## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi Anke, super dat het allemaal goed is gegaan.  :D Geweldig om haar lekker te zien eten. We hebben zo zitten kletsen dat ik haar helemaal ben vergeten te wegen voor ze ging maar ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.  ;)

Ik mis haar wel hoor, mijn mooie witte meisje tussen haar grijze broertjes maar weet ook dat ze het super gaat krijgen bij je.  :D

Dank je wel, iedereen voor de lieve berichtjes.  :-*

Sinds een paar uurtjes kan ik ook eindelijk zeggen dat mijn hoofdpijn helemaal weg is, ik ben alleen nog wat duf ervan, ik heb altijd een dag of 2 een nasleep van zo'n aanval.  :-\

Morgen hebben we hier weer een stressie dag .... sommige weten het misschien nog, voor andere hier even een uitleg:

Ed is erfelijk belast, hij is drager van een gen wat dikke darmkanker veroorzaakt, hij heeft 85 % kans darmkanker te krijgen en moet daarom elke anderhalf jaar op controle, hij krijgt dan een coloscopie, vinden ze poliepen, dan verwijderen ze die. Deze poliepen doen er bij hem 2 jaar over om kwaadaardig te worden, vandaar elk anderhalf jaar dit onderzoek, op die manier hopen ze er elke keer bij tijd bij te zijn en de poliepen geen kans te geven om kwaadaardig te worden. Bij zijn broer waren ze 14 jaar geleden bij de eerste coloscopie er net op tijd bij, die zijn darm is inmiddels verwijderd en hij is na div. chemokeuren en bestralingen genezen. Ed zijn moeder komt uit een gezin van 16 kinderen, daarvan zijn er 9 op jonge leeftijd aan deze vorm van dikke darmkanker overleden, ook Ed zijn moeder, Ed was 7 jaar toen hij zijn moeder verloor.
Morgen krijgt Ed weer een coloscopie, dus weer een spannende dag. Je legt het eigenlijk een beetje naast je neer, anders heb je ook geen leven maar komt de dag van de coloscopie dichterbij, is ook de kanker weer eventjes in je leven en is het weer eventjes moeilijk. Tot op heden, is er bij Ed nog geen enkel poliep gevonden maar hij zit wel in DE leeftijd waarin het zich over het algemeen openbaart.  
Ook onze 4 kindertjes kunnen overigens drager zijn van dit gen en zullen ter zijner tijd (vanaf 20 jaar) of preventief een coloscopie moeten laten doen of nadat ze eventuele levensverzekeringen hebben afgesloten ook een DNA onderzoek moeten laten verrichten.  :-\ Bij de meisjes die drager zijn veroorzaakt dit gen trouwens OOK baarmoederkanker, en zij moeten naast de coloscopie ook elke jaar een uitstrijkje laten maken, bij Ed zijn zusje is 2 jaar geleden baarmoederkanker geconstateerd en bij haar is in januari 2006 alles verwijderd. Gelukkig was ze er op tijd bij.

Hopelijk is morgen weer alles goed en kunnen we het weer voor anderhalf jaar in de kast stoppen.  ;)

Ed is nu aan het spoelen met Clean prep.  :P

====================

Ik ben nog helemaal vergeten te vetellen dat ik het eitje van Fleur gisteren op heb gemaakt  :-X .... mijn voorgevoel was wederom weer juist  :'( het kleintje, een bont witmaskertje was inderdaad overleden, vermoedelijk door de stress in de nacht van vrijdag op zaterdag, toen we dus hier in huis een kortsluiting hadden die een stroomstoring veroorzaakte.  :-\ Toen ik hier met bewegend schemerlicht van een kaarsje door het huis liep om verlengkabels bij elkaar te zoeken en aan te sluiten om de koelkast weer in werking te krijgen, is bij de valkjes paniek uitgebroken .... Coco heeft toen het blok verlaten en is pas de volgende ochtend laat weer terug gekeerd.  :-\ Ik denk dat dit teveel voor de kleine is geweest, die die dag uitgeteld was, ik zag vanaf dat moment geen beweging meer in het eitje.  :'( Wel erg verdrietig hoor, het laatste eitje van mijn lieve Fleurtje.  :'( :'( Zondag was de verjaardag van Unique, de papa van het dode donsje, dit vind ik niet de dag om het eitje open te breken, dus heb ik het gisterenmiddag gedaan.  :-\

Pablo & Coco hebben nu dus 2 donsjes, hun eigen donsjes, Jamie & Jacky .... als ze beide groot en zelfstandig zijn gaan ze bij Mieke wonen, de moeder van Jeanine.  ;)

==============

Gisteren is ook de electricien terug geweest, hij heeft ongeveer de kortsluiting gevonden en dat gedeelte van de stroom onderbroken, in het achterste gedeelte van de bijkeuken hebben we nu nog geen stroom, de rest van het huis werkt alles weer, gelukkig. :D Binnenkort komt hij terug en gaan we in het hele huis de stroomaanleg verbeteren, ons huis is in 1963 gebouwd en de stroom is allemaal nog origineel  :o dat zegt genoeg denk ik.  ;)

===============

Ik hou jullie op de hoogte.  :)

Liefs Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Dat wordt morgen voor jullie dus weer een hefig dagje!
Veel sterkte en succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi caroline,

goh wat een verhaal zeg. jeetje. meid ik wens jullie en ed heel veel sterkte en succes morgen hoor!
ach en het eitje van fleur, een bont witmaskertje, jammer hoor. ik had het zo leuk voor jou gevonden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Dat word dan een spannende dag voor jullie.

Enkele broers en zussen van mijn oma hadden ook deze afwijking.
Gelukkig is mijn oma geen draagster van dit gen, anders hadden we in hetzelfde schuitje gezeten.

Sterkte morgen, ik hoop dat je migraine dan niet  terug komt.

Groetjes Marlies ;)

imv

Ook wij zijn bekend met deze kanker  :-\

Veel sterkte vandaag! Blijf positief hoor!

groetjes Irene  :-*

carco

Veel sterkte vandaag met deze toch altijd weer spannende dag :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...heel veel sterkte eerst en vooral met de coloscopie controle hoor ! Hopelijk ben je weer snel gerust voor anderhalf jaar he ! Daarna kan je weer lekker genieten van elkaar en het mooie weer he !
Ik weet dat het knap lastig is en altijd bang afwachten , maar eens achter de rug en je weet dat het ok is , dan kan je er weer in vliegen .   Wat sneu van het donsje dat dood in het ei zat van Fleur ! Heel veel sterkte ook .Ik hoop dat je hoofdpijn ook beter is !

Gelukkig gaat het prima met de andere donsjes die zijn uitgekomen he meid ! Ik vind ze zoooooo lief !

Grtjs Ann

☺ Pita ☺

Veel sterkte Caroline met die onderzoeken , enne mja migraine balen weet er jammer genoeg alles van :(
Hopenlijk krijgen jullie goed nieuws ben je weer een tijdje gerust , Groetjes Petra.

Annelies

Hoi CAroline

Hoe is het hier alles goed gagaan vandaag ???

Ik hoop het zo voor je.  ;)

Groetjes Annelies

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Ik sluit me helemaal aan bij Annelies.

Hoop dat het onderzoek vlotjes is verlopen en dat je mannetje helemaal gezond is.

Lisa

Hoi Caronline,

Hopelijk is het net als wat Annelies zegt vlotjes gelopen.

Ik hoop maar dat je goed nieuws hebt gekregen

Liefs Lisa

danielle

Hoi Caroline,
Ik wens jullie vandaag veel sterkte hoe, ook ik hoop dat het allemaal vlotjes is verlopen. Toch wel spannend, dat wachten op de uitslagen.
Ik denk aan jullie.

Groetjes Danielle

Caroline

Hoi hoi,

ik heb Ed om 14.00 uur in het ziekenhuis afgezet en ben daarna doorgereden met Thomas, Jasper en Sophy naar het zwembad, daar was Sanne met opa en oma naar zwemles .... nu zijn we weer thuis .... wachtend op een telefoontje dat ik Ed mag halen. Afhankelijk van wanneer ze hem hebben gehaald voor het onderzoek, hoelang zijn roesje werkt en wanneer hij wakker is en zijn boterhammetjes opgegeten heeft, duurt het een uurtje of 2-3 allemaal bij elkaar. Dit is dus tussen 16.00-17.00 uur .... de uitslag krijgt hij dan meteen, tenminste als ze niks hebben gevonden, mochten ze een poliep hebben gevonden, dan verwijderen ze die tijdens het onderzoek en deze zal dan worden opgestuurd.

Ik zal blij zijn als ik meer weet .... ik heb een verschrikkelijk migraine terug gekregen en kan me niet ontspannen.  :-\

Zodra ik meer weet laat ik het hier even weten.  :)

Liefs Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Annelies

Hoi Caroline

Oh wat erg die spanning, dat is ook echt niet bevoordelijk voor een migraine klant, slaat gelijk weer toe, ik weet er alles van meisje heb net zelf ook een hele week achter de rug.

Ik hoop zo dat je snel iets positiefs hoort en dat je het van je af kan gooien.

Ik denk aan jullie

Liefs Annelies

Kimm

hoi caroline,

ik hoop ook dat je gauw positief nieuws krijgt.
sterkte hoor met je migraine. is denk ik logisch dat je dat nu hebt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010