## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...ook felicitaties van mij hier ! Gefeliciteerd met je neefje he ! Grtjs Ann

Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Kaatje

Hoi Caroline,

Gave foto's heb je weer geplaatst van je heerlijke valkjes ! Fijn om te lezen dat de vijf I-tjes het zo lekker goed doen en de andere koppels lekker rustig hun blok aan het verkennen zijn ... Dit gaat dus weer helemaal in orde komen  :D

Super om te lezen dat Eros niet plukt en ze allemaal lekker in de veren zitten, ik kan me dan ook voorstellen dat je hier heel erg blij mee bent en graag tekent voor nog zo'n ronde  :D

Gefeliciteerd met je neefje  :-*

Groetjes, Karin

Caroline

Rust zacht, lieve Iris.

Had ik gisteren maar mijn grote mond gehouden .... ik heb weer veel te vroeg gejuichd dat het allemaal zo goed ging dit nest .... gisterenavond heb ik kleine Iris doodziek in het blok gevonden ...... nog geen 8 uurtjes later is zij in mijn handen overleden.  :'(

"Mijn kleine witte meisje .... ik was zo trots op je .... helaas mocht jij niet ouder worden dan 2 weken  :'(

Doe je onze Binky de groetjes van zijn vriendjes??"

====================

Iris heb ik net naar het Postkantoor gebracht, zij gaat naar Amersfoort naar Dr. Feld waar sectie op haar lichaampje zal worden verricht.

Ik hoop dat er niks besmettelijks bij haar wordt aan getroffen, al verwacht ik eerder dat het iets met haar hartje was maar om alles uit te sluiten laat ik liever haar lichaampje onderzoeken met nog 3 broertjes en een zusje, 18 volwassen valkjes en 3 nog nieuwe nestjes op komst, neem ik uiteraard geen enkel risico.

Inmiddels heb ik Jeanine gebeld en op de hoogte gebracht, Jeanine jij en de kids ook hele veel sterkte.  :-*

Hieronder het begeleidend schrijven aan Dr. Feld dan weten jullie ook hoe het hier vannacht is gegaan met Iris.  ;)

Aan:
Dr. Feld
van Bemmelstraat 1
3818PA Amersfoort

Van:
                                                                                                                                                     Veghel, 14 april 2008

Geachte heer/mevrouw,

Zoals afgesproken stuur ik jullie hierbij een overleden jong van een valkparkietje.

Even een begeleidend schrijven:

Ik kweek met tamme valkparkieten in huis, heb 5 koppels en nog een aantal vrijgezelle valkjes. Allen komen de afgelopen 3 jaar van een vertrouwd adresje waarmee ik ook dagelijks contact onderhoud. Tot nu hebben zich bij betreffende personen geen ernstige (besmettelijke) ziektes voorgedaan.

Op dit moment heb ik 4 koppels apart zitten met blok, één koppel hebben inmiddels een nest met 5 jongen, het naar jullie toegestuurde jong is de jongste van het nest.

Het jong is geboren 29 maart, en was dus ruim 2 weken toen ik het gisteren doodziek aantrof. Het nest groeide goed, het was het tweede nest van deze ouders maar ze voerde het perfect. Het zieke jong was zaterdag 50 gram en gisteren 54 dus zelfs gewoon aangekomen die dag.

Tijdens een nestcontrole vond ik het plat op de grond liggend, de teentjes wat spastisch ingekruld en ijskoud. Terug op de pootjes gezet ging het gelijk weer op haar zijtje liggen, opvallend, telkens op dezelfde zij. Ik heb haar verwarmd in een warme doek en pap (Nutribird A21) met extra druivensuiker gegeven, later heeft één van de ouders ook nog wat proberen te voeren maar het jong ging snel achteruit en kon zich moeilijk warm houden .... het had het erg benauwd, had blauwe oogleden wat opviel want het is een albinootje en ook haar tongetje en snaveltje kleurde ook steeds paarser.

Ik heb haar uiteindelijk uit het nest gehaald omdat het vertrapt werd door grotere broers en zus en in een vervoersbakje op een verwarmd pijnboompittenkussen gelegd wat ik elk uur opnieuw verwarmde, je zag de toestand verergen, toen ik uiteindelijk de laatste keer ging kijken, nog geen 8 uur nadat ik haar doodziek had aangetroffen, hapte het naar lucht was ondanks het warme nestje waarin het lag ijskoud en de teentjes waren niet meer opgekruld maar ze strekte haar pootjes en teentjes recht naar voren, duidelijk stikkend en happend naar lucht tot ze bewusteloos raakte, toen voelde ik haar ademhaling rustiger worden ook het hartje wat van tevoren vreselijk tekeer ging, ging langzaam kloppen waarna het uiteindelijk stopte.

Mijn vraag is nu:

- wat zou dit geweest kunnen zijn??
- is het besmettelijk voor de andere nestgenootjes??
- is het besmettelijk voor de andere valkjes in huis??
- is het besmettelijk voor mensen, heb namelijk 4 kleine kinderen in huis??
- wat kan ik nu doen en wat had ik kunnen doen om het te voorkomen??

Ik heb met Annie maandagmorgen afgesproken dat er sectie op het jong verricht wordt en dat ik donderdag bel voor de uitslag.

Mochten jullie nog vragen hebben ben ik te bereiken op dit nummer: **********

M.vr.gr. Caroline van ******-********

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Hoi lieve Caroline,

Ik heb het je al gezegd en zeg het hier ook nog een keer.
Je hebt alles gedaan wat je kon doen eigenlijk nog meer.

Denk niet dat dit voorkomen had kunnen worden.
Ik heb net Amanny op de hoogte gebracht  :'( :'( :'(
Ze wilde je bellen maar begint iedere keer overnieuw te huilen dus dan versta je er niks van.

Ik schrijf hier dus maar wat Amanny je eigenlijk wilde zeggen.

Net als mij dus dat het niet jou schuld is. Ze hoopt dat het niet besmettelijk is en dat voor de rest geen enkel valkje ziek wordt. Jou wil ze ook heel erg veel sterkte wensen met het verlies van Iris/Melody.

We denken aan je.

Rianne

Ach Caroline toch, wat verschrikkelijk! :'(
Veel sterkte met dit verlies, ook Jeanine en haar gezin natuurlijk...
Ik hoop dat er niks ernstigs uit de sectie naar voren komt en dat het idd het hartje of longen oid geweest is...

Peggy

hè toch caroline,  wat een naar bericht  :'( :'(
Heel veel sterkte Caroline..ik weet dat dit je pijn doet.
ps; ook voor jou jeanine,amanny en je andere kids;  heel veel sterkte

Liefs Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Mico

Hoi Caroline,

Achhh wat een triest bericht  :'(
Heel veel sterkte met het verlies van kleine Iris  :'(
Wehopen voor je dat het verder geen kwaad kan voor de rest van de jongen en de valkjes.

Rust zacht kleine Iris  :-*

Groetjes,
Miranda en Corine

Kimm

hoi caroline,

goh meid, ik word helemaal verdrietig van je verhaal :'(
wat ontzettend rot is dit zeg. ik wens je veel sterkte hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Annelies

Hoi Caroline

Zulke berichten ga ik nooit aan wennen. :'(  :'(  :'(

Meisje sterkte met dit verlies ze was zo mooi, maar ongetwijfeld heb jij weer alles uit de kast gehaald om haar erboven op te helpen, en nog steeds om te weten wat het geweest is .

Liefs Annelies

carco

Gloeiende  :censuur
Ook bij jou moet het zo zijn, wat een ellende is dit en je zal er nooit aan wennen  :'(
Ik hoop dat er niets besmettelijks wordt gevonden voor de rest en het ''gewoon'' domme pech was.
Heel veel sterkte ook voor Jeanine en Amanny.

:-* Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

☺ Pita ☺

Aaaaaaaah wat zielig , kom nog niet zo lang op dit forum maar dit is echt sneu zo klein nog.
Hopenlijk niks erfelijks of wat.

Caroline

Bedankt allemaal  :-* .... het is inderdaad niet eerlijk .... met hart en ziel ben je bezig met je beestjes, je hobby, bijna je alles en toch steeds weer verdriet.  :'( :'(

Dit is het eerste echte jonkie wat ik verlies, het doet echt pijn.  :-\

Ook ben ik gelijk weer het vertrouwen kwijt .... ik durf amper de deksel van het blok te openen.  :-[

Liefs Caroline  :-*

PS. ik ben vanavond niet veel online, ik ben buurten.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kimmie

Hoi Caroline,

Wat een rot bericht...
Ik hoop dat er niks ernstig uit de sectie komt...!!

Heel veel sterkte met dit verlies...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Valerie

Caroline,

Heel veel sterkte. Hopenlijk is het iets natuurlijks en geen besmettelijke ziekte, waaraan Iris gegaan is.
Ga vanavond maar lekker buurten, even je gedachten verzetten.  :-*