## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi Caroline...ik loop een beetje achter met lezen dus lees zo nog even terug maar ik wilde alvast reageren op je laatste berichtje;

Eros ziet er idd ook wel zielig uit ja en ik snap heel goed dat je Tinco nu toch bij A&D hebt gezet. Je ziet duidelijk het groeiverschil tussen hem en early  :(  en volgens mij is hij wel genoeg geplukt...och gerrrum Tinco...

Ik zou ( denk ik )  gelijk chica bij der zusje neerzetten en eros proberen te koppelen aan Perle...dus gelijk samen in een kooi.
Je komt er vanzelf achter of dit goed gaat ja of nee.
Dus Eros plukt Tinco eigenlijk niet ?

En je hebt helemaal gelijk Caroline;  de jonkies zijn en worden steeds mooier.  Weet je al iets meer over de precieze mutatie van het jongste bonte witmaskertje...ben best nieuwsgierig  ;D :P

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

♥Debby♥

Caroline, ik kan goed begrijpen dat je maatregelen gaat nemen en ik hoop van harte dat Chica weer naar haar zusje toetrekt en Eros met Perlé aan de haal gaat..

Het moet zo machteloos voelen dat plukken elkaar pijn doen.. en voor Tinco is het fijn dat hij nu bij goede ouders komt die hem weer goed de kans geven bij te trekken..

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe foto's.. de eerste voorproefjes smaken al naar meer!

ze worden inderdaad waanzinnig mooi!!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline



Hoi Peggy, dank je voor je mening .... voor zover ik nu weet heb ik alleen, zowel vorige nest bij Boyke, als bij haar eigen ventje Eros, als nu bij Tinco, Chica zien plukken.  :-\ >:(

En de mutaties van Ecco en Enu .... ik durf er nu nog niks van te zeggen, Early is 100 % bonte cinnamon, dus pop, en als ik het goed zag met pareltjes .... ik zal vanavond nog eens kijken bij Ecco en  Enu .... wie weet ....  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat jammer dat het Eros en Chica niet lukt om Tinco de juiste verzorging te geven >:(
Onder de omstandigheden moet je op een gegevenmoment een keus maken.
Je weet in iedergeval zeker dat Amor en Diegah goed voor hem zullen zorgen :)

En wat je Eros en Chica probleem betreft:
Ik denk dat Eros en Chica samen met Noa en Perle in 1 kooi niet handig is want dan zullen E&C toch naar elkaar toetrekken en N&P ook.

Het lijkt mij een goed idee om Eros en Chica eerst een paar weken in de grote kooi te zetten, zodat ze weer wat kunnnen bijkomen van hun avontuur en dan later Eros met Perle samen zetten in een kweekkooi. En Noa met Chica gezellig samen
Ik wens je veel succes met het nemen van de beslissing!!
Oh ja en uiteraard verheug ik me al op de komende foto's ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi Caroline,

Ik een heel verhaal typen.... komt Lizzy er aan.... springt op mijn toetsenbord en..... weg verhaal >:( >:(
Vond ik niet leuk!!!

Maar ik wilde je even zeggen dat ik begrijp dat je het zo langzamerhand even niet meer weet wie je aan wie wilt koppelen en hoe je dat het beste zou kunnen aanpakken.
Ik hoop voor je dat je het kunt sturen en dat je de juiste valkjes bij elkaar gaat krijgen.
Ik heb helaas geen ervaring hier mee en kan je hier geen advies in geven.
Maar ik wens je heel veel wijsheid toe en heel veel sterkte met je moeder... wat een triest bericht zeg!
Het is zo makkelijk om te zeggen dat men maar moet leren leven met een bepaalde kwaal, maar het lijkt me nogal wat om dat te moeten aanvaarden.

Groetjes Manon

*Petra*

Hoi Caroline,

Volgens mij heb je het juiste besluit genomen, gevoelsmatig zou ik precies hetzelfde met Tinko gedaan hebben. Het plukken over het hele lijfje en de achterstand die hij oploopt, nee, ik zou het ook niet langer aan kunnen zien. Als je geen ander nestje zou hebben, heb je weinig keus, maar nu...  ::).

En v.w.b. Eros en Chika, zou ik ze meteen op de plaats zetten, waar ik ze wilde hebben; Eros met Perle en Chika in de vrigjezellen kooi. Anders moeten ze straks weer opnieuw wennen. En gaat het goed, nou, prima dan toch? Dit is ook niet ideaal, wat hun en jij nu steeds mee moeten maken....

Maar uuuhhh, gevoeslmatig gesproken hé, niet uit ervaring  :-[.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mara

Hoi Caroline

Mooie foto's en ik den dat je een wijs besluit hebt genomen.

Mara

Caroline



Dank je allemaal voor het meedenken .... ik heb het er best wel moeilijk mee.  :-\

Trouwens, kleine Tincootje woog vanavond 77 gram dus was keurig 7 gram aangekomen bij zijn pleegpapa en mama.  :D En zijn eigen ouders .... die lijken er helemaal niks om te geven dat ze en hun kind kwijt zijn en hun broedblok ....  :-X

Dan wat doe ik met Eros & Chica?? Altijd heb ik gezegd ik haal een koppel niet uit elkaar als ze eenmaal voor elkaar hebben gekozen maar nu heb ik misschien 2 koppels waarmee ik niks kan .... en wat ik naast gezellig keuvelen met mijn valkjes ook wil doen is kweken. Dus zal ik keuzes moeten maken .... mijn valkjes weg doen zal ik dan ook nooit doen (uitzonderingen i.v.m. gezondheid van gezinsleden daargelaten) maar om nu Eros, een gezond ventje van nog geen 2 jaar, die ik speciaal heb aangeschaft om albinodochters mee te kweken, de rest van zijn leven op non-actief te zetten .... vind ik ook doodzonde ....  :-\

Chica geeft toch de meeste problemen.  ::)

Zo is het mijn gevoel tegenover mijn verstand ....

Maar goed .... ik slaap er gewoon nog eventjes een nachtje over.  ;)

Ik ga een nieuw berichtje openen en de foto's uploaden en plaatsen.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

Hoi Caroline,

Ik snap je beslissing om de keine Tinco bij de ouders weg te halen! Want naast het plukken ging ook het voeren minder en dan heb je eigenlijk geen keuze.

Ik zou ook proberen om Eros aan een Perle te koppelen. Misschien zelfs direct. Ik zie hier Nezumi meteen na het nestje weer een nieuw nestje willen. Dus misschien is Eros zijn geslachtsdrift groter dan zijn liefde voor Chica. En omdat Chica toch lekker met Noa kan knuffelen, zal ze er niet te veel onder moeten lijden.

Voor Eros zou het fijn zijn eens een keertje niet geplukt te worden, zodat zijn oortjes lekker warm blijven!

Sterkte met zoeken naar een goede oplossing!

Liefs, Gerda


♥Debby♥

puur uit gevoel zou ik ook zeggen.. zachte heelmeesters maken stinkende wonden.. dus dan maar gelijk apart en bij een andere partner en dan even een paar dagen aankijken..  ???

succes!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline



Fotoreportage vandaag,

22 december 2007.


Dank je wel, meiden .... ik heb een besluit genomen en ga het gewoon proberen ....

morgen gaat Chica lekker bij haar zusje Noa en de andere vrijgezelle dames en Perle, gisteren 11 maanden geworden, gaat naar de bijkeuken bij Eros in de kooi. Mocht het helemaal niet lukken heb ik ze zo weer terug gezet, klikt het wel krijgen ze over enkele weekjes een broedblok.  ???


Eros, hier nog niet geplukt door Chica


Perle, een bonte cinnamon geparelde witmasker, eigen kweek.


Noa, de nestzus van Chica


Chica, een prachtig en lief popje, helaas plukt ze haar naaste helemaal kaal.  >:(


Tinco


Zoals ik vandaag al eerder schreef, Tinco zit bij Amor & Diégah en hun 5 kleintjes in het blok en het gaat goed met hem, hij hoort er helemaal bij.
Ik hou de (pleeg)ouders goed in de gaten, ze krijgen sowieso 4 x per dag eten, normaal krijgen ze per koppel 3 koffieschepjes zaad per dag, nu zo'n 18-20 schepjes per dag daarnaast 4 x per dag 4 schepjes gekiemd kiemzaad en 4 sneën 10-granenbrood en verder 4 x per dag wat ik de dag ervoor heb gegeten, dus of rijst of pasta of een gekookt aardappeltje en zo om de dag een gekookt eitje. EN geloof me, het gaat er allemaal in hoor, ik gooi alleen maar schilvertjes weg. Ik moet wel zeggen dat de ouders helemaal geen eivoer eten.  :-\ Ik heb op dit moment zo'n 5-6 verschillende merken uitgeprobeerd.  :-[

Als ik merk dat de ouders toch moetje hebben om 6 bekkies te vullen ga ik bij voeren met pap, wat ik altijd in huis heb voor noodgevallen.  ;)










Hopelijk heeft deze lieverd snel weer veertjes op zijn kale ruggetje.


Extreem


Extreem is dus een bonte man. Het geel wat hij heeft is super fel geel, heel erg mooi. Hij heeft vanavond zeker een half uurtje bij Sanne op schoot gezeten en doet dit al zonder blazen en geniet ervan om gekroelt de worden.  :D










Vandaag eentje extra om de buikveertjes te laten zien.


Eggy


Eggy is een bonte geparelde man.  :'( Zover als ik ze nu kan tellen heeft hij 10 kleine grijze geparelde veertjes.  :D Ik vind het werkelijk zo ontzettend prachtig .... ik baal dan ook werkelijk als een stekker en kijk het cinnamon er bijna uit maar helaas, ik zie het niet.  >:( Ook Eggy vindt op schoot zitten steeds fijner maar als je onverwacht beweegt blaast hij nog wel eens naar je. ;D ;D








Even zijn sporadische veertjes laten zien.




En ook het buikje.


Early


Early weet ik ook nu 100 % zeker .... zij is een bonte geparelde cinnamon pop. Zij begint ook al steeds meer te ontspannen op schoot en laat nog maar zelden een blaasje horen als ze bij je zit. In haar staartje zitten nog steeds geen cinnamon-grijze veertjes.  :D










En als laatste het buikje van Early, de buikjes van Ecco en Enu zijn nog te bloot.


Ecco


Ecco durf ik nog steeds niks te zeggen over de kleur, de ene keer denk ik cinnamon, de andere keer denk ik toch weer niet, ook Enu weet ik het nog niet en twijfel ik steeds .... dus voor beide, die nog in de pennetjes zitten en nog geen veertjes hebben, sorry jongens (meisjes  ;) ) .... nog even geduld.  ::) :P









Enu


Net als Ecco is ook Enu wel een heel erg mooi valkje aan het worden, beide hebben nog geen grijze staartveren en lijken best symmetrisch getekend te zijn.  :D

Alleen de kleur?? ???









Groepsfoto's!!



V.l.n.r. Enu, Ecco en Tinco.


V.l.n.r. Early, Eggy en Extreem


V.l.n.r. Enu, Ecco, Tinco, Early, Eggy en Extreem

Dit waren ze dan weer .... ik probeer maandag nog een fotoreportage te maken want met de kerst .... ik weet het niet of het me dan lukt.  ;)

Fijn weekend allemaal.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Caroline,

Ik hoop dat het vormen van de koppeltjes goed gaat en dat je straks weer hele leuke stellen hebt!

En wat een prachtige foto's weer zeg... ik heb er weer onwijs van genoten!

Groetjes Manon

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline



Arme Ecco ....


Toen ik vanmorgen de nestcontrole ging doen schrok ik me dood .... Ecco is niet goed .... er is iets met haar veertjes.  :-\

Ik merkte wel dat ze een groei achterstand opliep .... ik heb net even het schema na gelopen .... haar (volgens mij is het een popje?) broertjes en zusjes waren dag 17 zo tussen de 80 - 85 gram, gisteren was Ecco dag 17 en woog 66 gram, terweijl haar kropje steeds keurig gevuld is, jongere Enu had haar al ingehaald .... maar ik dacht nog Diégah is mega groot, weegt meer dan 125 gram en Amor is niet  zo heel groot dus de ene de bouw van pa en de andere de bouw van ma maar .... vandaag  :'( :'( :'(

Alle plekjes waar veertje uitkomen, heet dat niet veerschachtjes lijken ontstoken te zijn .... er zitten bultjes op en er zit pus tussen haar veertjes, aan enkele veertjes hebben nu ook de ouders al aan zitten knabbelen maar de meeste niet en toch zit daar pus tussen. Nu ik dit schrijf denk ik .... misschien hebben de ouders er wel helemaal niet aangeknabbeld, misschien zijn de veertjes wel vanzelf gaan bloeden. Het ziet er echt verschrikkelijk uit en Ecco zelf och, ik merk helemaal niks aan haar.  :-*

De plaatsen waar echt al pus zat heb ik schoongemaakt met gekookt lauw water, en ingesmeerd met vloeibare betadine, daarna heb ik een lekker papje voor haar gemaakt en heeft ze lekker een kwartiertje bij Sanne gezeten.

Later op de dag maak ik het nog een keer schoon en mocht het nodig zijn krijgt ze nog een keer pap.

De ouders zijn er erg door van streek .... of het door haar komt of door de geur van de betadine .... ze willen in ieder geval op het moment niet het blok in om de jongen te voeren  :-\

Gek genoeg had wel Tinco een lekker gevuld kropje .... dus aan zijn aanwezigheid ligt het niet.

Kleine Ecco zit nu even lekker bij me op schoot .... ik ga zo even kijken of de ouders hebben gevoerd .... mochten ze het vanavond niet hebben gedaan spring ik bij .... ik wil ze het niet te snel, makkelijk maken.  ;)

Hier de foto;s die ik net vasn Ecco heb gemaakt en uitsnedes van heb gemaakt.


Hier zie je duidelijk bij de schachtjes de pus zitten.


Op deze 2 foto's zie je ook de beultjes op de plaatsen waar de veertjes naar buiten komen.




Verder lijkt ze niet ziek ervan te zijn.


Dit is een uitsnede van gisteren .... ik had namelijk live zo goed al niks gezien .... op de vergroting zie je dat het gisteren al begonnen was.

Ik voel me zo machteloos .... als het morgen nog zo is neem is meteen contact met een vogelarts op om advies te vragen en desnoods langs te gaan.

Als er iemand die dit vaker heeft gehoord of gelezen .... help me dan aan advies.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.