## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Rob S

Hey Caroline,

Fijn dat het zo goed gaat met Boyke, zo wordt het toch nog een heel mooi en groot valkje :D

En wat zijn het superouders zeg. Ze voeren echt goed.

Groetjes

Caroline

Pablo & Coco, tweede ronde,
5 donsjes, 1 afgestorven eitje.

Ei 1 = 01 januari gelegd = afgestorven.
Donsje 1 =  21 januari geboren =  ♂ of ♀ = Bonte witmasker cinnamon (gepareld)
Donsje 2 =  23 januari geboren =  ♂ of ♀ = (bonte) witmasker cinnamon (gepareld)
Donsje 3 =  24 januari geboren =  ♂ of ♀ = (bonte) cinnamon (gepareld)
Donsje 4 =  27 januari geboren =  ♂ of ♀ = (bonte) cinnamon (gepareld)
Donsje 5 =  29 januari geboren =  ♂ of ♀ = (bonte) cinnamon (gepareld)

Vanmorgen om 11 uur is het laatste donsje van deze ronde van Pablo & Coco geboren, weer een geel donsje, en we noemen hem ...... Mini!!

Ik had al in de gaten dat het te gebeuren stond en ik heb de geboorte kunnen filmen.

Film geboorte donsje 5, deel 1!!!

Film geboorte donsje 5, deel 2!!!

Hier zie je hoe hij uit het eitje en onder de andere donsje kruipt, helaas een beetje donker.

Nog een paar foto's:

Pino, het oudste witte donsje krijgt een wit kuifje, dit betekend dat het een Bonte cinnamon witmasker gaat worden, mochten er ook nog pareltjes komen, dan is het een popje.

Eros & Chica, eerste ronde, 1 donsje, 4 eitjes volgroeid afgestorven.

Boyke.

Donsje 1 = 15 januari geboren = ♂ = Witmasker
Ei 2 = 27 december = volgroeid afgestorven.
Ei 3 = 29 december = volgroeid afgestorven.
Ei 4 = 31 december = volgroeid afgestorven.
Ei 5 = 02    januari =  volgroeid afgestorven.
Ei 6 = 04    januari = onbevrucht = verwijderd.

Boy groeit goed, al is het langzaam, je ziet hem elke dag veranderen. Hij heeft nu anderhalve dag geen pap gehad, hopelijk blijven de ouders hem zo verzorgen.

Ik hou jullie weer op de hoogte van Boyke, Pino, Pluisje, Yellow, Geeltje en Mini.

Groetjes

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Hoi Caroline
Wat een geweldige filmpjes!!! :D
De foto's zijn ook leuk :D
En gefeliciteerd met donsje 6 :D
Groetjes Saar :-*

imv

Anja

Hoi Caroline,

Proficiat met de geboorte van het laatste donsje. Dat waren super filmpjes zeg. ik heb genoten. Heb ze wel 3 keer achter elkaar bekeken.
Wat fijn dat Boy het goed doet en dat ze hem nu wel voeren.

Groetjes Anja

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

margreet

hallo Caroline,

Wat een prachtig gezicht, dat eierdopje op zijn hoofd.
Wat goed dat je dat zo kon filmen.

groetjes Margreet

*Yvon

Hoi hoi

SCHITTEREND !!!!!
Het kleintje was heel even een calimerootje.  ;D
Nu ze allemaal uit het ei zijn,is het wachten op de veertjes.  8)
Ben benieuwd voor welke Sanne gaat kiezen.
Boyke wordt toch al een grote jongen hoor.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Valerie

Monky

Hi Caroline,

Het is echt wel een hele bevalling voor zo'n teer klein pollewoppie  :o Ik had eigenlijk zin om het diertje te helpen hahaha.
Wat ontzettend schattig  :-*

Enne...Gefeliciteerd met je laatste donsje  :D
Dat ze allemaal groot en sterk mogen worden  :)

Groetjes,
Monky

*Petra*

Hoi Caroline,

Ik had hetzelfde gevoel als monky.
"Gooi die camera uit je handen, en help dat jong  ;D ;D".
Natuurlijk weet ik wel dat dat niet het beste is, maar oohh.
Heel veel plezier met je valkjes, en fijn dat we een echte geboorte met je mochten delen  ;).

Groeten Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

marga

hoi caroline
het zijn allemaal schatjes
ik had ook toen ik het filmpje zag
zoiets van je zou zowat gaan helpen
maar je moet de natuur zijn gang
laten gaan
groetjes marga

Caroline

Hoi hoi, gaaf hè, de filmpjes!! Ik zag op een gegeven moment dat het dekseltje van eitje nog maar  zo'n 8 mm vast zat en de kleine zag ik echt  met zijn pootjes strek oefeningen doen om eruit te komen. Ik wist helemaal niet hoelang dat het dan nog duurt maar wilde het natuurlijk niet missen, dus ik op de tripptrappstoel van Sanne ervoor gaan zitten met de camera (de ouders hadden net trosgierst dus die waren bezig) en jawel hoor, na 5 minuten kon ik het opnemen. Het was inderdaad een hele belevenis.

Ik moet eerlijk bekennen dat het twee filmpjes zijn omdat ik het niet langer aan kon zien hoe hij aan het vechten was om zijn Calimero-petje kwijt te raken, dus dat heb ik voor hem verwijderd. En inderdaad wat een instinct hè, het eerst wat hij deed was onder de rest kruipen, zo liefff!!!!

De kleine maakt het goed maar ik heb gisteren wel besloten om na elke maaltijd die de ouders van mij krijgen, dit is 3 x per dag, de 3 grootste even apart te gaan zetten zodat de 2 kleintjes, eerst de kans krijgen om hun kropje vol te krijgen. Ze schelen namelijk zoveel!! Pino woog gisterenavond 42 gram terwijl  Mini maar 5 gram woog. Hopelijk kan ik zo voorkomen dat de kleintjes een achterstand opbouwen.

Ik zet de 3 oudste dan in een vervoersbakje met daarin een tarwe kussen die anderhalve minuut in de magnetron is geweest, dus lekker warm. Kijk zo:

Helaas geen super kwaliteit maar de batterijen van mijn camera zijn echt versleten en moet ik dagelijks opladen, dus deze zijn met de GSM. Ik zal straks even nieuwe batterijen gaan halen.

Boyke doet het super, vanmorgen vroeg woog hij helemaal leeg 34 gram maar net keurig gevoerd door zijn eigen ouders woog hij 41 gram. Hij heeft nu al 2 dagen geen pap meer gehad, zijn veertjes groeien mooi aan, hij krijgt een klein staartje en hij blaast als de beste, alleen mijn handen zijn nog steeds vertrouwd, dan is hij stil.

Pino wordt echt een mooi bont cinnamon witmaskertje, je gaat steeds meer van de bont tekening zien. Hij heeft keurig zijn ringetje laten zitten, alleen nr. 3, nr. 2 heb ik niet meer kunnen vinden. Pino woog vanmorgen half gevuld 37 gram.

Pluisje heeft ook zijn oogjes allebei open en blaast nu ook. Als ik het goed heb gezien aan de grijze aangroei die niet  doorloopt in de slagpennen wordt dit ook een bonte cinnamon wismasker eventueel met parels als het een meisje is. Wel leuk natuurlijk, naast Boy, een gewone witmasker nu ook 2 bonte cinnamons te hebben. Pluis woog vanmorgen met halve krop 26 gram.

Yellow doet het ook goed en woog half vol 20 gram. Geeltje woog met een leeg kropje 11 gram maar is inmiddels alweer wat gevuld. En ook Mini is al wat gevuld, die woog leeg 5 gram en net alweer 6.

Allemaal bedankt voor de enthousiaste reacties, ik zal morgen weer eens foto's van allemaal maken, elke dat heeft in mijn ogen geen zin, je ziet dan amper verschil.

Ik hou jullie weer op de hoogte van Boyke, Pino, Pluisje, Yellow, Geeltje en Mini.

Groetjes

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Ik loop wat op achter, geloof ik  ::)....wat een mooie donsjes...de witte lijken haast ZILVER op de foto  :-*....

De filmpjes heb ik van genoten...wat leuk om te zien net Calimero met het hoedje op de kop  ;D

Gaaf dan Sanne haar eigen valkje kirjgt, zal best moeilijk kiezen zijn voor haar.....

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Caroline

Ik zie nu pas het filmpje met de geboorte van het laatste donsje. Ow wat lief, net Calimero.......wat scheetig om te zien, echt wel!!!

Groetjes

mara