrouwen terug heeft!

groeten Petra :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline



Sanne erg hard gevallen....

Klik voor het verhaal op het fotootje.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje

Ach die arme Sanne, dat is inderdaad even schrikken :-X Geef haar maar een dikke knuffel van mij :)

Wat spannend zeg, dat het kweken nu echt gaat beginnen bij jou :D Nouja dat is een beetje voorbarig, maar het komt op gang toch? ;D

Ik heb even een update geplaatst over onze beestenboel :)

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20583.0.html

Caroline



Update ## Binky's huishouden. ##,

klik op het Diddle-plaatje.  ;)






Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marianne

Hoi Caroline,

Leuke foto in je handtekening!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Caroline



Hopelijk niet weer ........



Ik verdenk alweer een tijdje sommige poepjes.  :-\ Als de valkjes los zijn vind ik op de kranten die onder de touwringen op de grond liggen steeds natte poepjes.  >:( Nu weet ik dat dit vaker voorkomt als ze aan het vliegen zijn dus sloeg ik er geen acht op maar afgelopen week merkte ik ook dat op de stokken de poepjes anders van structuur zijn. In de beukensnippers zie je het niet dus heb ik het weekend kranten op de bodem in de kooi gelegd en inderdaad, waterige urine (het witte gedeelte) met een groen sliertje, net als toen bij Diégah en later bij Fleur, het vervelende is dat het ook nog in beide grote kooien ligt, dus van 2 valkjes.  :-\ Omdat ik Diégah en Fleur regelmatig heb gecontroleerd weet ik dat het niet van hun is, zij hebben gewone poepjes en Fleur zit ook in een andere kooi.

Ik heb dus de kooi tevoorschijn gehaald waarin Diégah heeft gelijnd en deze hangt nu aan de grote kooien, met steeds een ander valkje erin en plastic op de bodem om ontlasting op te vangen.


Kijk zo, dan hebben de koppeltjes toch het idee dat ze nog samen zijn maar kan ik ze wel apart testen.

Kooi 1 is inmiddels klaar, daarin heeft Amor natte ontlasting, Rocky, Noa en Diégah hadden mooie poepjes.

Op dit moment ben ik bezig met kooi 2.  ???

Vanmiddag gaan de opgevangen natte ontlasting die ik niet vertrouw naar Dr. Feld om op kweek te zetten, hopelijk is het niet weer het klebsiella-bacterie wat nagenoeg niet besmettelijk zou zijn.  ::)
Misschien ben ik wel paranoia en maak ik me voor niks zorgen maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.  ;)

Uiteraard wil ik eerst de uitslag van de ontlasting hebben voor ik Pablo en Coco apart ga zetten.

Zolang hier nog een bacterie heerst ga ik natuurlijk geen broedblok ophangen, ook niet bij gezonde valkjes.

Duimen jullie voor me ............



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.